Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.

Fast då blir det ju 100% uppåkt : /Vinter-Paul sa:Ramundberget har sen de öppna nya stolliften överkapacitet centralt i skidområdet så det är bara ena Solliften som går. Maskineriet skulle kunna flyttas till bortanför Ostang så man kommer upp på nästa knöl, och har längre ett skogsåk som inte behöver traverseras tillbaka till vänster så tidigt.
det är det ju redan? Om man jämför med några år sedan....bootfitta sa:Fast då blir det ju 100% uppåkt : /Vinter-Paul sa:Ramundberget har sen de öppna nya stolliften överkapacitet centralt i skidområdet så det är bara ena Solliften som går. Maskineriet skulle kunna flyttas till bortanför Ostang så man kommer upp på nästa knöl, och har längre ett skogsåk som inte behöver traverseras tillbaka till vänster så tidigt.
Ja.. visst är det uppåkt om man börjar svänga tillbaka tidigt, men för den som inte är skraj för lite skate så är det ju bara att stå på rakt ner.Hasse_Lindborg sa:det är det ju redan? Om man jämför med några år sedan....bootfitta sa:Fast då blir det ju 100% uppåkt : /Vinter-Paul sa:Ramundberget har sen de öppna nya stolliften överkapacitet centralt i skidområdet så det är bara ena Solliften som går. Maskineriet skulle kunna flyttas till bortanför Ostang så man kommer upp på nästa knöl, och har längre ett skogsåk som inte behöver traverseras tillbaka till vänster så tidigt.
JO men övre delen är fortfarande sjukt spåradbootfitta sa:Ja.. visst är det uppåkt om man börjar svänga tillbaka tidigt, men för den som inte är skraj för lite skate så är det ju bara att stå på rakt ner.Hasse_Lindborg sa:det är det ju redan? Om man jämför med några år sedan....bootfitta sa:Fast då blir det ju 100% uppåkt : /
Ja.. rena rama transportsträckan.Hasse_Lindborg sa:JO men övre delen är fortfarande sjukt spåradbootfitta sa:Ja.. visst är det uppåkt om man börjar svänga tillbaka tidigt, men för den som inte är skraj för lite skate så är det ju bara att stå på rakt ner.Hasse_Lindborg sa:det är det ju redan? Om man jämför med några år sedan....![]()
Tror inte du och jag menar samma ställe nubootfitta sa:Ja.. rena rama transportsträckan.Hasse_Lindborg sa:JO men övre delen är fortfarande sjukt spåradbootfitta sa:Ja.. visst är det uppåkt om man börjar svänga tillbaka tidigt, men för den som inte är skraj för lite skate så är det ju bara att stå på rakt ner.![]()
Jag tänker på övre delen av grytan. Bort mot fäbodsvängen brukar det ju inte vara så fasligt uppkört även fast det givetvis åker fler personer där än tidigare.Hasse_Lindborg sa:Tror inte du och jag menar samma ställe nubootfitta sa:Ja.. rena rama transportsträckan.Hasse_Lindborg sa:JO men övre delen är fortfarande sjukt spårad![]()
Vi kan kolla på det i påsken....
När jag jobbade där uppe sist för tre vintrar så var det många som åkte ner och körde på den sidan bort mot Fäbod vallen. (alltså inte hela vägen bort där.) Grytan suger och har alltid sugit. Flackt, mer flackt och bara dåligt. Finns betydligt bättre åk än det åketbootfitta sa:Jag tänker på övre delen av grytan. Bort mot fäbodsvängen brukar det ju inte vara så fasligt uppkört även fast det givetvis åker fler personer där än tidigare.Hasse_Lindborg sa:Tror inte du och jag menar samma ställe nubootfitta sa:Ja.. rena rama transportsträckan.Vi kan kolla på det i påsken....
Det låter som att någon borde hålla guidad tur i påsk i RamisHasse_Lindborg sa:När jag jobbade där uppe sist för tre vintrar så var det många som åkte ner och körde på den sidan bort mot Fäbod vallen. (alltså inte hela vägen bort där.) Grytan suger och har alltid sugit. Flackt, mer flackt och bara dåligt. Finns betydligt bättre åk än det åketbootfitta sa:Jag tänker på övre delen av grytan. Bort mot fäbodsvängen brukar det ju inte vara så fasligt uppkört även fast det givetvis åker fler personer där än tidigare.Hasse_Lindborg sa:Tror inte du och jag menar samma ställe nuVi kan kolla på det i påsken....
![]()
Inte direkt någon raketforskning att hitta i ramis... Bästa åken är ju helt klart runt osthang det mesta andra är ju bra flackt. Annars är det ju alltid trevligt på tur på skarvarna.Pillard sa:Det låter som att någon borde hålla guidad tur i påsk i RamisHasse_Lindborg sa:När jag jobbade där uppe sist för tre vintrar så var det många som åkte ner och körde på den sidan bort mot Fäbod vallen. (alltså inte hela vägen bort där.) Grytan suger och har alltid sugit. Flackt, mer flackt och bara dåligt. Finns betydligt bättre åk än det åketbootfitta sa:Jag tänker på övre delen av grytan. Bort mot fäbodsvängen brukar det ju inte vara så fasligt uppkört även fast det givetvis åker fler personer där än tidigare.![]()
![]()
Jo, Osthang är väl genomåkt och "grytan" är ju helt ok. Framför allt delar av skogen nedanför men jag tänkte mer på Hasses "Finns betydligt bättre åk än det åket " som jag var nyfiken på, ifall det är något jag missat. För grytan känns också som att det är lite mer jobb än belöning.bootfitta sa:Inte direkt någon raketforskning att hitta i ramis... Bästa åken är ju helt klart runt osthang det mesta andra är ju bra flackt. Annars är det ju alltid trevligt på tur på skarvarna.Pillard sa:Det låter som att någon borde hålla guidad tur i påsk i RamisHasse_Lindborg sa:När jag jobbade där uppe sist för tre vintrar så var det många som åkte ner och körde på den sidan bort mot Fäbod vallen. (alltså inte hela vägen bort där.) Grytan suger och har alltid sugit. Flackt, mer flackt och bara dåligt. Finns betydligt bättre åk än det åket![]()
![]()