Uteställen Duved?

EIIen

Ny medlem
Uteställen Duved?
Hejsan, jag och en tjejkompis ska jobba i Duved. Och jag funderar på hur bra uteliv det är i Duved egentligen :P.
ja har inget minne av hur det är där. va där när jag var ganska liten. mysigt o så men var aldirg där på "kvällen" . Har bara bott "i åre" :)

Uteställen Duved?
Fanns en pub som tyvärr såldes tror ja förra vintern. Allains hette det, var sjukt bra där. Mysigt, fulla väggarna med coola prylar. Mängder med spel och dart tavla osv....

Trist som faen att den försvann.

Kommer förmodligen bo i Duved jag me då boende i Åre verkar omöjligt att hitta.....

Så nuförtiden finns det bara Renen och där är det bara röj på bartömningen =)

Uteställen Duved?
aha, attans då. :/
lite röj e man ju sugen på. Hur går de med bussar emellan åre o duved ? det går hyffsat bra ändå va?

ska bli sjukt kul ändå :)

Uteställen Duved?
Hahah PIGO mina damer och herrar :P Sen så dedär med Renen, det blir ju vad man gör det till! men i övrigt så festar man inte i duved, möjligtvis förfest på Staff :P
Det är bara att ta en taxi in till Åre om det är fest ni vill ha.
Peace out!

Senast ändrad:
Uteställen Duved?
L3LL3 sa:
Hahah PIGO mina damer och herrar :P Sen så dedär med Renen, det blir ju vad man gör det till! men i övrigt så festar man inte i duved, möjligtvis förfest på Staff :P
Det är bara att ta en taxi in till Åre om det är fest ni vill ha.
Peace out!
taxi. aou.. ja har bara fått deltidsjobb o kommer säkert inte tjäna så mkt kosing. hur mkt kostar de med taxin typ ?
:)

Uteställen Duved?
Det blir en hel del taxi så man får helt enkelt hålla ihop eller fråga runt lite efter krogen om folk ska till Duved.

Har för mig duved taxi till åre kostar 200-250...yschiamej

Senast ändrad:
Uteställen Duved?
qtip sa:
Det blir en hel del taxi så man får helt enkelt hålla ihop eller fråga runt lite efter krogen om folk ska till Duved.

Har för mig duved taxi till åre kostar 200-250...yschiamej
Å fyfan då:P
hoppas de går buss istället ;D

Uteställen Duved?
Beror på lite vars man jobbar och så, har man tur så har man rabatt på vissa taxibolag och då kostar det inte så mycket, men annars är det ju bra om man är ett gäng som går ut tillsammans. Bortamatch funkar ju det med ;) Går inga bussar så sent.

Uteställen Duved?
200 på pricken fick vi de gånger vi lyckades med att nån jobbare året runt i Duved. Vilket iofs en polare gör men han har inge bevis. Man bör ha nåt sorts kommunkort....

Uteställen Duved?
Uteställen finns det ju itne här direkt... men Pigo är najs om man vill istta o ta en öl... wok stället söker oxå alkohol tillstånd... men tror inte det är så najs o sitta där... annars äre väl hotellet man får sitta på.... Delar man på en taxi så blir det ju inte så dyrt...

Uteställen Duved?
WTX sa:
Uteställen finns det ju itne här direkt... men Pigo är najs om man vill istta o ta en öl... wok stället söker oxå alkohol tillstånd... men tror inte det är så najs o sitta där... annars äre väl hotellet man får sitta på.... Delar man på en taxi så blir det ju inte så dyrt...
OKej. segt... vi får dra till åre lite sådär på helgen bara då :)
Vi är bara två o om man ska dra en taxi in 4 gånger i veckan blire rätt dyrt efter ett tag :P

=)

Uteställen Duved?
Söndagar och tisdagar är ju bästa dagarna att gå ut på som säsongare imo. Måndagar funkar också.

Senast ändrad:
Uteställen Duved?
taxi mellan åre och duved kostar 100kr med "by-pris" (om man bor i åre eller duved)
men de går bussar varje halvtimme mellan duved och bjöprnen så de är smartare/billigare

Uteställen Duved?
hHarlaut sa:
taxi mellan åre och duved kostar 100kr med "by-pris" (om man bor i åre eller duved)
men de går bussar varje halvtimme mellan duved och bjöprnen så de är smartare/billigare
det gör det alltså? några påstod att de inte gick bussar. Men det låter ju smartare :)
100 kronor.. är det alltså om man bor där tillfälligt också? :)
då är ju 100 kronor lätt överkomligt. 50 spänn var lixsom:)

Uteställen Duved?
Vet inte hur det funkar i år men förra året när jag jobbade som taxichaufför så hade "de gröna" Taxi Duved bilarna specialpris till duved på 100spänn eller något. men åker du med Taxi25000, Taxi Åre eller Björn Olsson så är det betydligt dyrare. Taxi åre har kommuntaxa och säsongstaxa men man får nog räkna med en 180spänn eller något ifrån bygget till staff.
no offence men det är inte prio av taxichaffisar att köra säsongare då dricksen brukar vara rätt dålig, man måste ju tänka på att få mat på bordet också! ;)
Åker du taxi med mig måste du dricksa. ;)

Uteställen Duved?
muschla sa:
Vet inte hur det funkar i år men förra året när jag jobbade som taxichaufför så hade "de gröna" Taxi Duved bilarna specialpris till duved på 100spänn eller något. men åker du med Taxi25000, Taxi Åre eller Björn Olsson så är det betydligt dyrare. Taxi åre har kommuntaxa och säsongstaxa men man får nog räkna med en 180spänn eller något ifrån bygget till staff.
no offence men det är inte prio av taxichaffisar att köra säsongare då dricksen brukar vara rätt dålig, man måste ju tänka på att få mat på bordet också! ;)
Åker du taxi med mig måste du dricksa. ;)
jaha :P okej. vad är de för nummer till " grön taxi" ? :)
är vi säsongare snåla alltså? : )
haha, ja ska ge dricks. va e vanligt o ge? klart man ska tipsa om man får billigare taxi !

Uteställen Duved?
Åredalens Taxi heter dom tror jag, 204 44 är numret. Slitna bilar och otrevliga chaufförer har jag hört men det spelar ju ingen roll sålänge man kommer dit man vill till en billigare penning.
dricks ger man precis som man vill, som säsongare tycker jag inte man behöver dricksa då man oftast inte har särskilt mkt pengar. Dricksa kan bratsen få göra istället!

Uteställen Duved?
Åredalens taxi ger rabatt till de som bor i Åre, för att bevisa det har man ett kommunkort. Men jag brukar inte behöva visa det när jag åker. Det är bara säga att man har kortet så brukar dom ta "by-taxa".
Slitna bilar och otrevliga chaufförer är inget jag har tänkt på, brukar vara trevliga chaffisar på lördagkvällarna iaf.

Uteställen Duved?
hHarlaut sa:
stämmer bra. det går bussar varje halvtimme fram till ungefär kl 11 på kvällen (med diverse undantag såklart) sen stämmer det också att du "ska" ha ett kommunkort för att få såkallat by-pris. olika chaufförer gör undantag beroende på hur trevliga dom är, men jag skulle säga att du måste visa kort iallafall 40% av gångerna under högsäsong.

Uteställen Duved?
le_phoque sa:
hHarlaut sa:
stämmer bra. det går bussar varje halvtimme fram till ungefär kl 11 på kvällen (med diverse undantag såklart) sen stämmer det också att du "ska" ha ett kommunkort för att få såkallat by-pris. olika chaufförer gör undantag beroende på hur trevliga dom är, men jag skulle säga att du måste visa kort iallafall 40% av gångerna under högsäsong.
Man kan ju ta bussen till åre först o sen åka taxi hem :)
Hur får man ett sånt "kommunkort" ?

Uteställen Duved?
hHarlaut sa:
Bussen är gratis på vintern men kostar på sommarn då den bara går några få dagar varje vecka.

Uteställen Duved?
Vad, å exakt VAD grundar du
@Vattendroppe DET på? Usch va less jag blir. Under alla dessa satans vintrar som du efter en fin skiddag suttit därute i Duved å varit så nöjd med din stöl å biffplanka, samt raljerat kring centrala Åre. Också säger du en sån här sak nu, efter 6 år...tacka fa'an för att man blir besviken alltså. De där fasonerna sänder ut väldigt fel signaler. Duved tycker om dig. Glöm aldrig bort det - ALDRIG!!!

Btw så satte JAG upp en delfinbild i föreningens tvättstuga häromveckan, är som lite kul å sprida glädje åt folket.

Senast ändrad:
Uteställen Duved?
Det ska jag tala om för dig, @Kookaburra. Jag MINNS när den här tråden skapades. Jag inte bara minns datumet, jag har dessutom markerat det i min almanacka. Faktum är att jag markerar alla skapade freeride-trådar i min almanacka. Och sen sparar jag mina almanackor.

Jag tycker om Duved också, det är väl för fan därför jag vill hålla folk därifrån! Nej, fyfan, enda anledningen till att nånsin röra sig i centrala Åre är väl om man skulle fått tag på ett dippankort. Det enda som finns därinne är POC-holmare och annat patrask.

Uteställen Duved?
Okey jo det kan bli lite knepigt ibland, nog jag som inte minns att du mindes. Själv har jag sen ett gäng år tillbaka fastnat för Burde Leader, dels för den fina prisbilden men också för att plats finnes för olika skrivelser - på ett rofyllt sätt.

Uteställen Duved?
Å fasiken...det kom lite oväntat måste jag delge. Men i samma andetag bör jag nämna att det förmodligen bara är hälsosamt, om än stimulerande genom div tankeverksamhet, men som sagt rätt otippat - dvs att du burit denna hemlighet ömsom visdom inombords så pass länge nu. Iaf så får jag allt ta och gratulera dig då inte alla har kommit till just den fina insikten. Förresten, Voltaire, vad syftar du på egentligen? Du får alltså gärna utveckla denna, ska vi kalla det, nyvunna fascination!

Från det ena till det andra, en härlig träningsapparat som säkerligen skulle gynna HELA destination Åre - ur ett inte särskilt säreget och nyanserat perspektiv, givetvis:

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp