utkastad?

Johhhhan

Medlem
utkastad?
Tja, tänkte höra om en sak nu när utresan börjar närma sig...
Ska ned till chamonix 4:e januari och stanna 5 månader...men nu slog det mig plötsligt: Blir man inte utkastad ur landet om man stannar mer än 3 mån? Jag vet att om man har jobb så kan man få arbetsvisum osv, men vi hade inte tänkt jobba ihjäl oss.Kanske nån gång i veckan och då är det väl lättare att jobba svart?
Är ju förmodligen inte ensam om att vara där mer än 3 månader och utan jobb så jag undrar: är det bara att va där sina 5 mån eller blir man utkastad och landsförvisad?

utkastad?
Polisen kommer och tar dig. Jag lovar. Sniffar upp dig även om du gömt dig under en lavin, eller i sängen hos en hårig fransysska.

Du behöver inte oroa dig>>>>>>>>>>>>>>>> EU är faktiskt bra till nått

utkastad?
hej, vad ska du göra i cham. jag menar har du skaffat jobb och boende hemifrån eller hoppas du på det bästa på plats. jag ska dit i mitten av december och funderar lite över hur allt kommer lösa sig..hmm... tar gärna emot tips.

utkastad?
Boende har jag fixat hemifrån men jobb tänkte jag fixa därnere. Ett tips är att gå in på chamonix.com och ta numret till turistbyrån. Ring sedan till dom och fråga efter nummer till olika agencer. Sedan är det bara att ringa och fråga om dom har något kvar. Eller prova forumet här och fråga om du kan dela boende med nån.
Lycka till

utkastad?
Har kollat upp lite bättre nu, man får bara vara där itre mån. Annars måste man söka uppehållstillstånd och då behöver man:
svenskt pass
personbevis översatt till franska
tre passfoton
intyg på boende (hyresintyg gas/elräkning)
Anställningsbevis från arbetsgivare i 4 ex

Alltså kan tidigare talares kommentar " eu är ju faktiskt bra till nått" inte vara riktigt korrekt...
Min fråga är nu: Måste man förhålla sig till det här om man vill kunna vara där i 5 mån?
Är det nån som kollar upp det? får man e datumstämpel i passet när man åker in i landet med bil? Hade ju inte tänkt jobba så mycket att jag får en fast arbetsgivare.. Ni som varit i frankrike mer än 3 månader måste ju kunna svara på detta.

utkastad?
Du får garanterat inte någon stämpel i passet. Om någon skulle vilja slänga ut dig är det bara att hävda att du bara har varit där i en månad... (du var ju hemma i Sverige en sväng). Har dock aldrig hört talas om att någon skulle kolla sådant. Alltså: inget att oroa sig för.

utkastad?
jag hörde talas om det här för första gången i våras. Jag tror att det bara är viktigt om du skall söka bostadsbidrag och liknande. Jag har aldrig hört om någon som blivit utkastad.

utkastad?
Bull, sa Bill.

Det troliga som händer när du passerar gränsen är att du ser en hålögd frasse artikulera bånsure...om ens det.

Mao, dä ä bar å åk (som Halvarson sällan fattade)

// Hawk

utkastad?
ok, så om man åker över till schweiz över dagen och sen tillbaks så är man på grön kvist? låter bra... :) tack för svaret!

utkastad?
ok jag var bara liiite orolig, tänkte bara göra rätt..tänkte på ryssarna som plockar bär och svenska polisen kastar ut dom om dom är här mer än tre månader..men tackar

utkastad?
Frankrike+Sverige+EU=Sant

Du behöver inte ett skit. Bara at dra ner. Har aldrig hört talas om någon som haft uppehållstillstånd i Chamonix.

Tillbaka
Topp