MarkusO
Aktiv medlem
Utlåtanden från säsongens skidtestarhelger
Well. Som jag säger ovan. JJ har låg vikt och är sannerligen lättmanövrerad. Jag kanske skulle kalla det lekfull, jag vet inte... I löst lär den inte vara tråkig, det är en sak som är säker. Det råder ingen tvekan om att det är en av vinterns intressantaste skidor.MnO sa:Tyvärr har jag personligen inte testat vare sig JJ eller Salomon Rocker som du kanske ser i testutlåtandet. Det är MarkusO som står för de omdömena, men vi brukar tycka väldigt lika när det gäller skidor.LawndartGustav sa:riktigt kul o läsa ! håller med om mkt men tycker armada JJ borde få mer cred som allroundskida, självklart tråkig att carva med men annars lätt o lekfull, tror den kommer slå försäljningsrekord.
MnO
du tycker inte megawatt eller sally rocker känns tunga o klumpiga ?
Megawatten känns inte klumpig på nåt sätt. Den känns snarare väldigt lättsam och liten på snön, även om bredden såklart märks vid kantning. 125mm trollar man inte bort, hur man än gör, men den aktiva ytan motsvarar en 170cm twintip ungefär så stor är den verkligen inte. I lössnö kan jag inte ens med god fantasi tänka mig hur man skulle kunna uppfatta den skidan som klumpig. Den är verkligen rapp och smidig. Skidan är lätt i konstruktionen och ganska mjuk överlag, vilket gör den väldigt lätt att hantera. Stuns är det sämre med. Utan att ha provat Rocker så är jag ändå nästan säker på att den är större i känslan, dock med samma grundidé med tippen. Bara genom att lyfta på den så känner man att den är betydligt tyngre framförallt. MarkusO kanske kan gå in och kommentera det hela när han får en minut över på från jobbet.
Trots det kan jag inte säga att jag gillade den direkt. Det kändes lite leksak. Den lilla biten traditionellt spann på mitten ska hjälpa till i pist. Jag tycker inte det är fallet. Jag hade hellre haft en jämn försiktig rocker genom hela skidan för att slippa brytpunkterna i kanttryck, få mer natruligt "styrservo" i skitsnö och kanske tom ett mer förutsägbart beteende i puder. Bättre på alla sätt helt enkelt skulle jag tro.