utrustning för 2012

Orion

Ny medlem
utrustning för 2012
Tja! har åkt bräda några säsonger nu,och vet att nu är det dags för mig att köpa mina egna grejer :)
är hyfsat duktig på at åka,och åker främst pist, men även park, och vill därför ha en bräda som är rätt allround.
är 187 lång och väger in på 90 kilo,med storlek 45 i skor,och har kollat runt på lite olika märken,och har fått tycke för både burton och forum.

frågan är då vad man ska ha för grejer? är verkligen ingen hejare på utrustning när det kommer till snowboard, men har förstått att man ska beskriva sin åkstil,och jag brukar köra rätt slappt,men gillar att åka fort,men hatar när saker känns stela.
gillar idén med rocker, och har kollat lite på brädorna custom flying v, och the youngblood chillydog samt forum destroyer chillydog. vet inte riktigt vilken längd jag ska köra på heller,men antar att det är runt 160 -165 för lite allround åkning?

tack för svar, peace.

utrustning för 2012
Längden låter bra, sen borde du ta en wide också. Forum destroyer doubledog 2012?

utrustning för 2012
kollat efter forum brädan på deras hemsida,men kan inte hitta den :O hittade dock någon recension på den på google. har dom bara inte uppdaterat hemsidan eller är det jag som letar dåligt? :)

utrustning för 2012
Den var med i Onboards Productguide och verkar riktigt mysig! "Combined camber" så du får fördelarna från camber och reversed camber.

utrustning för 2012
kollat på destroyern nu,och så som jag har läst till mig så verkar den vara i kortaste laget,men det kanske är lite individuellt? vill helst ha en bräda med mångfald,men den ska ju passa min vikt och längd också. kollade blue tomato o fick lite förslag på bl.a rome och ride brädor. är det något att ha?

utrustning för 2012
har även en liten fråga: när jag söker på deras hemsida så blir jag rekommenderar brädor som är från 159 och uppåt,men 158 är tydligen för kort? är det bara sidan som är fuckad,med tanke på att 1 cm kan väl inte göra så mkt? även kollat på ride crush 159w och Forum Recon 158w. någon som har testat dessa brädor och som har någon synpunkt på dom? tack på förhand.

utrustning för 2012
Orion sa:
har även en liten fråga: när jag söker på deras hemsida så blir jag rekommenderar brädor som är från 159 och uppåt,men 158 är tydligen för kort? är det bara sidan som är fuckad,med tanke på att 1 cm kan väl inte göra så mkt? även kollat på ride crush 159w och Forum Recon 158w. någon som har testat dessa brädor och som har någon synpunkt på dom? tack på förhand.
1 cm har i sig ingen betydelse. Men dom måste väll sätta någon gräns i programmet. Brädans egenskaper/uppbyggnad avgör mycket mer hur bra brädan lämpar sig.

Snödjup

Tillbaka
Topp