>Skurt: Ne, det ar sa sant som det ar sagt. Om Moa ar en han for dig sa vet jag inte riktigt vad Ni har for namn pa tjejer i Kisa

!?
Det ar inget speciellt med tts med en midja over 80, men om du mestadels ska halla dig i pisten och parken har du ingen anvandning av ett par bredare tts an sa, dessutom ar ett par bredare tts mycket mer svarakta. De flesta marken har valdigt pakostade tts, mindre pakostade tts och inte alls pakostade tts, men for den delen ar de inte daliga tts. Du torde kanske valja ett par mindre pakostade tts. Om det ar ett par nya twintips du ar ute efter som ska kosta under 4500 och stamma in pa det vi sa innan sa finns dessa modeller. Volkl Expression ca 3500, Dynastar Troublemaker 3800, Atomic Tweak 4000, K2 Public Enemy ca 4500 (iaf pa Alpingaraget den gangna sasongen, ord. pris ar ca 5000). Alla priser ar utan bindningar. Head Mad trix vet jag inte ritkigt vad de kostar, men det vet SVENSK SKIDUTHYRNING-Nissen, horde dock att de skulle prissankas ratt rejalt i ar. Rossignol Scratch FS och Salomon 1080 ar dyrare an 4500.
Gor sa har, valj ut 2-3 par tts som du tycker verka passa dig, vilket skulle vara ett par halvstyva tts som inte ar alltfor dyra. Masa dig sen upp till Salen eller liknande pa nagot av de stora skidtesten i borjan av sasongen och sen provar du dem stenhart sjalv. Sedan koper du dem DU gillar bast, de som ger dig bast magkansla, och strunta i vad alla andra sager, det ar ju DU som ska aka pa skidorna.
>Dynamit: Det ar ju valdigt personligt, jag personligen gillar LOOK/Rossignol och Salomons racebindningar och hatar plastbindningar fran alla marken. Alla bindningar lampar sig till det mesta, LOOK har gjort nagon Pivot Jib bindning men den skiljer sig nog inte speciellt mycket fran en vanlig LOOK Pivot 12 bindning. Alla alpinbindningar passar pa PE, fast forst maste man borra hal som man har nagonstans att skruva fast bindningen.
Peace, ja, nagot krig i Sverige har inte jag hort talats om.