Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ja du, vad kan det bero på....Kula82 sa:Men om det är för balans, varför har de flesta så korta stavar då?
Kolla mitt svar ovanför :>Kula82 sa:jag undrar verkligen eftersom om det är för balans så borde det ju vara bättre med längre.
Som R-R sa: Varför har en lindansare en LÅNG stav som han håller i?
Nu har jag inte stått på skidor sen 94 så jag har aldrig hoppat som dagens skidåkare men jag har dock studerat och jobbat med balans och biomekanik i dryga 10 år och ganska självklart får man bättre balans om man har en längre stav.
Tror det är en liten placebo grej också, själv tycker jag inte det spelar någon roll om jag har långa eller korta, dock måste jag bara hålla i någonting, utan går det bara inte.Kula82 sa:jag undrar verkligen eftersom om det är för balans så borde det ju vara bättre med längre.
Som R-R sa: Varför har en lindansare en LÅNG stav som han håller i?
Nu har jag inte stått på skidor sen 94 så jag har aldrig hoppat som dagens skidåkare men jag har dock studerat och jobbat med balans och biomekanik i dryga 10 år och ganska självklart får man bättre balans om man har en längre stav.
Pysslar du med mekanik vet du även vad som händer om man försöker snurra med en lång stav jämfört med en något kortare stavKula82 sa:Nu har jag inte stått på skidor sen 94 så jag har aldrig hoppat som dagens skidåkare men jag har dock studerat och jobbat med balans och biomekanik i dryga 10 år och ganska självklart får man bättre balans om man har en längre stav.
Menar du den med lindansaren ?Kula82 sa:Men axel.....det var ju inte alls svar på min fråga...
Kanske för att de är mindre ivägen då. För mig är det ingen skillnad på balansen med olika långa stavar. Bara sjukt mycket skönare med korta.Kula82 sa:Men om det är för balans, varför har de flesta så korta stavar då?
Ordet!KIKO_94 sa:Går ju typ inte att köra park utan stavar. (jag alltså) Klart att vissa kan, men jag tycker det är sjukt äckligt...
Kanske för att de är mindre ivägen då. För mig är det ingen skillnad på balansen med olika långa stavar. Bara sjukt mycket skönare med korta.Kula82 sa:Men om det är för balans, varför har de flesta så korta stavar då?
Det kan se ju rätt lustigt ut med "halvlängdstavarna" som jibbarna åker med också!trattjaevel sa:Ser iaf förjävligt ut med skidåkare utan stavar.
Tror dock inte att det bara handlar om balans och smidighet. Utseende lär väll slinka med på ett hörn också.R-R sa:Korta stavar är inte så svåra att förstå skulle jag säga. De är, som allt annat, en kompromiss. I det här fallet mellan balans som lindansaren och smidighet som jibberN^^ ( <-- det värsta ord jag skrivit i mitt liv!)