vad är cab och går det göra på skidor?

jakobandersson

Ny medlem
hallå ja som rubriken lyder vad är cab och går det att göra på skidor? har kollat runt lite på forumet men jga hittar inget riktigt svar. alla säger ju olika. är det någon som verkligen vet!:P

cab är väl från början att åka switch och landa vanligt. t.ex sw 9= cab 9. men många säger väl cab till 7or och liknande nu också...

jag har hört att cab är sw backside, alltså på snowboard och issåfall borde de ju inte gå på skiis. kanske sw un då:P

cab är när man åker åt fel håll på snowboard.. finns inget som heter detta på skidor.. de heter fakie eller sw.

nonono jeppe!

kallas visst cab på skidor.. samma sak som sw vid större snurrar

cab är väl ändå från början från skate, en fakie bs 360 är vad man kallar en cab (caballero). men vi kan inte åka fakie i dess riktiga benämning på skidor vi åker ju switch bara, alla ni som skatar förstår vad jag menar.

snowboard har dock tagigt cab och säger väl cab åt sw bs spins

lär från dom bästa !! kolla på den gula texten uppe i högra hörnet där ser ni att de står cab ! scherlin är ju trotts allt pro ! så de så ! !

cab 9 står de, klicka för större bild ^

alwaysCrash sa:
cab 9 står de, klicka för större bild ^
haha spelar de nån roll vad Scherlin skriver på sina bilder??XD å varför skulle de bara gälla i "större snurrar"!?! vem avgör när de är cab å när de är sw issåfall??

de är nog inte scherlin själv som skrivit? de är från en seriös fotograf o klippet ingår i Teddybear crisis så jag tror de stämmer..

dedär med bara i "större snurrar" är bara något jag har hört men CAB finns ..

folk som är för coola för att säga "switch" eller "fakie" säger "cab"
så är det

cab= switch frontside på snowboard. skulle mer än gärna höra en korrekt definition av hur man gör en cab-rotation på skidor, då jag starkt tvivlar på att man kan utföra det då man inte kan snurra fs/bs på skidor.

Sist jag kollade var det en biltyp. Men vad vet jag som mest åker utanför parken/pisten och ibland drar en 5a för att tysta någon :)

cab är när man åker switch med snowboard å snurrar frontside
EDIT: haha fan va roligt å läsa i de här forumet, asmånga som säger helfel typ ;p

Senast ändrad:
hahah jag trodde cab va en grab, för när schiller drog sin sw 1440 förra året i USopen hette filmen "tj schiller sw 1440 cab" på newschoolers om jag inte minns helt fel.
aja tack å hej

Har för mig att cab ursprungligen kom till skaten och sedan till snowboarden men att skidåkare sedan tagit över cab och nu kallar en Sw unnatural snurr för Cab..

Cab är när man åker först sw sen landar regular igen dvs 180,540,900.1260 iallafall på snowboard är inte helt säker länger på hur det är på skate (där ifrån man har snott det)

pep_ar5 sa:
Cab är när man åker först sw sen landar regular igen dvs 180,540,900.1260 iallafall på snowboard är inte helt säker länger på hur det är på skate (där ifrån man har snott det)
sluta snacka skit

jag har alltid hört att cab är att åka in switch och snurra åt "fel" håll. det måste väl bli switch backside? Det går ju att göra på skidor iaf...

hHarlaut sa:
cab = sw right...
faike = sw left...
så är det ju inte alls.
sw= alla snurrar baklänges
cab= sw fs snurrar på SNOWBOARD.

det går inte att göra en cab på skidor... och isåfall vilket håll är frontside på skidor?

säg switch eller fakie

men om man ska vara exakt så går de inte att säga switch till skidor heller,
eftersom de betyder fel fot fram...^^

switch menas väl snarare att åka "baklänges". tänk hur det blir på skate så fattar du nog hHarlaut

asså det e la samma som att säga sw till skidor dvs lite slarvigt sagt. Men tydligen går det för om ni kollar på directors commentary på long story short så säger dom typ aa här drar steele en cab 7 och drar han en cab 5 etc etc så jag antar att det är rätt så accepterat

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp