Vad är det bästa tricket man kan sätta på skidor?

Filmski

Medlem
Vad är det bästa tricket man kan sätta på skidor? Någon som har gjort ett riktigt coolt trick?

det bästa tricket?

jaadu de skulle väl vara om du slängde dig ur ett flygplan (lr klippa) så att du hinner göra så mkt som möjligt. dum råga tänk efter lite själv.

och jag e rokieså jag e glad för en 360.

jadu, wilsonflippen är ju grym som tusan om det är jibbing du snackar om. Fast det bästa måste ju vara nåt freestyletrick med 3 volter och 4 skruvar eller nåt. Har för mig att det även var nån som har gjort 4 volter fast det var för farligt så man fick inte tävla med det.

Ja, få se nu. Vilket är nu det bästa tricket. Humm.. mycket intressant. Kan det vara snurren? Nä, det måste nog bli vara volten. Man lixom bara flyger och snurrar på en och samma gång i genom luften, och tänker "jag är bäst, och fan va volten är det bästa tricket, vilken tur att jag läste det på freeride.nu så jag kan det. det bästa tricket. Det är nog det bästa tricket man kan göra alltså.

Nån fler än jag som kan det bästa tricket? Vi kan göra en hemsida om det. Volten.nu
häfftigt va? Alltså gud va jag ska nöta det "bästa tricket" i vinter. Jag gjorde det en gång inför säkert 10 pers och jag kände mej så otroligt otroligt kall. Nån som gjort nått annat coolt trix?

Nä jag trodde väll inte det. Alltså seriöst vilket är det gulligaste tricket? Måste väll ändå vara Grabben. Man liksom håller i brädan medans man flyger igenom pudet och skriker "G´rrab är det gulligaste trickt i världen!".

Hej då 4-ever!

Jag gjorde en gång en dubbel frontflip och landade på en skida.
Det e det bästa tricket jag gjort.

Trick som jag gjort frivilligt är väl mer i stilen med att man har sketcool utrustning i liftkön så brudarna tror man e grym.

Annars så om man använder engelskans "trick" och "sätta på" skidor
så kan jag rekomendera rödhåriga som dom bästa.

full frontal nudity? min egen favvo är yardsale helt klart

Sporthandlare ar latt det coolaste tricket, svenska for yardsale alltsa. Man sprider ut hela sin utrustning efter valfritt hopp eller rail i parken, ju mer grejer som ligger utspridda, ju battre ar man.

och ett seriöst(moget) svar då:

det är väl egentligen _hur_ man gör tricket och oftast att man lyckas med en bra följd av trick. om det är i tävling du tänker på...

George w Bush Air, Rakt hopp med armarna utåt och släpper stavarna mot marken och ger ifrån sig det här lätet "FJUUUUuuuuu.... BOOOOM"

kan även kombineras med switch backflip eller störtbomba med huvudet först.

en wilsonflip är en dubbel backåtvolt 7?
som mike wilson satte i us open

riskyflip är ju ganska läbbig den också. Men det verkar som att de flesta jobbar på sina four ways, dvs att sätta alla snurrar åt alla fyra håll, så det bästa tricket kanske är att man har bredden? Alla blev ju helt till sig när Sage kom och gjorde sjuor natural och unnatural som att det vore något helt fantastiskt. Som med all utveckling tror jag att det i slutändan handlar om stil, som i freestyle, vissa saker blir tillåtet, eller att man når en viss nivå där utvecklingen går långsammare, och då blir det stilen som avgör.

ett coolt trick som ja såg på tebby bear crisis trailern är när niklas karlström gör en dubbel volt tror ja..

Jag har arbetat med ett trick i över tio år nu och äntligen är det färdigt.
Tricket heter Cafea Rostami och är uppkallat efter en bambatant på min skola.
Tricket är att man har spänt fel ena skidans bindning så att den är åt fel håll. Detta ser väldigt lustigt ut. Och snyggt!
När man sedan är i luften håller man händerna under hakan och man försöker bita sig i örat.

Håll till godo

ja skull påstå att splitt känns rätt maffigt... men assplant är ju inte helt fel de heller

öm jo.... d e en bedömnings sport du snackar om... hoppas du fattar d.
För mej e dom bästa tricken en sjukt corkad 3 (jacob wester, Absence), TJ Schillers cork 10 spec. mute på Invitational...

"the wilsonflip" är en double underflip, som han för övrigt drog i us open big air (tror jag) . beskrivning på underflip kan ni kolla i tricklexikonet skrivet av mr wester som för övrigt är rätt stabil på sjuka trick .

men årets (och alla års) hetaste trick är ju som vanligt "no-grab-sthlm" . förklaring är överflödig, känns som att alla true skiers vet vad det är.

Men vad hände med skidballetten? att göra en 360 med hjälp av stavarna på ett par skidor som är 2 meter långa måste vara något av de vackraste man kan göra... eller?

Ehhhh ja, jag skulle säga backside no-family helt klart, inget snack om saken

det abolut cleenaste du kan göra på ett par skidor är väl ändå afterski raggs twisten. du har åkt en hel dag känner dig lite mör och beger dig mot afterskin som hålls mitt i backen av herr roudi.. väl framme ser du iatt hela afterskin vimlar av härligt folk så du bestämmer dig för att skoja till det lite.. du bloggar dig upp i backen en bit. tar sats hoppar lite lätt upp på staketet framför afterski borden.. gliiider långsamt fram över de välfyllda borden och så ner på andra sidan.. bakom kommer naturligtvis macka o gör samma sak.. vilket följs av en läcker 8 ner bort från alltihopa.. detta kräver dock otrolig planering eftersom du måste tillbaka upp i backen med en närliggande lift för att sätta twisten på det hela.. efter att du tagit liften upp igen glider du ner för samma backe in på afterskin.. förklarar för kyparen vad du gjort. tar fram Platina kortet pröjsar drinkar för hela stället. ställer dig upp och sjunger kareoke. presenterar dig för alla. får en skön fylla och garanterat ett ragg senare på kvällen. HJÄLTE J

jag tror att man får flest blickar till sig om man gör som Tza-Chorizzo sa :) och de klarar nog till och med jag av!

Tillbaka
Topp