Vad är det för fel på stöten?

Janni

Ny medlem
Ser ofta människor prata på forumet om sälen, och nämner då oftast kläppen/Lindvallen och emellanåt Tandådalen.
Vad är felet med Stöten?

Slipper skistar, billigt, längre skönare backar, go pub, och en hel del drägg som försvinner enligt mig.
Men intressant att höra vad Ni anser?

Jag har husvagn på säsong i Stöten, haft det i 12 år, innan det stod jag i Trysil men flyttade p.g.a att det blev för dyrt.
Stöten är den bästa anläggningen i Sälen enligt mig. Jag är ingen som hänger i parken, utan jag åker bara i backarna. Ska man jibba så är väl inte Stöten det ultimata men är man ute efter skidåkning inom Sälen så är det till Stöten man ska. Bästa backarna, MYCKET mindre folk än de andra Sälenanläggningarna. Men visst...gillar man köer så är inte Stöten ett bra alternativ :)
Det som stör mig är att folk är rädda för Stöten eftersom de har BARA svarta pister. Eh...VA??
Det finns backar för exakt alla. Allt från de minsta till eliten.

ps. visst, jag vet att stolsliften vid soltorget borde ha skrotats för 10 år sen men men...jag gillar Stöten :) åker dock inte där i år eftersom jag säsongar i Åre.

tack // Ante

Parken är ju en viktig faktor, just därför många jibbers söker sig till Tandådalen istället för Hundfjället eller Lindvallen. Men Stöten kanske har en bra park, har bara varit där en gång och det var under julveckan 2008.

Ah vilka underbara killar! inte bara jag som gillar stöten då! Kommer tom tillbringa påskveckan där! Med undantag för vissa dagar som blir på andra ställen.
Håller med Gabbe, mer än en weekend på stället så är det lite litet. Men vilken charm! ;)

Hahaha , stolsliften vid soltorget , 20min att ta sig till toppen , 2min att ta sig ned .

Hursom så är det en helt okej anläggning om man gillar pist , inga liftköer alls såe . tummen upp!

Jag tycker att Stöten är bäst i Sälen om man vill åka pist. Det finns tyvärr inte så mycket ytor att åka utanför pisterna det är enda nackdelen. Optimal skidort i Sälen vore om Stöten och Hundfjället satt i hopp, då skulle man få Stötens sköna pister och Hundfjällets branta men korta pist/offpist.

Stöten äger hela sälen med sin pist! Och parken är helt OK den blir bättre och bättre för varje år!:) Men det finns tyvärr ingen BRA off-pist:/ Men det bästa är att det fan aldrig är lift kö. + att ´´trippelliftarna´´ vid skidtorget är jävligt snabba!

Håller med f2Carver.. Har också husvagnen där. Vilket för med sig en billig boende kostnad och ett starkt argument för att åka dit. Har ca 5h restid dit vilket också bidrar.

Åkningen är ganska varierad det finns något för alla. Även om offpisten som erbjuds bortom elvan o sedan genom skogen ner till vägen. Är väl sisodär men brukar duga fint o vara en bra utmaning frammåt påsk.
Jag önskar å andra sidan att det fanns fler alternativ inom alla åk kategorier, dvs fler nedfarter. Jag brukar som regel tröttna på utbudet på en helg. Men är likaväl tillbaka någon helg senare o lika sugen igen.

Enligt mig ett riktigt bra alternativ till de andra sälen orterna, lite mindre hålligång o flash. Men lite bättre åkning o lite mindre folk.

//Jekki

Allt är fel med stöten. små hopp, dåluga rails. och om man ska hoppa på hoppen så e landningen as flack eller så e kicken för brant. sisst jag var där va det ett rail som gick att köra på resten kunde man lika gärna ta bort.

Tillbaka
Topp