Vad är det här för lins?

AnderZone

Medlem
Vad är det här för lins?
Tjena!
Vilken lins är det the allmighty JW använder här?
1678kg9.png

Det är en alltså en silver-spegel lins. Nån som vet var man kan hitta den?
Här är hela videon om man inte ser bilden så bra:

Mvh

Senast ändrad:
Vad är det här för lins?
det är ingen silverspegel, oakley har inga såna. möjligen att snön får en mörk lins att se silvrig ut. black iridium är inte helt off, det enda tänkbara alternativet är väl grey pol.

Vad är det här för lins?
Jag tror på EDIT: BLACK iridium - linsen ser "varm" ut när man ser från sidan.
Black iridium får en silverspegeleffekt i starkt solljus med klarblå himmel (som på filmen)

Senast ändrad:
Vad är det här för lins?
Nojlas sa:
Jag tror på Persimmon iridium - linsen ser "varm" ut när man ser från sidan.
Persimmon iridium får en silverspegeleffekt i starkt solljus med klarblå himmel (som på filmen)
måste jag bemöda mig med att se filmen alltså? :)
på bilden tycker jag det ser ut som black iridium, persimmon h.i. ser ju så blå ut!

Vad är det här för lins?
Lee-nus sa:
Nojlas sa:
Jag tror på Persimmon iridium - linsen ser "varm" ut när man ser från sidan.
Persimmon iridium får en silverspegeleffekt i starkt solljus med klarblå himmel (som på filmen)
måste jag bemöda mig med att se filmen alltså? :)
på bilden tycker jag det ser ut som black iridium, persimmon h.i. ser ju så blå ut!
EDIT: Just det... :D

Senast ändrad:
Vad är det här för lins?
Är 99% en vanlig Black Iridium. Kan givetvis även vara en VR28 Black Iridium men då de är mycket ovanligare så förutsätter jag Black Iridium. BI är dessutom en av de vanligaste spegellinserna från Oakley så det gör det ännu mer troligt.

@Nojlas, vilken menar du med Persimmon Iridium?

Vad är det här för lins?
jet sa:
Är 99% en vanlig Black Iridium. Kan givetvis även vara en VR28 Black Iridium men då de är mycket ovanligare så förutsätter jag Black Iridium. BI är dessutom en av de vanligaste spegellinserna från Oakley så det gör det ännu mer troligt.

Ja du, det undrar jag med, för när jag läser igenom oakleys hemsida hittar jag ingen. :)

Efter lite efterforskning är jag ganska säker på att det är black iridium jag syftar på. (För visst har den en varm ton?)
Förväxlade namnet med dark grey eller grey polarized... Troligtvis har nån märkt brillorna fel i den skidbutiken jag senast besökte :P

Vad är det här för lins?
solklart att det där är Black Iridium / VR28 Black Iridium, sen om den sistnämda nu är ovanligare spelar nog inte så stor roll då det är JW som åker med dom...

Nojlas sa:
jet sa:

Ja du, det undrar jag med, för när jag läser igenom oakleys hemsida hittar jag ingen. :)

Efter lite efterforskning är jag ganska säker på att det är black iridium jag syftar på. (För visst har den en varm ton?)
Förväxlade namnet med dark grey eller grey polarized... Troligtvis har nån märkt brillorna fel i den skidbutiken jag senast besökte :P
finns ju H.I. Persimmon Iridium, iaf på ebay :D men oakley säger väl bara H.I. Persimmon :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp