Vad är en eurospin?

Emilw123

Ny medlem
Vad är en eurospin?
Hej allihop jag läste artikeln i åka skidor om Jon Olsson... Och där stod det att han trodde årets hippaste trick skulle bli 180 eurospin.. och vad är det för något?
Någon som vet och kan förklara eller nåt?

Tack på förhand..
//Emil

Vad är en eurospin?
Jag har för mig att det stod något om eurocarve, och jag antar att han menar att man ska göra en fet sväng över hoppet, för det stod något om snea inhopp också. Jag tror det var lite ironiskt menat. Det andra tricket var nog mer seriöst, trippel heli med tripper markering, tre grabar alltså.

Vad är en eurospin?
Kanske är nått som motsvarar snowboardens Butter. dvs. när man svänger 180grader innan hoppet så man kommer in switch alldelles innan.

Vad är en eurospin?
ok då litar jag på dig för jag har inte en aning.. men det låter ju lite mysko.. hur ska man kunna få poäng för en mysko 180 när någon drar en 900..
ähh det spelar ingen roll egentligen.. det visar sig väll.. vi får väll ta en resumé i vår..

Vad är en eurospin?
hahaha och ni tog det seriöst?? då e ni ju inte smarta!
180 eurocarve och trippelheli med trippelmarkering är ju något han sa för att ironisera hela trickhypen som pågår.
en eurocarve är ju en redig carvingsväng utan stavar där man lägger sig ner i svängen, och en trippeheli med trippelmarkering är ju en 1080 med tre grebs, men ingen gör sånt för det skulle se så dumt ut.

ta inte allt på allvar.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp