vad är lättast att snurra med?

skulle kunna tänka mig att det är lättare å göra en 360 me snowboard men lättare att snurra en 720 till 1080 med skidor

Senast ändrad:
de e typ ingen skillnad tycker ja.. men de e mycket svårare å ta landningen me bräda om man inte oker så ofta:D

äckligt att landa på skär på brädan eftersom jag inte åker så mktmed den.

det beror väl om du åker skidor eller snowboard för en skidåkare är det väl skidor och tvärtom för en snowboardåkare

men varför undrar du det

akel-spektakel sa:
det beror väl om du åker skidor eller snowboard för en skidåkare är det väl skidor och tvärtom för en snowboardåkare

men varför undrar du det
Precis det går inte att jämföra om man inte åker både och och är lika bra på båda.

För att han ska vara så cool som möjligt och börja åka det som är lättast att köra feta med spins så
att han får respekt i parken.

Det är vad jag tror........................

Senast ändrad:
Hej! vad tycker ni är lättast, att kissa eller att bajsa...?
Jag tycker att båda är lika svårt men vad tycker ni...?
tacksam för svar

Vad tycker ni gör mest ont?
Att föda barn eller få en spark i pungen?

(nästan samma sak)
förutom att man kan ha åkt och utvecklats lika mycket på snowboard och skidor och därför veta vad som är enklast/bäst/skönast o.s.v

Vet faktiskt inte men kan tänka mig att det är lättare med snowboard för den är lättere eller?? Rätta om jag har fel!

vet nog inte.. men det är säkert svårare med skidor.. tex. swtitch på skidor åker man baklänges medans på snowboard så åker man bara åt andra hållet.

Emil_Tidstrand sa:
tacksam för svar
beror på va man har ätit osv. frågan är nog vad som är skönast ? själv tkr ja att pissa på fyllan är det bästa som finns

Mickegustafsson sa:
vet nog inte.. men det är säkert svårare med skidor.. tex. swtitch på skidor åker man baklänges medans på snowboard så åker man bara åt andra hållet.
Du åker väll åt andra hållet om du åker baklänges på skidor

men det är klart som fan det är lättare o snurra med skidor eftersom man inte står lika bredbent då som på bräda, man kan justera fötterna i luften lixom !! ^^

Lord_Voldemort sa:
Vad tycker ni gör mest ont?
Att föda barn eller få en spark i pungen?

(nästan samma sak)
förutom att man kan ha åkt och utvecklats lika mycket på snowboard och skidor och därför veta vad som är enklast/bäst/skönast o.s.v
word! för mig som är brädåkare förstår ju inte hur alla skidåkare kan tro att det är så lätt att åka switch. ^^

victorsallander sa:
Emil_Tidstrand sa:
tacksam för svar
beror på va man har ätit osv. frågan är nog vad som är skönast ? själv tkr ja att pissa på fyllan är det bästa som finns
aah typ dom första 2 gångerna men när man är uppe i 5 gånger på en timme börjar det bara bli traggigt.

Om vi har två personer som är totalt oerfarna inom alpinsport, en börjar åka bräda och en skidor, då tror jag helt klart att skidåkaren lär sig slänga treor före brädåkaren.

Kul tråd

Skidor är lättare att snurra 3or osv med , däremot flipar borde ju vara lättare med snowboard ( bara vad jag tror för jag kan inte göra front/backflip med vare sig något )

vad jag skulle tro e det nog lättare att snurra me skies än bräda...men däremot e det nog svårare attt göra en switch landning me ett par skies än bräda:D

så det jämnar nog ut sig skulle jag tro.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp