Blir det någon skidåkning i vinter?

IMG_3433.webp
IMG_3431.webp
IMG_3440.webp

Vi kämpar på i solskenet! Viktigt med många stopp för att hålla vätskebalansen i ordning :)

Ja, lär inte sakna snö att åka på över påskhelgen. De som påstår att det inte är någon snö i Alperna har ingen aning vad de snackar om, eller åker till fel ställen.
1774931804857.webp

Var riktigt fin dag i lördags. Lite pinsamt bara med alla som knappt kan åka skidor som dyker upp när det är sol och puder. Skråar ut i värsta branterna ovanför andra, tappar skidorna, och ligger huller om buller som skallbaggar fast det är hur lättåkt som helst. 🤦‍♂️⛷️

IMG_8738.webp

Det blev till att knyta ihop säsongen på samma ställe som den började. Start v44 i Tänndalen och avslutning v18 på samma ställe. Jag tycker att jag åkt en hel del skidor historiskt men dottern satte nog rekord den här säsongen med 8 fjällresor. Och det lär inte bli färre nästa år 😅

Avslutningen gjordes också i fantastiskt väder och med gästspel av vår nya idol. En världsstjärna tog sig tid att besikta hela skicross-banan ihop med tre behövande småtjejer som artigt frågade. Att ställa upp på det sättet är verkligen värt att lyftas fram.

IMG_9509.webp

IMG_9495.webp

Season edit 2025-26. Mest first tracks i alperna eller vågar någon utmana? 53 minuter och ändå 90% kill your darlings utförd.

Fint! Ni lever livet. Det får nog bli Livigno igen nån gång, och den där sluttningen mot Trepalle ser ju magisk ut. Har bara kikat över kanten - ger mig inte ut där utan lavinutrustning och kunnigt sällskap.
Kul att du igen tog med mitt musiktips vid 29.30 och jag märker att ni lyssnat in er på ny italiensk musik, där finns en hel del annat nytt och bra för mig att köra "Schazam" på!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp