Sett på två ställen i vinter. Grindelwald Terminal och dalstationen vid Titlis (tror videon är därifrån). Funkar bra för att bli av med det värsta innan man lägger skidorna i bilen.
I Japan.Har nån sett sådana här någonstans?
Det var värst, undrar vad det kan bero på?Vid försök till användning av wifi på vårt boende i Österrike möttes man av denna intressanta info…
Visa bilaga 44936
Puderporr, skidåkning starkt beroendeframkallande osvVid försök till användning av wifi på vårt boende i Österrike möttes man av denna intressanta info…
Visa bilaga 44936
Amen!Dags för en andaktsstund av vördnad inför det heliga berget.
Eller hur @STORPOTATEN ?
Visa bilaga 44956
Jag brukar dagdrömma om den där lilla uteserveringenIdag blev det åkning i Champorcher tack vare Scandi skipass!
Visa bilaga 44955
Ja, det var gott om snö men hårt och tungt.Jag brukar dagdrömma om den där lilla uteserveringen
Ser ut att vara bra med snö![]()
Ah, nu fattar jag. Tror jag.Dags för en andaktsstund av vördnad inför det heliga berget.
Eller hur @STORPOTATEN ?
Visa bilaga 44956
Season edit 2025-26. Mest first tracks i alperna eller vågar någon utmana? 53 minuter och ändå 90% kill your darlings utförd.
Intressant; de menar att genomsnittsåkaren i Val d'Isere är så mycket bättre än genomsnittsåkaren i Cortina?Nu kan ni välja rätt område för skidresan mycket enkelt!Visa bilaga 46219
Självklart man väljer Saalbach framför La Plagne om man är en bra skidåkare med liten budget…!!! Fortsätt prioritera så alla skandinaver….Nu kan ni välja rätt område för skidresan mycket enkelt!Visa bilaga 46219
Intressant; de menar att genomsnittsåkaren i Val d'Isere är så mycket bättre än genomsnittsåkaren i Cortina?![]()
Även en apa kan åka puder med bräda. Men prova Saalbach! Blå is, stenar, blå is med stenar och pucklar och tiotusentals andra åkare! Då blir det svårt!Självklart man väljer Saalbach framför La Plagne om man är en bra skidåkare med liten budget…!!! Fortsätt prioritera så alla skandinaver….![]()
När jag nyligen kollade efter en veckas boende i Cortina på Booking.com så trodde jag med anledning av priserna att jag hamnat på en mäklarsida i stället…..Däremot borde Cortina komma längre till höger i diagrammet, särskilt nu efter OS. Dyrare finns kanske, men mer "old world luxury skiresort" finns knappast. Samtidigt trevlig stad med genuin karaktär om man hittar rimligt boende.
Ja men lite åkning skall det nog bli i vinter också.
Funderar på Verbier nu när Mont Fort (och lite andra småberg) flyttat till norra sidan om Rhone-dalen och således får lite mer effekt av en proper nordstau.
Kan bli hur bra som helst juh.
Ser att jag hade fått om bakfoten att Zermatt skulle ligga i en dal intill det högsta pyramidberget (tobleroneberget), som jag trodde hette Matterhorn. Ser ju nu att Zermatt är namnet på det högsta pyramidberget och att Matterhorn är någon mindre pigg strax söder om. Även spännande att Schweiz högsta topp Dufourspitze ligger så långt ifrån Zermatt och dessutom längst ned i dalen intill Rhone-floden. Mycket man inte visste, uppenbarligen!Ja men lite åkning skall det nog bli i vinter också.
Funderar på Verbier nu när Mont Fort (och lite andra småberg) flyttat till norra sidan om Rhone-dalen och således får lite mer effekt av en proper nordstau.
Kan bli hur bra som helst juh.
Visa bilaga 46223