Av: adrenaline | 2006-10-06 19:47 Citera
Tänkte starta en (onödig) tråd där det endast går ut på att klistra in det som döljer sig bakom sitt ctrl+v!
Tråden har blivit ganska stor på andra forum, så varför inte testa här
själv döljer sig:
http://www.cali2006.com/index2.htm bakom mitt!
nuff said..
Senast redigerat av adrenaline (2006-10-08 21:55)
Svar
Av: jeppenator | 2006-11-04 20:38 Citera
Navy_blue
Stupid Ass Productions
Av: nordling | 2006-11-04 21:59 Citera
http://www.kerryr.net/pioneers/boolean.htm
Efter smärta kommer njutning
Av: simonl | 2006-11-04 22:02 Citera
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=22279
Hby ski team
Av: Fluffsurfarn Online | 2006-11-05 18:52 Citera
2005-11-06 23:06 Av: dif_89 Betyg: 5
en 5a bara för jon olsson sitter i bilen
woot woot.
Av: Drakbabis | 2006-11-05 18:56 Citera
"Din farmor bor typ på en skidort va?"
Skrev så till en på Msn... "PÅ" en skidort också... Haha
Senast redigerat av Drakbabis (2006-11-05 18:58)
Av: CRILLZORSTYLE | 2006-11-05 19:02 Citera
vent.playstar.se port
Av: dtfd | 2006-11-05 22:19 Citera
Proofy EHM-260
Av: adrenaline | 2006-11-16 12:38 Citera
CRILLZORSTYLE skrev:
vent.playstar.se port
ventrilo =)
nuff said..
Av: aendrew | 2006-11-16 13:38 Citera
There's A Good Reason These Tables Are Numbered Honey, You Just Haven't Thought Of It Yet
hej
Av: dutchess | 2006-11-19 22:46 Citera
Om Descartes istället hade sagt och visat på att bägge påståendena var sanna, då hade det varit riktigt att sammanfatta det i att hans kropp var skild från jaget. Men nu formulerade han sig inte så, utan han sade att han kunde tänka sig det första påståendet. Då har han enligt logikens tankelagar inget annat val än att inleda slutsatsen med orden ´jag kan tänka mig att…´. Man kan inte dra en sanningsenlig slutsats baserad på två påståenden varav det ena utgör ett antagande.
Logiken är läran om principerna för giltiga resonemang. Slutsatsen Descartes drog av sina två premisser följde inte dessa tankeprinciper, alltså är inte Descartes dualism någon sanning nödvändigtvis. Kroppen behöver inte vara skild från själen, enbart därför att den möjligheten är tänkbar.
Descartes slutsats var alltså inte nödvändigtvis riktigt, men man skulle kunna tänka sig att det förhöll sig så. Jag tror att man alltid begår ett fel om man försöker bevisa logiskt att endera dualismen, idealismen eller materialismen är sann, eftersom man in mina ögon aldrig kan få veta vad som är sant här. Isåfall måste man lägga in så många premisser att man inte utelämnar något scenario, alla möjligheter är täckta, och det blir svårt. Descartes kunde inte visa att dualismen var sann, enbart att den var tänkbar.
Man kan även skriva
P(1): jag kan tänka mig att min kropp existerar
P(2) jag kan tänka mig att min kropp inte existerar
P (3) mitt jag existerar definitivt
S: det enda av kroppen och jaget som jag med säkerhet kan säga existerar är jaget.
Utifrån detta kanske man skulle vilja kalla resonemanget för idealistiskt dessutom, förutom att det lämnar dörrarna öppna för en eventuell dualistisk tolkning. Om man istället stryker P 2, och skriver om P 1 till att man definitivt vet att ens kropp existerar, så blir det hela mer materialistiskt
Av: Peteer | 2006-11-19 22:50 Citera
Double talkin' jive
Get the money motherfucker
'Cause I got no more patience
Double talkin'
-I got (lies)-
No more patience man
You dig what I'm sayin'?!
blicketiblicketiblangblang
Av: Pizzaaugust Online | 2006-11-19 23:02 Citera
Cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
Kiwi repre$ent
Av: Swanbeck | 2006-11-19 23:04 Citera
83.168.212.128:27015;password 123
Av: carl_d | 2006-11-19 23:08 Citera
http://www.tjuvlyssnat.se/
Lalalala the song go lalalala...
Av: jeppenator | 2006-11-19 23:08 Citera
robinifornebo@hotmail.com
Stupid Ass Productions
Av: adrenaline | 2006-11-24 00:20 Citera
Swanbeck skrev:
är det dags för pcw eller? :P
nuff said..
Av: moeller Online | Idag 16:40 Citera
varför har alla ett får framför sitt namn?
(hette så på msn efter att jag hade lurat alla att sätta ett får framför sitt namn :P)
YeeaaH! ;D
Av: Wezi Online | Idag 16:43 Citera
afortunadamente
Av: L_ee Online | Idag 16:45 Citera
Som killar hoppar och far, snart finns de väl inga killar med skidor kvar!?
Kör över sånnadär "små gupp" och ibland tillochmed i grupp. Hur ska detta gå!? Har dem så svårt att förstå, att man inte får glida på räcken för då kan man knäcka sitt bäcken(ben) och när man sen blir gammal och klen kan man inte ens stå på sina egna ben! Det kallas att jibba och på hjälmen sitter oftast en stor fet klibba, Jon Olsson wannabe everybody wants to be like he :S Spons och shit kan man inte denna sport bli kvitt!? Raila och Dö, utan att de finns nån snö, på sommaren dom snön vid ishallen hämtar och sedan som står där och bygger och flämtar. Och skidorna dom sen förstör när dom på långa järnräcken kör. Han drog 1440 och log, ne nu får de vara nog!
Ohh My Gosh That's The Fuckin' Shit men KOM IHÅG åk skidor på vintern för då är de alltid vitt !
Hmm den där "dikten" var nog lite emot jibbing och skidåkning, den här kanske är bättre:
Killar hoppar och far, inte konstigt att de finns sjukt grymma jibbers som har egen style och stora kläder och dem hoppar i alla väder. Hur ska detta gå, har så jäävla svårt att förstå hur dom kan glida nerför smala långa räcken utan att röra kroppen ur fläcken:S
Och hur dom vågar hoppa i så sjukt stora hopp, utan att de tar stopp. Dem vill bara hoppa mera och de blir alltid flera som vill testa och då menar jag de MESTA!
I ett Big-jump med en sjukt stor kick där drar dom ett fett cleant trick! Medans tjejerna chillar och spanar in snygga killar
Spons =Respekt, ens kompisar blir ju helt knäckt.
Oakley, Head, Scott, K2 och Armada de är sånt som gör jibbers glada
På sommaren dem de filmade klippen redigerar och sedan släpps de filmer som regerar!
Goggelbränna var ju år 2003, och så var det med de!
Åre .
Av: eclark Online | Idag 16:46 Citera
Lite damm och kaksmulor
Av: Ramis-Jibber Online | Idag 16:49 Citera
Vad döljer sig under ditt ctrl+v?
Av: adrenaline | 2006-10-06 19:47 Citera
Tänkte starta en (onödig) tråd där det endast går ut på att klistra in det som döljer sig bakom sitt ctrl+v!
Tråden har blivit ganska stor på andra forum, så varför inte testa här
själv döljer sig:
http://www.cali2006.com/index2.htm bakom mitt!
nuff said..
Senast redigerat av adrenaline (2006-10-08 21:55)
Svar
Av: jeppenator | 2006-11-04 20:38 Citera
Navy_blue
Stupid Ass Productions
Av: nordling | 2006-11-04 21:59 Citera
http://www.kerryr.net/pioneers/boolean.htm
Efter smärta kommer njutning
Av: simonl Online | 2006-11-04 22:02 Citera
Hby ski team
Av: Fluffsurfarn | 2006-11-05 18:52 Citera
2005-11-06 23:06 Av: dif_89 Betyg: 5
en 5a bara för jon olsson sitter i bilen
woot woot.
Av: Drakbabis Online | 2006-11-05 18:56 Citera
"Din farmor bor typ på en skidort va?"
Skrev så till en på Msn... "PÅ" en skidort också... Haha
Senast redigerat av Drakbabis (2006-11-05 18:58)
Av: CRILLZORSTYLE | 2006-11-05 19:02 Citera
vent.playstar.se port
Av: dtfd | 2006-11-05 22:19 Citera
Proofy EHM-260
Av: adrenaline | 2006-11-16 12:38 Citera
CRILLZORSTYLE skrev:
vent.playstar.se port
ventrilo =)
nuff said..
Av: aendrew Online | 2006-11-16 13:38 Citera
There's A Good Reason These Tables Are Numbered Honey, You Just Haven't Thought Of It Yet
hej
Av: dutchess | 2006-11-19 22:46 Citera
Om Descartes istället hade sagt och visat på att bägge påståendena var sanna, då hade det varit riktigt att sammanfatta det i att hans kropp var skild från jaget. Men nu formulerade han sig inte så, utan han sade att han kunde tänka sig det första påståendet. Då har han enligt logikens tankelagar inget annat val än att inleda slutsatsen med orden ´jag kan tänka mig att…´. Man kan inte dra en sanningsenlig slutsats baserad på två påståenden varav det ena utgör ett antagande.
Logiken är läran om principerna för giltiga resonemang. Slutsatsen Descartes drog av sina två premisser följde inte dessa tankeprinciper, alltså är inte Descartes dualism någon sanning nödvändigtvis. Kroppen behöver inte vara skild från själen, enbart därför att den möjligheten är tänkbar.
Descartes slutsats var alltså inte nödvändigtvis riktigt, men man skulle kunna tänka sig att det förhöll sig så. Jag tror att man alltid begår ett fel om man försöker bevisa logiskt att endera dualismen, idealismen eller materialismen är sann, eftersom man in mina ögon aldrig kan få veta vad som är sant här. Isåfall måste man lägga in så många premisser att man inte utelämnar något scenario, alla möjligheter är täckta, och det blir svårt. Descartes kunde inte visa att dualismen var sann, enbart att den var tänkbar.
Man kan även skriva
P(1): jag kan tänka mig att min kropp existerar
P(2) jag kan tänka mig att min kropp inte existerar
P (3) mitt jag existerar definitivt
S: det enda av kroppen och jaget som jag med säkerhet kan säga existerar är jaget.
Utifrån detta kanske man skulle vilja kalla resonemanget för idealistiskt dessutom, förutom att det lämnar dörrarna öppna för en eventuell dualistisk tolkning. Om man istället stryker P 2, och skriver om P 1 till att man definitivt vet att ens kropp existerar, så blir det hela mer materialistiskt
Av: Peteer | 2006-11-19 22:50 Citera
Double talkin' jive
Get the money motherfucker
'Cause I got no more patience
Double talkin'
-I got (lies)-
No more patience man
You dig what I'm sayin'?!
blicketiblicketiblangblang
Av: Pizzaaugust Online | 2006-11-19 23:02 Citera
Cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
Kiwi repre$ent
Av: Swanbeck | 2006-11-19 23:04 Citera
Av: carl_d | 2006-11-19 23:08 Citera
http://www.tjuvlyssnat.se/
Lalalala the song go lalalala...
Av: jeppenator | 2006-11-19 23:08 Citera
robinifornebo@hotmail.com
Stupid Ass Productions
Av: adrenaline | 2006-11-24 00:20 Citera
Swanbeck skrev:
är det dags för pcw eller? :P
nuff said..
Av: moeller Online | Idag 16:40 Citera
varför har alla ett får framför sitt namn?
(hette så på msn efter att jag hade lurat alla att sätta ett får framför sitt namn :P)
YeeaaH! ;D
Av: Wezi Online | Idag 16:43 Citera
afortunadamente
Av: L_ee Online | Idag 16:45 Citera
Som killar hoppar och far, snart finns de väl inga killar med skidor kvar!?
Kör över sånnadär "små gupp" och ibland tillochmed i grupp. Hur ska detta gå!? Har dem så svårt att förstå, att man inte får glida på räcken för då kan man knäcka sitt bäcken(ben) och när man sen blir gammal och klen kan man inte ens stå på sina egna ben! Det kallas att jibba och på hjälmen sitter oftast en stor fet klibba, Jon Olsson wannabe everybody wants to be like he :S Spons och shit kan man inte denna sport bli kvitt!? Raila och Dö, utan att de finns nån snö, på sommaren dom snön vid ishallen hämtar och sedan som står där och bygger och flämtar. Och skidorna dom sen förstör när dom på långa järnräcken kör. Han drog 1440 och log, ne nu får de vara nog!
Ohh My Gosh That's The Fuckin' Shit men KOM IHÅG åk skidor på vintern för då är de alltid vitt !
Hmm den där "dikten" var nog lite emot jibbing och skidåkning, den här kanske är bättre:
Killar hoppar och far, inte konstigt att de finns sjukt grymma jibbers som har egen style och stora kläder och dem hoppar i alla väder. Hur ska detta gå, har så jäävla svårt att förstå hur dom kan glida nerför smala långa räcken utan att röra kroppen ur fläcken:S
Och hur dom vågar hoppa i så sjukt stora hopp, utan att de tar stopp. Dem vill bara hoppa mera och de blir alltid flera som vill testa och då menar jag de MESTA!
I ett Big-jump med en sjukt stor kick där drar dom ett fett cleant trick! Medans tjejerna chillar och spanar in snygga killar
Spons =Respekt, ens kompisar blir ju helt knäckt.
Oakley, Head, Scott, K2 och Armada de är sånt som gör jibbers glada
På sommaren dem de filmade klippen redigerar och sedan släpps de filmer som regerar!
Goggelbränna var ju år 2003, och så var det med de!
Åre .
Av: eclark Online | Idag 16:46 Citera
Lite damm och kaksmulor
Sida: 1 … 4 5 6
Skriv ett svar
Svar:
Jag vill ha e-postmeddelande när nytt svar skrivs i denna tråd.
När du trycker på "Spara" godkänner du forumreglerna. Tipsa en kompis
Tipsa en kompis
Bevaka tråd
Jag vill ha e-postmeddelande när nytt svar skrivs i denna tråd. Bevaka
Mina bevakningar »
Sök
Fritextsökning
Avancerad sökning »
Exit Productions
Av: gustavr Online | Idag 16:49 Citera
Goldilocks And The Three Bears
(ganska skumt va!?)