Vad för skidor?

Vad för skidor?
Jag har precis vunnit en bigair tävling i sälen.

Priset är ett par valfria skidor från rossignol.

Vilka skidor från rossignol tycker ni att jag ska välja? Några förslag?

Vad för skidor?
scratch fs om du åker park,scratch bc om du kör mer puder men även hoppar en del.
eller så väljer du dom dyraste och säljer dom

Vad för skidor?
Ta ett par B3 för regäl lössnöåkning eller ett par B2 med telisbindning för att lite skönt glida fram i pisten eller offpist eller Scratch BC antingen med telisbindning eller slalombindning. Jag skulle nog välja ett av det beroende vad jag kände för just den dagen. Om du har svår att välja kan jag ta skidorna om det känns jobbig för dig! :)

Vad för skidor?
B4:or så klart....

104 i midjan och stenhårda...

Och dom finns redan och då menar jag inte nästa år alltså.......

Vad för skidor?
sry, b3, DET VA NOG FEL SAGT, KAN DU FÅ ETT PAR B4, (helt rätt Hasse)!!! kostnad ca 10000kr per skida, ca 110 cm midja, de skall du kunna sälja för 15000 tilsammmans, det finns tyvärr bara 1500 par i världen, men som sagt, valfria skidor. Men om dessa ej går kränger du ett par B3 för ca 6000 kr, Scratch BC som e näst-följande e billigare. second used 4800Kr.

Vad för skidor?
beror ju på hur du kommer att åka men ta dom dyraste sedan kan du ju sälja och köpa ett par andra + att du har pengar emellan;)

Vad för skidor?
Ta inte B4, B4 är nästa års modell utav B3 med exakt samma mått. Jag skulle ta nästa års BC om nu det valet finns,( med tanke på att du håller på med jibbing). BC:n nästa år kommer att ha 100 mm midja och jävligt snygg design. Annars så är den uppbyggd exakt som årets.

Tillläg: B4 Är inte ross fetaste nästa år, om jag kommer ihåg rätt så kommer den heta Bandit Syntax, Sympathex eller nått likande. Den skilljer sig på alla sätt från B4. Sjukt styv tail samt den har ingen semitwintip. liknar väldigt mycket Ross Teamåkar skida (Hugo Harrison Pro) i styvheten i tailen.
Denna skida kommer inte vara lätt att få tag på.

B3 nästa år kommer bara att ha 83/84mm i midjan, vilket gör att B4 tar över dess bredd samt flexmönster.

Tillbaka
Topp