Vad gjorde du med din utrustning idag?

herrgard

Ny medlem

@GoranC Fint att någon lägger ner tid på att polera skidorna med autosol! Det har jag nog aldrig sett förut :)

Själv har jag monterat inserts i mina renegade idag.

Det här med att sikla skidor när man bor i lägenhet. Någon som har en bra hemmalösning på det? Vill inte ha superhalt på alla golv eller tidningar som bara glider runt när man försöker hålla mot.

rabbit

Medlem
herrgard sa:
Det här med att sikla skidor när man bor i lägenhet. Någon som har en bra hemmalösning på det? Vill inte ha superhalt på alla golv eller tidningar som bara glider runt när man försöker hålla mot.
Jag erbjuder min opatenterade men välfungerande lösning i förhoppningen att någon skall göra mig till åtlöje genom att dela med sig av något genialt. :)

1, Gammal trasmatta som rullas ihop och förvaras i förrådet mellan varven.
2. Upp-pallad (på nåt sätt) skokartong under/bakom bakbrättet att deponera så mycket som möjligt i.
3. Vassa sicklar.

fwiw
/r

cookiedough

Ny medlem
Hade sönder mina nya Kingpin 13, första turen på dom och häldelen går rakt av. Hann inte komma så långt som tur var men det var ändå rätt svårt att åka ner på en skida genom skare, puder och is. Har dragit iväg mail till både marker och där jag köpte dem, får se vad de svarar.

waalis

Ny medlem
Har idag hjälpt polaren att montera om bindningar på ett par begagnade skidor han köpt. Den med ett skarpt öga kan kanske se att det handlar om Wille Lindbergs
@perwillhelm gamla trotjänare som har fått sig en ny ägare.

xviggenx

Ny medlem
Borra/plugga all the things!!!!
Lyckats med konststycket att klämma ur ytterligare en montering ur mina LDE, nu ska bara norsken komma med mina inserts.

Senast ändrad:
U

user152698

Guest
Nyss inspekterade jag ortens längdspår där man grävt ner rör i marken vilka skall kyla extra å därmed förlänga säsongen/spårkvalitén. Då tänkte jag på min enkla längdutrustning i förrådet, dvs att det är hög tid att plocka fram grejerna. Jag gjorde alltså inget fysiskt med min utrustning idag. Det låg på en ren andlig och fantasifull nivå.

cookiedough

Ny medlem
jonaslukarlsson sa:
cookiedough sa:
Hade sönder mina nya Kingpin 13, första turen på dom och häldelen går rakt av. Hann inte komma så långt som tur var men det var ändå rätt svårt att åka ner på en skida genom skare, puder och is. Har dragit iväg mail till både marker och där jag köpte dem, får se vad de svarar.
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/c3b56be1c8cb97181f8f2cb6354036e4.jpg[/url]
Hur har det gått med reklamationen?
Fick bekräftelse i tisdags att de hade tagit emot min förfrågan om reklamation och att de hade påbörjat processen. Sedan dess är det tyst.

rabbit

Medlem
cookiedough sa:
jonaslukarlsson sa:
cookiedough sa:
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/c3b56be1c8cb97181f8f2cb6354036e4.jpg[/url]
Fick bekräftelse i tisdags att de hade tagit emot min förfrågan om reklamation och att de hade påbörjat processen. Sedan dess är det tyst.
Gick de sönder i touring-mode eller ski-mode?
Bjuder du på närbilder?

#nyfiken
/r

cookiedough

Ny medlem
rabbit sa:
cookiedough sa:
jonaslukarlsson sa:
Gick de sönder i touring-mode eller ski-mode?
Bjuder du på närbilder?

#nyfiken
/r
Gick sönder i turläget, då man skall trycka ner pjäxan för att klicka fast skistopper, precis då valde de att ge upp.
Troligtvis och förhoppningsvis så hade jag bara otur och fick ett praktexempel till måndagsexemplar.

Fick tag i den svenska representanten för marker då mitt inköpsställe ville att jag skulle skicka bindningen till Spanien, vilket jag är allt annat än sugen på. Efter mitt mail till representanten i Sverige tog det 2 timmar för den ansvariga för reklamation i Sverige att svara att de byter ut delen.

Ok, skönt att börjar lösa sig! Har lurat lite på det där med att stampa ner skistoppern kontra hålla ned den när bindningen åker bak i gå-läge, klart att stampningen ser smidigast ut men för konstruktionens skull känns ett lite mer försiktigt handhavande ut att vara det bästa, även om det säkerligen är krångligt ute på berget. Vad känner du
@cookiedough?

cookiedough

Ny medlem
jonaslukarlsson sa:
Ok, skönt att börjar lösa sig! Har lurat lite på det där med att stampa ner skistoppern kontra hålla ned den när bindningen åker bak i gå-läge, klart att stampningen ser smidigast ut men för konstruktionens skull känns ett lite mer försiktigt handhavande ut att vara det bästa, även om det säkerligen är krångligt ute på berget. Vad känner du
@cookiedough?
Egentligen så kanske det är bäst att hålla ner då den åker bak om platsen man skall börja gå ifrån tillåter det, dock så är det precis som du säger krångligt om den inte gör det.
Jag känner dock att den ska hålla för stampningen eftersom det är så den är byggd, skulle vara intressant att veta hur de som åkt på bindningarna en längre tid gör och resonerar.

RWD

Medlem
Lagade hål både på över och undersida

Epoxi i de gamla skruvhålen : )

Monterade bindningar på sambons och dotterns nya skidor

Corin

Aktiv medlem
Kanske inte exakt idag, men sedan jag hade tid att gå in freeride sist.

Monterade LDEn ytterligare en gång.

For till Kanada och köpte, försäkrade och registrerade en bil för mindre än vad mina pjäxor kostade. Värt.

xviggenx

Ny medlem
Åkte underlag lika sällsynt som vilda enhörningar:
Kallt, torrt blowerpow från öst i den midjedjupa varianten i Tege. Hela jävla dagen och alldeles själv. Antagligen enda gången i vinter som mina Redeemer 190 gör sig till rätta i Åre.

bootfitta

Medlem
Jag rev ett stort hål i ett belag efter lite närkontakt med ett stenröse i Vemdalen, det hela slutade med ett besök i Östersund, bruten tumme och sjukskriven i 6 veckor. Bra första puderdag!

xviggenx

Ny medlem
Alltså det här åket är ju knappast en hemlis i Åre, men jag var först dit och ensam om det hela dagen.. Förvisso bara 6-8 svängar långt men det är 6-8 midjedjupa kalla svängar.
Ibland undrar ju en var folk åker här i dalen.

Snowgod

Medlem
Ägnade kvällen åt att montera bindningar. Är man ensam hemma kan man använda köksbordet och provborra lite i en skärbräda utan en massa gnäll. Chris Cornells Higher Truth passade utmärkt som komp.

xviggenx

Ny medlem
Drog ut på en pannlampstur med polarna: norrsken och knädjup kallsnö. Inte helt jävla illa för att vara en onsdagskväll i Björnen.
Hade alldeles för roligt för att fota, så det får bli kaffen efteråt:

Senast ändrad:

xviggenx

Ny medlem
Bra mycket bättre än det där vidriga varunamnet som dom egentligen tänkte att du skulle klistra dit.
Det må vara världens bästa väskor men fan vad det namnet stör mig alltså..

AugustAhlnas

Ny medlem
xviggenx sa:
Bra mycket bättre än det där vidriga varunamnet som dom egentligen tänkte att du skulle klistra dit.
Det må vara världens bästa väskor men fan vad det namnet stör mig alltså..
Jag har ett sådant märke på mina skidor, utan s:ett så det blir douchebag coming through. Jag gör ogärna gratisreklam för företag men när det stämmer så.. Syns när jag tränger mig före dig i liftkön!

Realmode

Ny medlem
Dax för lite bakåtsträvan :) Har nog lite långtråkigt denna helg.

Dom här har vad jag kan komma på inte varit ut sedan 2005

Testade den lite i dag och dom funkar ju än, körde dem när det begav sig med G3 targa dvs typ 0 motstånd i flex, så jag tänker för morgondagen att jag byter röda fjädrar mot gröna.

Å de gick ju sådär...... gängpaj i en av dem gröna och hittar ju ingen i reserv.

Nåja då får det bli test med blått i morgon.

Lite annat småmickel också då jag ändå håller på.

Fästa skenor med skruvar för försänkning, det blir nog inte riktigt bra då anläggningsytan blir så begränsad, att man nog måste ha loctite för att va någorlunda säker. Däremot hittade jag ett par rykade nya klackar de var inte illa. Svarta också så man ser riktigt modern ut :)

Realmode

Ny medlem

@Kazle

Gammal vana mest :) Har så länge jag minns hållit reda på H + V . Har haft lite olika inner- och ytter- kanter ibland, lite olika justeringar på bindnigar, vridit infästningarna (duckstance nuförtiden) etc. men sist å absolut inte minst så är jag ruggit skrockfull :p

Gällande just det här paret så kommer nog anledningen bara att vara gammal vana och skrock :/ men man vet ju aldrig. Å så tror jag ju på fullt allvar att det känns om jag blandar i hop dem, å så kan man ju inte gå å lägga sig på kvällarna

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp