Vad gör vi istället?

Vad gör vi istället?
With+blackjack+and+hookers+_5f7f49d5b140754e5cad05b9181dc6f5.jpg

Vad gör vi istället?
Gillar de arga kommentarerna och de mjäkiga svaren i stil med "mjo, vi flyttade det till Lindvallen för att... (insert vafan som helst)"

Annars drar vi och testar hela Roupez utbud på Isaberg. Södra Småland har med största säkerhet snö i slutet på november..

Finns det någon som har mer koll än vad jag har på de svenska/norska systemen på vilka orter man faktiskt kan åka till?

Eller så köper vi upp de skruttigaste skidorna Freeride köp&osälj kan erbjuda och utser tidernas sämsta skida.
Kan lätt urarta - tidernas sämsta shot, raggningsreplik, baconskills och kylrum?

Vad gör vi istället?
alltså om jag har fattat rätt:
Tandådalen kommer vara öppet under skidfestarhelgen, med betoning på fest. veckan efter är det skidtestarhelg i Lindvallen, med betoning på test. (men då tänker iallafall inte jag vara i Sälen för då ska jag fira en lite för tidig jul med mormor.)

ganska icke-luddigt, tror jag.

@CookieMonster jag hade lätt kunnat hoppa på folkrörelsen #tandåvstärna men det är väldigt mycket längre till Tärna, och jag har även en annan hashtag jag försöker förhålla mig till (#flyginteinrikes, givetvis med det outtalade tillägget "om du bor i södra sverige") vilket gör det lite meckigt att motivera en sextontimmarsresa enkel väg för typ tre dagars bortavaro.

Vad gör vi istället?
Så skarpsynt av dig att se mitt förskräckta ansikte,
@jibberisch.

Jag skulle gissa på en 106,5 meter på ett ungefär.
Tenderade världsrekordet men valde fel linje. Lite bittert såhär i efterhand.

Vad är svårt att förhålla sig till?

Vad gör vi istället?
@charlitethon
Bra för att va tjej...

Skistar! Är svårt att förhålla sig till. Jag har svårt att ta beslut som det är. Och nu detta? Jag röstade på en helg utomlands men @g-arle vägrar ju lägga pengar på skidåkning.

Vad gör vi istället?
Packa en kappsäck och försvinna bortom horisonten är ett äventyr.
Ett kall är att utföra detta med en tandborste och flipflop.
Stämmer det överens med dina känslor angående ditt statliga verk vill jag gratulera.

@jibberisch

Vad gör vi istället?
charliethon sa:
Gillar de arga kommentarerna och de mjäkiga svaren i stil med "mjo, vi flyttade det till Lindvallen för att... (insert vafan som helst)"

Annars drar vi och testar hela Roupez utbud på Isaberg. Södra Småland har med största säkerhet snö i slutet på november..

Finns det någon som har mer koll än vad jag har på de svenska/norska systemen på vilka orter man faktiskt kan åka till?

Eller så köper vi upp de skruttigaste skidorna Freeride köp&osälj kan erbjuda och utser tidernas sämsta skida.
Kan lätt urarta - tidernas sämsta shot, raggningsreplik, baconskills och kylrum?
Jörgen bjöd på sanningen.

Ang den sista delen: I have a dream!

Vad gör vi istället?
För att sluta dravla om onödigheter och fokusera på äventyret framför oss - jag har satt av dyrbar tid vilket är exakt de dagarna test/fest/förvirrigheterna i tandå inträffar.

Vad gör vi?

@g-arle, jag vill veta mer om din dröm. Gärna över en läskigt rökig whiskey. (Alternativt billigt rödvin á la 1 euro)

Vad gör vi istället?
Kom igen! Skriv: "Jorden är rund, det är omöjligt att missa sin destination." också! Fullfölj hela klyschan! Tänj öronen! Lär dig snurra eld!!1 Tvinna håret! Köp en sarong! Lär dig surfa!

I dares you.

Fan, kanske har druckit lite mycke kaffe idag ändå. Hm...jag tänker lite socker på det här till lunch. (Vet ett ställe som har glassbuffé.) Sen jävlar.

Waka. Waka.

images

Vad gör vi istället?

@jibberisch har en hemlig, mossgrön skåpbil som kör runt på slingriga vägar i mörka skogar. Skoda Fabia:n är bara en täckmantel.
Lite som i Batman ungefär.
Men i det här fallet finns det inget som inkluderar alfa-het, otroligt mörka röster eller häftiga uppfinningar.
Här finns det bacon och gifflar. Och en läskig skåpbil.
@heddious

Vad gör vi istället?
Yes det stämmer. Man slår ihop Tandådalen och lindvallens skidtest. Alla leverantörer är välkomna och inbjudna till Lindvallen.

Vad gör vi istället?
Men Lindvallen... Som att Tandå inte var illa nog.

Kan vi inte bara äta bacongifflar i
@Jibberisch skåpbil och dricka öl istället?
Annars tycker jag att
@charliethon hade en bra idé med att köpa upp alla gamla skidor och utse den sämsta.
@Heddious pröjsar FR? Vi lovar en fantastisk artikel och video. Testar dem gärna i Retallack men annan destination är ok.

Vad gör vi istället?
Förvirrande, ja.
Läskig, nej.
Nya idéer och förslag, ja.

Och angående köpa upp alla skruttiga exemplar på köp&sälj är jag ungefär så taggad att jag tillochmed hade kunnat sänka mig så lågt att jag testar snowblades.

@g-arle, jag spelar inte hockey.

@heddious, jag hoppas du inser möjligheterna till ungefär världens bästa artikel.

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp