Vad hände när 25-åringen avled i Sälen?

ZETRGRN

Medlem
Hej.

Såg att det var en 25 åring som hade omkommit i Sälen denna säsongen..
Vad hände egentligen? Står att det var i Trollskogen?

det var väl i den lilla parken där uppe på flacken i hundfjället har jag för mig att jag läste?

Ja.. i Trollskogen / Trollbacken eller vad det heter.. det är en grön slinga för barnen. Det stod någonstans att han hade gjort ett långt hopp och ramlat.. Hur gör man ett långt hopp där inne? Han hade dessutom hjälm så något måste ju ha gått galet snett! Men det står ingenstans om vad som orsakade att han avled (bruten nacke, skallskada etc)..

Han kan ju ha kört av och kraschat i skogen..

Tror jag läste att han hade kraschat, med en snowboardåkare, i luften och på något sätt landat väldigt olyckligt :/

kul att alla hittar på sinna egna historier men har hört från en pålitlig källa att han kråcka med ett träd i trollskogen och att han krossa sin hjälm i 5 bitar och att han blödde från ögon näsa mun när dom fram till han är inte hundra procent säker på att det hände såhär men ca 99

E-lindberg sa:
kul att alla hittar på sinna egna historier men har hört från en pålitlig källa att han kråcka med ett träd i trollskogen och att han krossa sin hjälm i 5 bitar och att han blödde från ögon näsa mun när dom fram till han är inte hundra procent säker på att det hände såhär men ca 99
Litar tyvärr inte på folk som inte använder skiljetecken.

E-lindberg: Vem säger att vi sitter och hittar på egna historier? Vi spekulerar däremot om vad som skulle kunna ha hänt då media inte har förklarat dödsorsaken.

Låter ju väldigt logiskt att han måste krockat med ett träd i för hög fart.

Träffas man i sidled/framifrån så tar ansiktet väldigt mycket skada jämfört med smällar som kommer rakt bakifrån och uppifrån. Om man ser till hur en vanlig hjälm är designad

Senast ändrad:
Så dödsorsaken borde alltså vara skallskada (TBI)..
Måste ha haft riktig otur... :(

Det blir att införskaffa en hjälm nu då.

Vart kan man läsa detta ?

Måste suga o dö på ett sånt sätt :/

Han dog under tiden han gjorde det han tyckte var kul.. Enligt mig är det ett ganska sjysst sätt att dö. Tänk att dö av tristess?! Eller av hunger..

Tillbaka
Topp