Vad har du för stance?

PatrikEklund

Ny medlem
Vad har du för stance?
Som rubriken, vad har du för stance?

Vart sitter bindningarna på din bräda? längst ut eller längre in osv..

Kör du goofy eller regular?

Var har du för grader på dina bindningar?

Vad har du för stance?
Hur räknar ni brädåkare när ni skriver t,ex +20fram -18bak. Varifrån kommer måtten och hur?

Vad har du för stance?
Orka skidåkare som går in i snowboardforumet och svarar, som han "åker inte bräda..." nehe, svara inte då?

Vad har du för stance?
regular. back -2,5 (burton Custom) bindningarna sitter i mitten.. har bara 42 i dojjer.

stancebredd ca: 50cm

+21 / -6 snart på väg till + /+ (börjar känna mig gammal i knäna :)

lite lagom forward lean .. sätter fler landningar då.. :)

/Pinn

Vad har du för stance?
Ni som kör - på bakfoten vad åker ni för typ av åkning? Jag ska dra till val thorens om en månad och håller på att fundera ut ett bra gradtal att ha på brädan. Jag åker kanske 80% i pisten och resten offpist. Alla verkar ju köra - på bakbindningen, jag har aldrig provat det. Är det skönt när man glider offpist eller åker ni mest i parken? Har ni något tips på en bra inställning för min typ av åkning?

Vad har du för stance?
Kör regular med bindningarna i mitten hålen och tog bara vinkel efter vad som kändes skönt, förmodligen ca 15-20 fram och kanske 10 +/- bak

Vad har du för stance?
manj sa:
Ni som kör - på bakfoten vad åker ni för typ av åkning? Jag ska dra till val thorens om en månad och håller på att fundera ut ett bra gradtal att ha på brädan. Jag åker kanske 80% i pisten och resten offpist. Alla verkar ju köra - på bakbindningen, jag har aldrig provat det. Är det skönt när man glider offpist eller åker ni mest i parken? Har ni något tips på en bra inställning för min typ av åkning?
skulle säga att duckstance är ett måste åm man åker mest i parken

Vad har du för stance?
Förstår inte riktigt vad alal menar med +/-...?
Jag har 50 cm från knäskål till häl.
Åker väldigt mycket allround men mycket mer hopp nu förtiden!
Vad skall jag ha för stance då?
Help, anyone?

Vad har du för stance?
Hagstrom21 sa:
Förstår inte riktigt vad alal menar med +/-...?
Jag har 50 cm från knäskål till häl.
Åker väldigt mycket allround men mycket mer hopp nu förtiden!
Vad skall jag ha för stance då?
Help, anyone?
Om du tittar på dina bindningar så kan du se att det finns en massa streck med på bindningsplattan, dem där strecken indikerar hur många grader du har vinklad bindningen

Vad har du för stance?
sixsixone sa:
manj sa:
skulle säga att duckstance är ett måste om man åker mycket switch. man kan ju åka i parken och glida runt åt rätt håll hela tiden.
står 15, -9 typ 60 cm.
står man 15, -15 hoppas jag att ni e så grymma att ni åker 50% switch, vilket jag tvivlar på. prova stå mindre duck och lite smalare och ta en skärande sväng nån gång då och då :)

Vad har du för stance?
Jag åker inte bräda men måste bara påpeka att det absolut snyggaste är att ha bindningarna så långt isär som möjligt tillsammans med duckstance

Vad har du för stance?
MarkusRehn sa:
sixsixone sa:
manj sa:
skulle säga att duckstance är ett måste om man åker mycket switch. man kan ju åka i parken och glida runt åt rätt håll hela tiden.
står 15, -9 typ 60 cm.
står man 15, -15 hoppas jag att ni e så grymma att ni åker 50% switch, vilket jag tvivlar på. prova stå mindre duck och lite smalare och ta en skärande sväng nån gång då och då :)
Varför inte stå med typ 15/-15, jag har inga problem med att carva med min bräda.

Vad har du för stance?
Sandwall_per sa:
MarkusRehn sa:
sixsixone sa:
står 15, -9 typ 60 cm.
Varför inte stå med typ 15/-15, jag har inga problem med att carva med min bräda.
Finns spekulationer om att många faktiskt kör bättre med duckstyle även som en ren allroundstil. Jag föredrar detta eftersom jag åker ganska mkt switch, men jag åker absolut mer regular än swtich så jag kör lite mer vinkel fram än bak. Idag har jag monterat om brädan på kul bara. Har länge kännt att jag skulle vilja öka från +15 / - 12 till + 18 / - 15, vilket jag också gjorde. Ökade även från 59 i stance till 63.5 cm å innan körde jag 53 så det är en enorm skillnad. Jag får se nästa vecka då jag testar om jag tkr det e skönt, men antar att jag behåller vinklarna med går tillbaka till 59 igen men man måste ju testa :)

Over and out, testa duck. Vad e snowboard utan switchåkning...

Vad har du för stance?
Varför vill ni stå så bredd för... ?

Kör md +24 + 15 typ. Och jag åker switch rätt okej ändå ;) Skidåkare åker fan switch med bindningen åt fel håll så :D

Senast ändrad:
Vad har du för stance?
står Goofy, +14 -13 alltså duckstance, kön körställning i park då det känns i princip likadant att kö fakie.

brukar köra ganska brett mellan bindningarna, ungefär axelbredd i pist och lite bredare i park.

Vad har du för stance?
Asså, det ær ju inte så værst skønt att køra med typ 60cm bredd om man bara åker runt i pisten, iaf jag blir JÆVLIGT trøtt i låren då. Men då det blir mest parkåkning kør jag ungerfær 60cm bredd, ca 15 fram o -12 bak, blir lite olika då jag inte kænner någon værsta skillnad på någon grad hit eller dit. Får væl se vad det blir nær man ska ivæg och åka puder ett par månader :)

Tillbaka
Topp