Vad har du i första förbandslådan?

Förutom spaden och sonden så bör man defenitivt ha något slags första förbandsutrustning i ryggan när man åker.

Själv har jag en liten nessisär med två försvarets tryckförband, plåster, tejp, smärtstillande, några våtservetter, försvarets hudsalva och en nödfilt.

Har du något tips på annat som kan vara lämpligt att ha i sin första förbandslåda?

//Kalle

Senast ändrad:
Jag har alltid försvarets tryckförband i höger benficka oavsett var och när jag åker, har dessutom ett i väskan även när jag går till plugget...

är det längre turer packar man enlig trådförfattare, minst..

/vettig tråd!

DRYCK ! ffs , Du kan inte leva på Gasbindor :D hehe 50 cl vatten gasbindor , smärtstillande , Bandage , Morfin ........ Ehm skojja på den sista där .

BTW ! SNÖN KOMMER TILL NYÅR ! Tänk efter när vare varmt ett nyår sist ? ja är nu 16 höstar och ja har inte ett minne av att det har varit NÅGON varm dag på nyår ! nånsin , SÅ det lär komma då ! ;D HOLD OUT DUDES !

tryckförband, plåster, smärtstillande, nödfilt, lindor, tejp.

sen har jag alltid med mig camelbacken med vatten och oftast ett par snickers för extra energi.

Som ovan: tryckförband, plåster, smärtstillande (voltaren, samma sak som diklofenak), nödfilt, lindor, tejp, vatten (har man iofs alltid med sig?)

PLUS SILVERTEJP!!!
Det finns otaliga trådar här på FR som behandlar silvertejpens bruksområden som kan intyga vilka fantastiska UNDER som kan göras med detta meterial, även i skadesituationer. Själv har jag med hjälp av silvertejp och en avbruten stav som stöd sett till att en polare kunde ta sig ner från baksidan på skutan med ett sabbat knä.

Antar att detta är självklart, men en swiss army knife, kniv eller sax har jag alltid med mig så man kan klippa till eller (tyvärr) klippa upp kläder då folk gjort sig illa.

Tillbaka
Topp