Vad har ni över hakan/munnen/halsen?

901112b-jpg.jpg

Värmer bra. Och kostar 50 pistoler på jula.

Självklart kör jag på en armada buff.
Eftersom jag har skidor och jacka i armada så kanske folk tror jag är sponsrad.

Jag håller med Lima-Ko!
Svarta balaclavor, va fan?! Har ni även en fräsig SPYDER-dräkt i hopp om att någon ska tro att ni faktiskt tillhör ett race team i verkligheten?
Skärpning nu, ni är ju för fan svenskar och det är er plikt att odla myten om svensken som den skäggigaste storabergsslaktaren och ortens alphahane! Snart slänger ni väl ur er att ni föredrar ett glas rosé framför en Weißbier och en Fernet på after skin och enbart har ett säsongs-kk i taget...

Tompan14 sa:
Jag håller med Lima-Ko!
Svarta balaclavor, va fan?! Har ni även en fräsig SPYDER-dräkt i hopp om att någon ska tro att ni faktiskt tillhör ett race team i verkligheten?
Skärpning nu, ni är ju för fan svenskar och det är er plikt att odla myten om svensken som den skäggigaste storabergsslaktaren och ortens alphahane! Snart slänger ni väl ur er att ni föredrar ett glas rosé framför en Weißbier och en Fernet på after skin och enbart har ett säsongs-kk i taget...
Hahah! väl utvalda ord där!

delta sa:
Svarta balaclavor och champagne är mer ninja. lätt!
Nej. Det enda det är, är mer ryskt.

Att vara skidninja har inget att göra med din utstyrsel. Att vara skidninja handlar om att ta sig genom hela liftkön på under 45 sekunder utan att få ett stavhugg från en arg tysk man. Att vara skidninja handlar om att huda upp långt innan soluppgången för att åka den mest extrema linjen och ge varenda turist som åker upp med gondolen den dagen fågelholksansikte och en undran om vem hjälten är. Att vara skidninja handlar om att färdas spårlöst till bergets hemliga godsaker så att ingen annan hittar till insteget och kan köra upp pudret innan dig.
Den som tror att titeln skidninja är något man kan köpa sig genom "rätt" kläder kommer aldrig att förstå vad det handlar om...

Bra korrigerat Tompan14 - fick ett skönt förmiddagsskratt! Du borde bli ninjatränare!

Tompan;
Otroligt kloka, om än något aggressiva, ord. Rånarluva har man väl bara på sej när man går på fotboll, inte i skidbacken.

Dock måste jag påpeka att åka under Gondoler är förenat med livsfara, ofta finns det en vajer där som löper mellan stolparna. Har jag märkt. Den hårda vägen. Är huvudet dumt får kroppen lida och som icke-ninja är det ju inte alltid man hinner med den där snitsiga stoppsladden i tid, om en säger. Plus att jag var så ung då också. Det var inte mitt fel. Det såg ut så när jag kom och jag kan ha varit full.

Vad gäller saker att ha över ansiktet så är jag lite kluven. Jag kan tycka att klarar man inte hettan så bör man hålla sej borta från köket. Vilket då går att applicera vad gäller temperatur på berg. Fast tvärtom liksom.

I liften i bland kan det vara skönt att skyla sej lite. Speciellt när evolutionen har sett till att ens skäggväxt fan i mej inte är vad den borde vara. Men i liften har man i och för sig tid på sej att värma sej med eventuell medhavd flytande proviant. Det skulle kanske vara på sin plats med en tråd som tog upp just skäggväxt och problem/fördelar med detta fenomen.

Hur många säsongs KK går det på ett glas rosé?

Avslutningsvis för att bidra till tråden;
En polare åkte, efter att ha förlorat ett vad, en heldag med en gag-ball i munnen. Det hela var fantastiskt roligt. Så det kan jag rekommendera.

Senast ändrad:
Här är det bästa man kan ha för att inte frysa om ansiktet. Den blir knappt fuktig, aldrig så fuktig så att det blir kallare eller fryser till is. Funkar absolut bäst!

Men jag vet inte vart förutom på decathlon man kan få tag på en sådan :/

Tillbaka
Topp