Vad heter tricket?

HappyH

Medlem
Vad heter tricket?
Hej
Jag har sökt på forumet och på internet men kan inte hitta vad tricket heter.
Tricket är när åkaren gör någon form av sideflip i halfpipe.

Jag undrar också om det finns någon guide hur man gör tricket? :)

MVH Marcus

Senast ändrad:
Vad heter tricket?
skulle nästan kalla det tricker jossi gör för cork 5. flair känns mera som en underflip fast i pipe då man går upp mycket rakt bakåt för att sedan lägga på snurr en bit in i volten.

På videon ser det ut som att han går in som i en cork 5 i uthoppet och håller jämt rotation igenom hela tricket, Så jag skulle nästan kalla det cork 5.

här har du en flair i min mening:
Där ser man hur han går in nedåt bakåt för att sedan ligga som en sideflip en bit in i volten.

kanske blev rörigt men menar att om snurren kommer direkt så skulle jag säga cork och om snurren kommer en bit in i volten så skulle jag säga att det är underflip.

Vad heter tricket?
jeppenator sa:
skulle nästan kalla det tricker jossi gör för cork 5. flair känns mera som en underflip fast i pipe då man går upp mycket rakt bakåt för att sedan lägga på snurr en bit in i volten.

På videon ser det ut som att han går in som i en cork 5 i uthoppet och håller jämt rotation igenom hela tricket, Så jag skulle nästan kalla det cork 5.

här har du en flair i min mening:
Där ser man hur han går in nedåt bakåt för att sedan ligga som en sideflip en bit in i volten.

kanske blev rörigt men menar att om snurren kommer direkt så skulle jag säga cork och om snurren kommer en bit in i volten så skulle jag säga att det är underflip.
Ok, Tack så mycket för svaret och länken! :D

Senast ändrad:
Vad heter tricket?
jeppenator, inte vilseleda kidsen nu! man gör inte underflip i en pipe.

som sagt, en flair är rätt ord, om man gör den väldigt voltigt (90 - sideflip - 90). ju mer man corkar ut den och hamnar mer snett ju mer blir det bara en 540.

peace!

Tillbaka
Topp