Vad kostar tre mån. ca i alperna?

fahlenios

Ny medlem
Hej! Någon som har koll på vad tre månader i alperna kostar ungefär, hade inte tänkt att jobba utan bara åka o "glida" ett tag. Nån som har gjort det som har nån ungefärlig kostnadskalkyl???
/Andreas

folk kommer alldeles strax att börja klaga på att den frågan har ställts och besvarats typ 500ggr.

Enligt min erfarenhet så får man räkna med:
Hyra 4000kr per månad
Liftkort 6000kr
Mat mellan 120€-xxxx€ i månaden (har faktiskt klarat mig på 360€ i mat på en säsong)
Dricka 0€-xxx€ realistiskt om du bara förkrökar hemma är väl en sådär 50€ i månaden
Droger 0€-xxx€
Skidutrustning 0€-xxxx€ kan bli hur mkt som helst

För övrigt anser jag att Karthago borde förstöras.

Jag gjorde 3 månader i saalbach, utan jobb. Maten var ofta tonfiskkonserver, inga dyra restaurangmåltider, och supandet inte så extremt dyrt, tack vare förkröka. Mig kostade det 26000 spänns, men då bodde jag även på pensionat första två veckorna innan billigare inkvartering hittades.

Hej du..

I vintras var jag i Bad Gastein i tre månader och gled runt i backarna och festade loss. Jag arbetade ingenting under dessa månader och jag levde inte snålt. Handlade god mat och la mer pengar på förfesten än ute. Hade en rätt så billig hyra, endast 200euro/månad. Så allt som allt med hyra, mat, liftkort, supa så spenderade jag ca25-30000.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp