vad krävs för att knäcka en snowboard?

hhmmmm

Medlem
hur mycket klarar en snowboard innan den knäcks, finns det risk för att man knäcker den när man håller på mycket o balancerar på tailen o nosen? för det blir ju hyffsat stor kraft när man lägger all sin vikt på den....

att bara åka runt å småjibba håller den ju för, det är mest i dåliga landningar som jag har sett brädor knäckas.

beror väll på olika brädor tål bäll olika mycke? ett par skidor tål jävlit mycket iaf!

Akte med en kille som knäckte sin bräda häromdagen, tror han drog över en sten i offpisten. Men det ska krävas mycket innan en bräda knäcks.

Knäckte min Burton Baron förra veckan hade åkt 5 dagar på den. ramlade då vi åkte puder hur mjukt som hälst sa bara knak. Sprack längst med binningen, det översta lagret bara vad jag kunde se. Hoppas nu bara på att det går på någon garanti eller liknanden skulle ta någon vecka. Lagom kul att knäcka en helt ny bräda, blir dyrt .

Om du hugger ett par gånger med en yxa så borde den nog paja. Nä men seriöst den ska ju klara om man jibbar runt lite. Annars borde man väll kunna gå tillbaks me brädan.

Peace..

det märker du nog när det väl händer =D, näerå kör på så får du ut cash på försäkringen om nåt skulle hända...det hände mig, fast med skidor, och självrisken var 1200 så man får lägga till lite mer saker som pajja om du knäckter brädan, lägg till sveda o verk, din sprojlans nya gps och oakley a frame med spegelglas...kvittona...hmm, ja du mig fråga dom inte om kvitton men gps:en kan nog vara lite kärv o få igenom

Beror det inte helt på?

vilken vikt du har.. vad brädan är tillämpad för vikt och åkning?

Första, sista och enda gången jag åkt bräda knäcktes den. Var i Branäs och jag drog ner i en backe som var lite för brant för mig så jag var tvungen att lägga mig ner för att bromsa. Då åkte nosen ner i snön och brak så var skiten av.

knäckte min dominant för tre dar sen.. landade på tailen med kropstyngden över bakre bindningen.. *knaaak* så var den av.. går att raila med lite fortfarande men ja skall slänga den snart.. får börja raila med min UnInc... huaaa!!

/K

Nordgren: jag är inte lika säker. Snackade med ONEOFF där jag köpt brädan i dag och den är skickad ner till burton vart det nu låg,burton sverige kunde tydligen inte avgöra det. Får svar på onsdag om det blir en ny.

Tillbaka
Topp