Vad Menas Med Triplebase Funktionen ?

LANDING

Ny medlem
shaa !
är grymt sugen på en bataleon ewil twin ,
men då undrar jag ju lite vad det där triplebase är?
-är det skönt när man ska raila?
-är det skönt när man ska hoppa?
-lätt att snurra med?

skriv gärna lite om det ni som vet!

MVH / crippz

Har för mig att det innebär att belaget har den här formen \_____/, fast mycket mindre. Men du förstår tanken hoppas jag. Åker skidor så resten kan jag inte svara på.

Triplebase teknologin innebär som killen innan skrev att belaget har tre olika basytor, ska enligt uppgift innebära att det är lättare att få upp brädan på kant, samt att den går lite lättare, eller mjukare kanske man ska säga.

Jag pratade med ett par killar som åkte på Bataleon me TBtek förra året och alla var sjukt nöjda. En av killarna sa tom att det var det skönaste han någonsin åkt på och att han ALDRIG fått hugg på ett rail. Han ljög säkert, alla har väl gjort en tåhugg - to - faceplant nån gång.

Enligt reklamen ska det även vara lättare att landa lite sketchy eftersom brädan ska parera upp det av sig självt i och med de olika basytorna. Men det kan vara BS..

Jag har köpt en Bataleon The Hero, är grymt åksugen! Kolla nyaste Onboard-magazine, där har dom en stor buyers guide med 400 brädor :) Dom tar upp 3ple base där

Jag kör på en bataleon the hero och har gjort det hela den här säsongen och jag kan ju bara säga att det är det bästa jag har kört på ngnsin! allt e så stört mycket enklare. utom att köra 50-50s, men det är antagligen bara för att jag e kass :-).. på www.bataleon.com finns det bättre beskrivning på vad triple base är, men jag kan ju säga att det blir sååååå mycket skönare att köra.. man märker speciellt skillnad när man kör puder, man flyter verkligen grymt bra i det..
Så om du funderar på att köpa ny bräda, så vällj en bataleon, jag kan ju säga att om jag var tvungen att vällja en bräda som jag skulle ha resten av mitt liv, så skulle det bli en bataleon the hero.. harre =0)

//CJH

Jag har köpt mig en Evil Twin.
du säger att det blir svårare med 50/50 men kan de va sån skillnad?
jag är också sjuukt sugen på att spänna på mig den å testa va 3Btech går för!

Tillbaka
Topp