Vad önskar du fanns för prylar innom vintersport?

Mockan

Ny medlem
Håller på med en projektkurs på skolan, LTU.
Går ut på att vi ska komma fram till en ny produkt eller tjänst.
uppgiften börjar med att vi ska söka efter det behov som finns efter nya prylar.
Avgränsningarna är "Vintersport", dvs, vad för prylar saknar ni eller önskar ni fanns inom vintersport?

t.ex "smidigt sätt att transportera skidor mellan bilen och backen", "Ta med sig ömtålig utrustning i backen utan att begränsa min rörlighet"

Var nu hyggliga och tänk efter i nån minut och skriv ner några rader!
tack på förhand!

Jag vill ha markering på min camelback så man ser hur mycket jack daniels det ska va och hur mycket cola :)

Nä men seriöst, ska jag släppa en idé som jag tänkt på? Ok, jag kommer inte orka göra det själv även om det är en simpel sak som säkert går att dra in några $ på. Jag HATAR att skidtillverkarna med hjälp av olika system för bindningar tvingar oss använda ett märke och att vi därför inte kan använda våra gamla bindningar på nya skidor. Lösningen är mycket enkel, en plastplatta som passar i skidans montering som sedan man kan borra och fästa vilken bindning som helt på via klassiskt vis. Blir inte högre eftersom den ersätter den platta som normalt sitter mellan skida och bindning. Dessutom är det väldigt simpelt att göra en mall som sedan gjuts i plast och som kostar typ 1:- från kina.

Vad tror ni om det?

Senast ändrad:
Jag vill ha en ankarlift som känns behagligare när man åker ensam. Vissa orter som kör med korta pinnar till sina ankare gör det skitjobbigt att åka ensam i liften. Speciellt när det är lite brantare.

Dessutom skulle jag vilja utveckla systemet med singelkön när man kliver på en lift. Alltför många liftar som går halvfulla när det är smockat med folk...

JockeSki:

50/50 om du är bakis.
70%(jack)/30%(cola) om det är under 10 minus, i alla andra fall gäller 100% JD.

Jeffa

utan att dra upp fångremsdebatten igen, men jag vill ha en smidig fångrem som samtidigt är snygg och uppfyller alla töntiga krav. kanske nån fjäder som rullar ihop den till lämplig längd, så lite iögonfallande som möjligt (alternativ så mycket som möjligt och göra en grej av det som airblaster), och smidig att koppla loss från benet, inget ryggsäckssnäpplås.

jeffa sa:
Jag vill ha en ankarlift som känns behagligare när man åker ensam. Vissa orter som kör med korta pinnar till sina ankare gör det skitjobbigt att åka ensam i liften. Speciellt när det är lite brantare.

Dessutom skulle jag vilja utveckla systemet med singelkön när man kliver på en lift. Alltför många liftar som går halvfulla när det är smockat med folk...

JockeSki:

50/50 om du är bakis.
70%(jack)/30%(cola) om det är under 10 minus, i alla andra fall gäller 100% JD.

Jeffa
Man kör väl ändå med captain morgan!?

millionaire-OG sa:
Man kör väl ändå med captain morgan!?
Nä det gör man inte. Man kör med Jack ;)

...eller nån av dom andra 3 vise männen: Jack , Jim och Johnnie (Daniels, Beam och Walker)

Dagens recept:
The Three Wise Men are Johnnie Walker, Jim Beam and Jack Daniel who is mixed together for a very strong shot.
Ingredients:

* 1/2 oz Johnnie Walker Scotch whisky
* 1/2 oz Jack Daniel's Tennessee whiskey
* 1/2 oz Jim Beam bourbon
Förlåt för att vi hamnade lite Off-Topic... ska skärpa mig :P

Senast ändrad:
att det inns i sittliftar och vanliga liftar en telefon/högtalare. Som en automat man lägger i pengar och ringer en pling till han bakom liften. Jävligt onödigt men kul om man vill prata med varandra och det blåser som ffffaaaan och man vill inte ta upp mobilen/ta av bandana :)
haha förlåt för det här! Men han vill ha ideér!

Telefonautomater i liften, fyfan vad kul att sitta där och busringa när man har tråkigt på väg upp. Kan man slänga i några kronor, och gagga nån minut. Sjukt ball idé, mistersedin!

dant sa:
nått slags stav ställ som man kan lägga stavarna i när man ska filma?
Finns redan, kallas 'snö på marken'

:D

Apropå telefon i liften.. har ofta undrat varför det inte sätts snack-automater i gondoler, alltså såna som tar 6-8 pers. Skulle säkert finnas flertalet personer som skulle slänga i en slant för att få något att tugga på, eller rentav en varm dryck..

en pistmaskin i samma storlek som en skoter. fett smidigt om det behös pistas i nån park där det är trångt mellan alla rails osv... om de inte redan finns, ajg vet inte.. haha

Ankarliftsproblemet = sanning. Blir faktiskt sjukt jobbigt att åka själv i vissa T-liftar.

Värme i sittliftarna i sverige! (Fler av dom!)

Kom på en uppfinning som gör att alla snowbladesåkare inser hur fjantigt det är och ocoolt (särskilt danskar).

Senast ändrad:
Personligen undrar jag hur du tänkt dej med referenshanteringen? Hur går du tillväga om någon skriver något du använder? Tar du med personens nick i referenslistan? Hur ställer sig universitetet till att du låter oss, freerides användare, hjälpa dej att lösa en uppgift? :)

Jag menar vi vi vi kanske ska vässa pennorna också? Det luktar sprit i tråden också!

/Direktör Jönsson 4-personer.

Nån typ av platta vid innerlåret på byxorna som dämpar när man åker ankarlift med snowboard. Långa liftfärder med snowboard kan vara mer elle rmindre outhärdliga.

FRÅGWSPORT I LIFTEN

I engelberg har de i första kabinbanan alla världens flaggor (och Schweitziska kantoner) på varje kabin. Synd bara att det inte finns svar på baksidan av kabinen. Kul sätt att tävla med de andra i kabinen.

Man kan utveckla detta med tex frågor om orten eller en sponsor kanske kan få ställa frågor. Funkar bäst på äggliftar men skulle kunna funka på vanliga sittliftar också och varför inte ovanför reklamrutan på ankarliftarna....

Tillbaka
Topp