Vad ska jag åka ?

ifkaren92

Ny medlem
Vad ska jag åka ?
Hallo !
Jag hade tänkt och dra och åka skidor med några polare nästa år/ i slutet av året och jibba lite. Fast vi är nybörjare så vi tar inte mer en 360 typ.
Och vilket ställe tycker ni vi borde åka till ? Det ska vara innom norden och det får inte vara för dyrt, och vi vill bo ganska nära backarna.
Vi har funderat på Åre ?

Man ska kunna ta sig dit med buss/tåg, möjligtvis med flyg.

Så vi är ute efter någon/några bra parker som lämpar sig för både nybörjare och duktigare jobbare, men vi vill ha bra och långa backar också !

Tacksam för tips !

Vad ska jag åka ?
Tärnaby hade en jäkligt välshapad park när jag var där i januari. Sedan finns lite mer utmanande åkning om ni söker er utanför pisten i både tärna och avan.

Vad ska jag åka ?
Sunne är inte särkilt bra tycker jag, få och korta backar. Deras park är inte spec stor något enstaka hopp och rail. Nu har de nog inte så mkt snö heller.

Jag ska kolla lite mer på Tänarby.
Kläppen, har de även lit mindre hopp o rails ? Vi söker både hyffsat stora och lite mindre, typ blå och röda hopp mm.
Men "vanliga" backar så åker vi allt. Skulle vara skoj och åka lite off pist ..

Vad ska jag åka ?
kläppen park e as bra men deras backar e nog bland dom sämsta backarna jag åkt i dom e korta i mer än sista hälften av backar e ungefär som en transportsträcka. åk till åre eller kankse lindvallen

Vad ska jag åka ?
Bo i husvagn på vallsberget i piteå :P det är en riktig nybörjarbacke :P

Vad ska jag åka ?
Vi är inte helt nybörjare, vi åker Bra skidor/snowboard. Men vi är ganska nya innom jibbing. Vi vill ju ha både lätta, mellan svåra och svåra hopp och rails.

Vi funderar på just nu:

* Lindvallen
* Tandådalen
* Tärnaby
* Åre
* Kläppen

Det är ju ganska smidigt att ta sig till Åre med tåg.

Senast ändrad:
Vad ska jag åka ?
Vemdalen har riktigt långa och sköna backar. Deras park är dock inte så bra, men den är helt okej faktiskt. Finns gott om off pist, även för nybörjare.

Vad ska jag åka ?
tandådalen är bäst! superpark & junior park dom ligger presis vid norrliftarna brevid varann i tandådalen dom har ochså en hemsida kolla på skistar.com

Tillbaka
Topp