vad ska man ha för twintip??

• Trådstartare Trådstartare poi
  • Start datum Start datum

poi

Ny medlem
vad ska man ha ör twintip är beredd att lägga upp till 4500 ungeför..
åker mest i pist men vill kunna hoppa också..

Gick själv på K2 public enemy. Det är ett par all mountain twintips som ska fungera bra i pisten. Har inte testat dom själv än dock. Men kan vara värda att tänka på. Kostar 4300 för skidorna. Finns i paket på intersport för 5000kr. Då sitter tecno tc 100 cp bindningar. En billigare variant av salomonbindning. Fungerar, men är inte bra.

FEL FEL! bindningen till Public enemy SKA vara en MARKER bindning! de e dom som K2 samarbetar med... den enda nackdel jag vet om PB så e de att den ska vara rätt tung i åkningen... så ska man ha i park krävs nog lite skills.!

over and out

Tecnobindningarna är "riktiga" salomonbindningar, man har bara satt tecno-klibbor på dem, scott gör likadant. Fischer har egentligen inte heller några egna bindningar, de har egna "skal" men inutti är det tyroliabindningar detta är ganska vanligt bland märken som inte har egen tillverkning av bindningar.

TC100 är en salomon cp710 (DIN-10)om jag inte minns fel.

Jag tror Knolpak kanske blandar ihop enemy med fujative som kommer säljas på intersprt med tecno/salomonbindning för 3.XXX:- ...eller nåt

Intersport har det paketet. Sen om det är intersport själva som satt ihop det (i och med att tecno är deras märke) är ganska självklart. Intersport köper in dom så iaf. Jag rekomederar iaf inte den bindningen.

Och ja, det är en salomon bindning precis som jag sa.

Sen hur paketen görs i olika affärer har ajg faktiskt ingen aning om. Dom papper jag fick på paket av intersport (om det var centralen eller "våran" koncern vet jag ej) så är det tc100:an till PE. Naturligtvis för att få ner priset och upp marginalerna. Så skulle jag också gjort för att tjäna pengar (som är det enda cheferna tänker på). JAg satte dock på en 810:a på mina.

Kanske även ska tilläggas att om vi ska kunna hitta ett par bra skidor åt dig så måste vi veta mer. Hårdhet på skidan, svängrade du gillar, hur du åker m.m.

Ska du ha twintip bör du köpa ett par som en uppböjda i båda ändarna! (Jon Olsson har ju sånna)

jag har sett såna där som e böjda på båda sidorna... tror det hette twintips!! ja såg att han söta (jacob wester) åkte såna!! verkar jätteballt!

Se upp så du inte kliver i pjäxorna åt fel håll då bara... Att åka åt fel håll på skidorna sliter på belaget...

Haha. Jasså. Twintipskidor som är uppböjda i båda ändarna eller bara i fram? ^__^

Check some new twintip in TGR latest release!
Come at the ski and snowboard film/party/event of the year in Sweden, Teton Gravity Research is soon in your town...
CHECK: www.prodactions.com/stockholm and www.tetongravityeurope.com !!

vad kostar 810:orna?? ja jag har åk ganska mycket väger 60 kg. åker nu på salomon x-scream radie på 17 m åker ganska myckr skärande svängar..

Det beror ju helt på vad du gillar för sorts om du vill ha tunga eller lätta, mjuka eller hårda, breda eller smala, och sen beror de ju oxå på hur bra du är på att åka.
Du kanske inte borde lägga ut pengarna på ett par helt nya Scratch FS eller liknande om du inte åker särskilt bra.
Testa nån annans å se om du tycker att dom e sköna.
Eller så kan du ju snacka me nån som åker på dom men du inte får testa...

Så skulle ja gjort iaf...

Eller inte. Dra till en riktig affär där dom kan sina saker. Då kommer du få rätt utrustning. Att fråga här på freeride är i princip värdelöst.

Köpte precis förra årets modell av scratch fs nya i butik.

Jag tror det är ett hett alternativ vad gäller twintips eftersom dem har precis samma egenskapwer som årets modeller av scratch men kostar ca 3999:-. Jämfört med ca 7000:- för årets modeller. (pris inkl. bindning, som jag betalde.)

Kan dock vara svårt att hitta ett par av fjolårets. Men håll ögonen öppna i början av säsongen. Det är ett kap.

Tillbaka
Topp