Vad ska man ha under?

mmarcus

Aktiv medlem
Vad ska man ha under?
Tja!
Dags att köpa nya kläder igen, men har alltid kört med tjocka typ termobyxor och tjock jacka tidigare. Men nu äre dags för att prova på tunna grejer, Så kommer köra med jackan och byxorna på bilden. Men vad har man för kläder under för att slippa frysa?
Har bara kört underställ och t-shirt innan men de lär bli kallt nu..

Senast ändrad:
Vad ska man ha under?
Om du inte är frusen av dig så räcker underställ bra. Jag kör med skalplagg och på vanliga dagar räcker det fint, när det är lite extra kyligt så drar jag på mig en fleecetröja. Benen fryser jag i princip aldrig om så där räcker det alltid med bara underställ. Men som AFTERBANG sa, ut och testa vad som känns rätt :)

Vad ska man ha under?
Nu när du köper lager 3, vad sägs om att även kitta upp sig med lager 1 och lager 2... Testa att googla lager-på-lager, skalkläder, etc... Eller gå in på ngn av de tillverkare som har mer tekniska skidkläder.

Vad ska man ha under?
Har skaljacka och brallor.
Longsleeve > Talltee > Talltee > Hood
Om det är kallt dvs. Bomull all the way!

fö. rolig fråga, du får tebba dig fram.

Vad ska man ha under?
Hogizz sa:
Har skaljacka och brallor.
Longsleeve > Talltee > Talltee > Hood
Om det är kallt dvs. Bomull all the way!

fö. rolig fråga, du får tebba dig fram.
Bomull är ju bland det sämsta du kan ha när du åker skidor. Och talltees det fulaste man kan ha.

Närmast kroppen gäller syntet eller ull. Båda kan transportera bort fukt och ull vämer även när det är kallt.
Jag själv kommer att skaffa ett IceBreaker ställ till vintern av merinoull!

Vad ska man ha under?
xxx_08 sa:
Jag själv kommer att skaffa ett IceBreaker ställ till vintern av merinoull!
Läste om det i Åka Skidor, verkar riktigt sjysst. Funderar också på att sakffa mig ett sånt, iaf tröjan. Har inte kollat på brallorna, vet du om de har 3/4 varianten? Synd att det ska vara så pissigt dyrt bara... (Sorry för OT)

Vad ska man ha under?
ska du bara leka i parken hela dagarna, kör vad som helst under så länge du inte fryser, man svettas ju inte direkt så mkt när man står och väntar på sin tur i kön ner till hoppet, verkar vara mer viktigt att se cool ut i kön än att ha funktionella kläder...

Ska du ut och åka lite mer ordentligt se till att ha riktiga kläder under, 3 lager som värmer och transporterar bort fukt, inte så skoj att sitta i liften efter ett hårt off pist åk med en fuktig tall-tee och frysa arslet av sig, spelar ingen roll hur coola kläder du har då, kommer ändå se löjlig ut när du sitter där och skakar.

Vad ska man ha under?
Ringostar sa:
ska du bara leka i parken hela dagarna, kör vad som helst under så länge du inte fryser, man svettas ju inte direkt så mkt när man står och väntar på sin tur i kön ner till hoppet, verkar vara mer viktigt att se cool ut i kön än att ha funktionella kläder...

Ska du ut och åka lite mer ordentligt se till att ha riktiga kläder under, 3 lager som värmer och transporterar bort fukt, inte så skoj att sitta i liften efter ett hårt off pist åk med en fuktig tall-tee och frysa arslet av sig, spelar ingen roll hur coola kläder du har då, kommer ändå se löjlig ut när du sitter där och skakar.
Men du svettas ju, och kommer börja frysa när du står och väntar....

Men alla kids kan slänga på sig Tall-tee's i bomull, så slipper vi er då ni börjar frysa till lunch!

Snödjup

Tillbaka
Topp