Vad ska vi lyssna på??

Luuuthman

Ny medlem
Vad ska vi lyssna på??
Har en simpel fråga. vad är de tänkt att vi ska lyssna på??
jag menar, många snowboardare kör på hiphop. skidåkare kör mycket på 80-tals hårdrock o liknande. själv är de new-metal av den tyngre skolan som gäller. (läs SlipKnot, KoRn, AHC, Coal Chamber). men vad fan ska en freerider på skidor lyssna på??

Vad ska vi lyssna på??
det du vill lyssna på själv. har du ingen egen fri vilja människa?
själv lyssnar jag gärna på lite pop/rock punk, numetal och en massa annat.

Vad ska vi lyssna på??
Just nu ska alla lyssna på Iron Maiden - Rock in Rio oavsett vad man åker, den e hur jäkla grym som helst :)

Vad ska vi lyssna på??
Vi skall lyssna på Hård musik, hård musik skapar hårda åkare. punkt slut!

Död åt hip hop och pop, det enda de gör e att symbolisera utopiska samhällen ur wannabe kriminellt synsätt (hip hop) eller fikus synvinkel (pop)

Folk som sjunger om hur mycket de älskar sin baby får en inte riktigt i stämmning, och folk som "sjunger" om hur de slår sina fruar och rånar folk och skjuter poliser e inte direkt vad skidåkning borde symbolisera.

Vad ska vi lyssna på??
egen vilja.....halllåååå. Lyssna på vad du vill. Det är många innom
denna släkte som lyssnar på helakopters och sånt skit...men men
vi är olika.... Själv har jag soul/disco i lurarna.... chill/ nicke

Vad ska vi lyssna på??
sa jag inte vad jag lyssnade på. klart som fan att jag lyssnar på sånt när jag kör, inte fan sitter jag i lyssnar på dessa småfeta hip-hoppare som aldrig gör annat än klagar. för mig är de fetmetal som gäller. jag bara undrade vad den större massan lyssnade på...that"s all..

Vad ska vi lyssna på??
Tja, återigen ska jag komma med min moralkaka.
I och med att det inte går att diskutera om musik är bra eller inte kan ingen bestämma vad man ska lyssna på. Däremot kan man söka inspiration och tips genom att fråga andra. Själv föredrar jag hårdrock och metal. Även nu-metal funkar (System Of A Down är grymma!).
Lite lustigt fenomen det där med uppdelningen av musikstilar bland de olika valen av åkdon. Någon som har analyserat frågan till bristningsgränsen och har kommit fram till ett fullständigt irrelevant och ointressant svar?
Jag vill gärna höra det i så fall.

Ajöken!

Vad ska vi lyssna på??
Mustaschen med Thore Kallmars orkester, finns inget bättre. Där får ni även lära er alla grabbar som inte har sitt på det torra hur man får flikkera på fall.

Vad ska vi lyssna på??
Föredrar gamla gudar som Iron Maiden och AC/DC. Hellacopters är också grymma och förknippas nästan med skidåkning iom FR-filmerna. Melodisk deathmetal som In Flames funkar bra eller varför inte operametal modell Nightwish..?

Den nya amerikanska topplisterocken typ Creed, Staind, Nickelback, Limp Bizkit och Linkin Park får mig att vomera på stört.

/O

Vad ska vi lyssna på??
Okalele: Den ny amerikanska topplisterocken kanske inte är den bästa, men att nämna Nickelback i samma mening som Linkin Park och Limp Bizkit, det borde vara straffbart. Det är LÅÅNGT ifrån samma sak. Limp B. och Linkin är metal-rap-hip-hop-skitmusik medan Nickelback är tung grunge. Många brukar säga att det är nu-metal, men då hamnar dom i samma kategori som System of A Down... Det är ju inte heller rätt. Alltså: Nickelback är inte lika med Limp Bizkit... Nickelback är grymma! Speciellt deras äldre grejer... Rock on!

Vad ska vi lyssna på??
synd att alla jibbrullar har börjat med hip-hop. det var bättre förr när alla filmer hade skatepunk/hardcore...men iofs har vissa freeride-filmer det fortfarande. några hip-hop låtar kan väl vara okej men nog fan e skatepunk mkt bättre!!

Vad ska vi lyssna på??
Jag åker ialla fall telemark å lyssnar gärna på papa roach eller nåt i den stilen, vilket egentligen borde höra till snowboard åkarnas musik! så lyssna helt nkelt på nåt som passar in när du åker!

Tillbaka
Topp