Vad skulle du göra med 5 mille?

• Trådstartare Trådstartare The_Snarf
  • Start datum Start datum
T

The_Snarf

Guest
Vad skulle du göra för 5 mille?
självså:
Ett par K2 DOMAIN med marker jester och biometrisk tå
Full tilt booters
oakley splice
Poc receptor bug
Oakley sadplant
Saga ställ
och
En Lifstids heli åkning
en ferrari
.vad skulle du göra?.

Om jag skulle få 5 miljoner skulle jag hyra ett gäng jugoslaver som skulle få äran att leka med dig och alla andra irriterande människor.

Givit bort en stor del av del till familj och välgörenhet.
Köpt en lägenhet i någon fin skidanläggning som jag kan bo i och åka fram tills jag tröttnar eller drar sönder ett knä eller nåt och sen skulle jag hyra ut den efter det så man kunde få lite fick pengar i resten av livet att skämma bort blivande fruga och barn med. Och flytta ner till Skåne och ha det för jävla gött.

Senast ändrad:
Tjaa : )

Hela Skilogiks skidarmada : )
Hela DPS skidarmada : )
Hela Hendryxs skidarmada : )
Alla Sweet kläder : )
Stuga i gränsen : )
Bmw x5 (vinterbil) : )
Nina Hartley ; ) (när hon var 20 )

EmilRosenberg sa:
Om jag skulle få 5 miljoner skulle jag hyra ett gäng jugoslaver som skulle få äran att leka med dig och alla andra irriterande människor.
NEJ!
Ryssar<3
Om jag är irriterande Varför skriver du i trådarna?

Senast ändrad:
EmilRosenberg sa:
6blomman7 sa:
Tjaa : )

Hela Skilogiks skidarmada : )
Hela DPS skidarmada : )
Hela Hendryxs skidarmada : )
Alla Sweet kläder : )
Stuga i gränsen : )
Bmw x5 (vinterbil) : )
Nina Hartley ; ) (när hon var 20 )
Nina Hartley är så jävla äcklig.
Nu ja : )

Förresten ska du skita i vad jag gör med mina mille ; )

Senast ändrad:
Jag är fascinerad över din dragning till just K2 Domain. Du har precis fått 5MSEK och du tar ett par Domain... Inte sugen på att köpa fler skidor och kanske testa? Några Armada, några Salomon, lite 4frnt, kanske ett par Line etc.

Jag hade gjort något likande Jarle, investerat ganska hårt. Dock hade jag plösat på med en klocka för 100-150k...

K2 bad seed skylle annars vara fett!
ELLER EN EGEN DESIGN PÅ SKIDORNA!

Robinhenriksen sa:
köpa mig en skidanläggning.
Tänk på att materialet gör dig inte till en bättre åkare.
Som tur är för dig så är inte ekonomiskillsen något som är avgörande i skidåkning heller :P

Jag skulle köpa mig en lägenhet i Oslo! Det är eb ubvestering som garanterat ger fet avkastning!

Skulle gett bort 4,5 mille till välgörenhet. Använt 500 000 till en bil, en skoter och lite soppa. Och en ny jacka. Och ett par brallor. Har jag något kvar skulle jag köpt mig en ny telefon.

GOS sa:
Skulle gett bort 4,5 mille till välgörenhet. Använt 500 000 till en bil, en skoter och lite soppa. Och en ny jacka. Och ett par brallor. Har jag något kvar skulle jag köpt mig en ny telefon.
Eller skänkt allt till välgrenhet utan 9 kr och sen köpt hubbabubba.

skulle köpa mig en liten lift och en mindre pistmaskin, hyra en tomt någon stans i skogen där det är mycket snö, och där jag får sätta upp in lift. lära mig bygga rails och sådant skit, och bygga en fet min park. skaffa mig ett par baracker där jag kan bjuda in mina polare att hänga ut. när jag inte känner för detta så tillbringar man resten av vintern i usa eller dyligt. skulle vara kung.

Jag skulle inte köpt en en färdig skida...

Jag skulle ha utvecklat en egen skida som är helt perfekt för just mig, blir visserligen kanske en pistskida, park skida, slit och släng skida och en sjuk BC jib skida!
Sen en egen utvecklad super jib snowboard!

Sen drar jag till Italien och fixar en par special (färgerna) pjux med ID innerskon och samma knäppning som på il moro.

Skid dressen, då ringer jag upp Sweet och gör en deal och får special designat ställ.

Stavarna så kör jag på Line darts!

Goggles så köper jag Dragon APX + alla linser!

Skaffar en grym vinter bil typ en BMW X5

Skaffar ett mysig hus i centrala dalarna!

Sen lever jag lycklig i alla mina dagar :)

En klassisk frågeställning. Svårt, riktigt svårt att svara seriöst på. Men jag tänkte göra ett försök.

Det kommer som sagt upp ibland, detta - vad skulle du göra om du hade si eller så mycket pengar. Ta det lugnt och inte göra så mycket känns naturligt, köpa lite prylar och sedan se sig om efter en investering som går att leva på. Det känns som den vettiga och sunda lösningen på gåtan.

Men!

Jag har länge haft en dröm om att kunna anställa en av mina gamla barndomspolare. Tanken är att kunna ge honom tillräckligt med pengar så att han stannar kvar och står ut, men samtidigt så lite pengar att han själv inte blir ekonomiskt oberoende. Jag inser att 5 miljoner kanske inte räcker för att detta skall bestå, men jag tror ändå tiden det varar skulle vara värd det.

Först skulle det provas ut en frack till honom med tillhörande vita handskar. En liten klocka i silver inhandlas. Fracken så att han ser lite anständig ut och klockan så att jag kan meddela honom att jag behöver honom.

Det skulle röra sig om enklare sysslor, så som matlagning, städning, tvättning, chaufför, handla mat, svara i telefonen, spela tråkiga partier på Playstation-spel, deltaga vid sociala evenemang jag anser vara tråkiga, samt förlora i poker eller Risk när jag behagar att vinna över någon.

Jibberisch sa:
En klassisk frågeställning. Svårt, riktigt svårt att svara seriöst på. Men jag tänkte göra ett försök.

Det kommer som sagt upp ibland, detta - vad skulle du göra om du hade si eller så mycket pengar. Ta det lugnt och inte göra så mycket känns naturligt, köpa lite prylar och sedan se sig om efter en investering som går att leva på. Det känns som den vettiga och sunda lösningen på gåtan.

Men!

Jag har länge haft en dröm om att kunna anställa en av mina gamla barndomspolare. Tanken är att kunna ge honom tillräckligt med pengar så att han stannar kvar och står ut, men samtidigt så lite pengar att han själv inte blir ekonomiskt oberoende. Jag inser att 5 miljoner kanske inte räcker för att detta skall bestå, men jag tror ändå tiden det varar skulle vara värd det.

Först skulle det provas ut en frack till honom med tillhörande vita handskar. En liten klocka i silver inhandlas. Fracken så att han ser lite anständig ut och klockan så att jag kan meddela honom att jag behöver honom.

Det skulle röra sig om enklare sysslor, så som matlagning, städning, tvättning, chaufför, handla mat, svara i telefonen, spela tråkiga partier på Playstation-spel, deltaga vid sociala evenemang jag anser vara tråkiga, samt förlora i poker eller Risk när jag behagar att vinna över någon.
Det är svårt att toppa det!

Senast redigerad av en moderator:
Är de nån sorts tävling att den som har bäst motivering får 5 mille?:D
Jag skulle då köpt typ skidutrustning, kanske nån grym kamera, en jävla massa onödiga prylar och så skulle jag resa till en massa olika tuffa ställen!:)

fellkan sa:
skulle köpa mig en liten lift och en mindre pistmaskin, hyra en tomt någon stans i skogen där det är mycket snö, och där jag får sätta upp in lift. lära mig bygga rails och sådant skit, och bygga en fet min park. skaffa mig ett par baracker där jag kan bjuda in mina polare att hänga ut. när jag inte känner för detta så tillbringar man resten av vintern i usa eller dyligt. skulle vara kung.
tänkte på samma sak... :)

ja skulle ta katten och köra... till amerika och chilla sen investera resten i nåt smart, vindkraft kanske :)

Vissa vet jag är lite äldre här, och vissa är absolut inte det. 5 miljoner när man går i skolan kanske är otroligt mycket pengar. Men när man ska börja kolla hus/bostadsrätt så är 5 mille inte några gigantiska summor.

Ett avbetalat "normalt" hus 3 miljoner
En ny "normal" bil 0.5 miljoner
Kanske en båt? 0.5-1 miljon...

Pengarna försvinner fort! Men visst, det tar ju 25 år att tjäna ihop dom med en 200k netto.

Det jag hade gjort är iaf att köpt ett hus, slippa både amortering och ränta hade varit skönt. Dessutom hade jag köpt en bil. Efter det hade jag antagligen sparat stor del och fortsatt jobba. Gjort en ordentlig resa hade väl fått plats också

Tillbaka
Topp