En klassisk frågeställning. Svårt, riktigt svårt att svara seriöst på. Men jag tänkte göra ett försök.
Det kommer som sagt upp ibland, detta - vad skulle du göra om du hade si eller så mycket pengar. Ta det lugnt och inte göra så mycket känns naturligt, köpa lite prylar och sedan se sig om efter en investering som går att leva på. Det känns som den vettiga och sunda lösningen på gåtan.
Men!
Jag har länge haft en dröm om att kunna anställa en av mina gamla barndomspolare. Tanken är att kunna ge honom tillräckligt med pengar så att han stannar kvar och står ut, men samtidigt så lite pengar att han själv inte blir ekonomiskt oberoende. Jag inser att 5 miljoner kanske inte räcker för att detta skall bestå, men jag tror ändå tiden det varar skulle vara värd det.
Först skulle det provas ut en frack till honom med tillhörande vita handskar. En liten klocka i silver inhandlas. Fracken så att han ser lite anständig ut och klockan så att jag kan meddela honom att jag behöver honom.
Det skulle röra sig om enklare sysslor, så som matlagning, städning, tvättning, chaufför, handla mat, svara i telefonen, spela tråkiga partier på Playstation-spel, deltaga vid sociala evenemang jag anser vara tråkiga, samt förlora i poker eller Risk när jag behagar att vinna över någon.