Dannepanne
Aktiv medlem
Vad tycker de riktiga gangstrarna om jibbare?
Efter att ha läst igenom en hel bunt trådar om folk som har en mer eller mindre positiv inställning till den sk. gangsterstilen slog frågan mig. Vad tycker riktiga gangsters om att skidåkare tagit efter dem i stor utsträckning? Vilka kommentarer skulle fällas om man visade dem ett klipp från b&e show mitt i Bronx mörkaste slum? Skulle det tas emot positivt eller negativt (eller skulle man få smaka bly)?
En annan sak jag undrat som rör lite samma område är, Vad tycker artister om att deras låtar används i skidfilm? Har alla seriösa filmmakare tillåtelse att använda musiken i deras film? Åter riktar jag ögonen emot b&e show, vad skulle Redman säga om han fick reda på att de använder hans musik? Eller så vet han redan det?
Om nu musiken inte är laglig, borde inte artisterna kunna stämma filmmakarna på rätt stora pengar, eftersom filmmakarna även gör profit på filmerna de säljer?
Nåväl, en jeffla massa frågor, svara på dom du vill.
En annan sak jag undrat som rör lite samma område är, Vad tycker artister om att deras låtar används i skidfilm? Har alla seriösa filmmakare tillåtelse att använda musiken i deras film? Åter riktar jag ögonen emot b&e show, vad skulle Redman säga om han fick reda på att de använder hans musik? Eller så vet han redan det?
Om nu musiken inte är laglig, borde inte artisterna kunna stämma filmmakarna på rätt stora pengar, eftersom filmmakarna även gör profit på filmerna de säljer?
Nåväl, en jeffla massa frågor, svara på dom du vill.