Vad tycker de riktiga gangstrarna om jibbare?

Dannepanne

Aktiv medlem
Efter att ha läst igenom en hel bunt trådar om folk som har en mer eller mindre positiv inställning till den sk. gangsterstilen slog frågan mig. Vad tycker riktiga gangsters om att skidåkare tagit efter dem i stor utsträckning? Vilka kommentarer skulle fällas om man visade dem ett klipp från b&e show mitt i Bronx mörkaste slum? Skulle det tas emot positivt eller negativt (eller skulle man få smaka bly)?

En annan sak jag undrat som rör lite samma område är, Vad tycker artister om att deras låtar används i skidfilm? Har alla seriösa filmmakare tillåtelse att använda musiken i deras film? Åter riktar jag ögonen emot b&e show, vad skulle Redman säga om han fick reda på att de använder hans musik? Eller så vet han redan det?
Om nu musiken inte är laglig, borde inte artisterna kunna stämma filmmakarna på rätt stora pengar, eftersom filmmakarna även gör profit på filmerna de säljer?

Nåväl, en jeffla massa frågor, svara på dom du vill.

I Weight (Stepts nya film) uttrycker en några "gangstrar" sina tankar om vad dom ser då de är i Boston och filmar urbans. De tycker att det är häftigt. Se filmen.

Angående musiken så kanske inte alla artister vet var deras musik används, men skivbolagen gör det absolut. Skulle tro att de seriösare filmbolagen gör som man ska och betalar royalties till bolagen.

Jag hade gärna velat höra Omars åsikt om de sk. gangstahz som gymnastiserar och har sticky-spons

Mycket intressanta frågor här. Känner ju lite samma sak att det skulle vara kul att se. finns ju dock några intressanta möten mellan ghettot och skidåkningen. Minns speciellt ett starkt.

Här har vi Jamal, skön dude från någon läskig förort som kan otroligt mycket om denna sport och vet precis vad grabbarna gör fel!

Ett annan intressant detalj är ju även att både Redman och Methodman besökte Jiberisch LOHI store i Denver för ett tag sedan och kittade upp med nya kläder.
2hdaa2s.jpg

Börjar se ett samband här. Kanske är Ghettot närmare oss än vad vi tror? Kanske är det så att henke och phil känner halva WU TANG clan och därför hypar dem så som de gör. Kanske betalar Wu dem för att hypa upp musiken eftersom att de säljer sämre sedan ODB dog och vill ändra på statistiken?

Detta är ju endast spekulationer och jag säger inte på något vis att jag ogillar vad jag ser hända, snarare tvärt om!

Skickar även in denna sköna bild när vi ändå är på ämnet:
frikipix_anatomy_of_the_urban_thug.jpg

/JEPPENATOR

Haha skulle vara riktigt bra att ha en urban coach likt Jamal!

Angående Redman o Methodman samt Wutang snacket där Jeppemator, så skulle det vara bra om skidåkningen faktiskt ble ev subdivision i gangstrarnas värld, då skulle man ju förtjäna sina tall tees!

"Omar lissnin'.."

Tror att riktiga gangsters tycker det är ganska fånigt hur skidåkare, som antagligen har en helt annorlunda bakgrund, väljer att anamma gangsterstilen. Vad gäller musiken spelar det nog ingen roll vad artisterna tycker för det är ju skivbolagen som äger upphovsrätten?

Tillbaka
Topp