Vad tycker ni om förbjudet mot snowboard i USA?

eliasca

Ny medlem
På vissa ställen i USA förbjuder man snowboardåkning..
Måste nästan vara ett brott mot mänskliga rättigheter, eller?
http://www.alta.com/Newsite/images/skiers_mtn_th.jpg
spana in bilden nere till vänster på första sidan; www.alta.com

För övrigt så har Burton även gjort detta till en rolig grej och utlyst en tävling om att filma när man åker på dessa ställen, läs mer på;
www.burton.com

Senast ändrad:
de stod om de där här på freeride åxo...
men de är sjukt o de e bra att dom "protesterar"

hahahaha idioter!
amerikanarna slutar aldrig bevisa bristen på intelligens, det började med valet av bush till president, vem vet var det slutar...

jag tycker att det är rätt jag! här ska det inte komma några snoriga tonnåringar med förstora kläder och åka på nån satans bräda! Alpin åkning är en gentlemannasport, och så borde det förbli!

Sjuka regler men sjukt kul film

Amerikaner, de kan komma på vilka dumheter som helst nuförtiden...
Jag ska till USA så jag tar mig nog en tur till deer valley, alta eller någon annan "snowboardhater"-skidort.

Måste således samtycka med Herr Hyllengren, dagens ungdomar ska då inte beblanda sig med vanligt folk som endast söker en alpin åkning, gentlemän som dessa är. Det är förfärligt att se dessa "tonnåringar" som åker på en enda planka, när två skidor varit alternativet i så många år! Vad är det för provoserande fasoner? Ush!

Nej vet du vad, vi skulle alla må bättre om vi följde Alta's exempel och stoppade upp en pinne i röven och gick tillbaka några år bakåt i tiden, banne mig!

SverigeTomten sa:
Jag ska till USA så jag tar mig nog en tur till deer valley, alta eller någon annan "snowboardhater"-
skidort.
Din visningsbild ser ju ut som att du åker snowboard.
Ha så kul att försöka åka ifrån patrullen i Alta.

Ni kan sluta gnälla för det skulle inte göra någon skillnad iaf.
Amerikanska snowboardåkare har varit emot detta i alla tider och det har inte fått dem att ändra sig.
Ekonomiskt sett behöver de inte snowboardåkarna, och det hindrar inte särskilt många skidåkare från
att åka dit.

Köp en splitboard eller hyr ett par lagg om ni verkligen vill svänga på Alta (exempelvis).
Hejdå

EDIT: Din gamla visningsbild.

Senast ändrad:
haha när har ngn gnällt om det? det är idiotisk o helt sjukt , men ingen har gnällt

Förstår bara inte varför? Jag är ingen snowboardåkare, men.. Är det någon skillnad i hur berget påverkas? eller omgivningen för den delen?

Simply don't get it.. o.O

antagligen är det lite "finare" folk som åker där och de uppskattar inte snowboardåkare. dessa lite "finare" har ju mer pengar och spenderar troligen mkt mer pengar än vad unga "normala" snowboardåkare gör och därför har dessa idiotiska skidorter bestämt sig för vilken målgrupp de satsar på. de äckliga svinen med pengar

Kan riktigt se framför mig två engelsmän med enorma mustascher i tweed uppe på toppen:

"Jolly good skiiing this!"
"Oh yes, indeed it is, though I do prefer a round of golf realy. By the way, where is that Robertson of your's?"
"Mjees.. mighty strange that man, but then again, these days a good butler is so hard to find"
"Oh Robertson, why don't you come over here with our tea?"
"Alrightie then, shall we head down to the cabin and have a cigar?"
"Jolly good! Oh Robertson, come here, time to take us down"
*Climbes up on the butlers back*

Vaalea sa:
Kan riktigt se framför mig två engelsmän med enorma mustascher i tweed uppe på toppen:

"Oh yes, indeed it is, though I do prefer a round of golf realy. By the way, where is that Robertson of your's?"
"Mjees.. mighty strange that man, but then again, these days a good butler is so hard to find"
Vely vely funny

vilka jävla idioter.. coolt skulle de va om tex burton tog hela sitt team till en av dessa orter och spela in nästa säsongs reklamfilm där:P!! Breaking the law!!!

fett nice film..!!

Senast ändrad:
Vaalea sa:

sämsta...

eliasca sa:
Vaalea sa:

sämsta...
Oh noes! =(

oscarius sa:
SverigeTomten sa:
Jag ska till USA så jag tar mig nog en tur till deer valley, alta eller någon annan "snowboardhater"-
skidort.
Din visningsbild ser ju ut som att du åker snowboard.
Ha så kul att försöka åka ifrån patrullen i Alta.

Ni kan sluta gnälla för det skulle inte göra någon skillnad iaf.
Amerikanska snowboardåkare har varit emot detta i alla tider och det har inte fått dem att ändra sig.
Ekonomiskt sett behöver de inte snowboardåkarna, och det hindrar inte särskilt många skidåkare från
att åka dit.

Köp en splitboard eller hyr ett par lagg om ni verkligen vill svänga på Alta (exempelvis).
Hejdå

EDIT: Din gamla visningsbild.
Du, jag har åkt på "ett provocerande sätt" många gånger, så mycket så att skidpatrullen i flertal skidorter har jagat mig (Jag vet att jag kan ställa till det ibland men det är inte min mening) Jag har blivit jagad totalt 9 gånger varav en gång vart jag tagen och fick betala en bota, haha. Men jag kan säga "stolt" att jag har åkt från tre stycken skidpatrull-åkare samtidigt i sälen, snacka om adrenalinkick när en av patrullisten skrek till mig "Jag ska döda dig snorunge!" Anledningen av allt detta ståhej var att jag kastade en snöboll rakt i fejjan åt ena skidpatrullen därför att de bannlös min kompis... han åkte nämligen vårdslöst i skidbacken... OBS! min kompis var skidåkare.

Jag lär inte vistas där under ett bra tag... i alla fall inte i år.

Filmen visar varför man vill åka i Alta. För er som inte åkt där: Det är där den bottenlösa ultralätta torra pudersnön finns.

Så om man inte åker i pisten lär skidorna/brädan vara en meter under snön. Vill man åka bräda finns ju Snowbird som man passerar på vägen till Alta...

SverigeTomten sa:
Du, jag har åkt på "ett provocerande sätt" många gånger, så mycket så att skidpatrullen i flertal skidorter har jagat mig (Jag vet att jag kan ställa till det ibland men det är inte min mening) Jag har blivit jagad totalt 9 gånger varav en gång vart jag tagen och fick betala en bota, haha. Men jag kan säga "stolt" att jag har åkt från tre stycken skidpatrull-åkare samtidigt i sälen, snacka om adrenalinkick när en av patrullisten skrek till mig "Jag ska döda dig snorunge!" Anledningen av allt detta ståhej var att jag kastade en snöboll rakt i fejjan åt ena skidpatrullen därför att de bannlös min kompis... han åkte nämligen vårdslöst i skidbacken... OBS! min kompis var skidåkare.

Undrar du inte varför du blir jagad om det nu hänt 9 gånger???

Tror du det är skidpatrullens fel?

Eller tror du att deras uppgift är att vara måltavlor för dina snöbollar?

jag har fanemig åkt ettor nerför de flesta svenska vältrafikerade backar (och då räknar jag inte med de backar som är 40grader branta eller mer som dessa, och detta har aldrig vart ett problem. jag har åkt bakfull, jag har åkt full, jag har skrikit i backen, jag har åkt i lavinfarlig terräng, jag har kastat snöbollar i backen, jag har byggt bchopp, jag har åkt innanför avspärrningarna i åre-vm (det skäms jag dock för.. sjukt bra och hård/snabb pist dock!:D) jag har kört ettor samt kortsvängar nerför många svenska liftspår.

hur FAN har du gjort för att bli "jagad" 9 ggr?
under dessa tillfällen jag beskriver har jag nämligen aldrig aldrig aldrig blivit ens tillsagd, och jag menar att jag verkligen borde blivit det.

det måste handla om attityd, jag vet inte annrs.

chilla ner lite grabben, så kmr det nog lösa sig.

jag har fanemig åkt ettor nerför de flesta svenska vältrafikerade backar (och då räknar jag inte med de backar som är 40grader branta eller mer som dessa, och detta har aldrig vart ett problem. jag har åkt bakfull, jag har åkt full, jag har skrikit i backen, jag har åkt i lavinfarlig terräng, jag har kastat snöbollar i backen, jag har byggt bchopp, jag har åkt innanför avspärrningarna i åre-vm (det skäms jag dock för.. sjukt bra och hård/snabb pist dock!:D) jag har kört ettor samt kortsvängar nerför många svenska liftspår.

hur FAN har du gjort för att bli "jagad" 9 ggr?
under dessa tillfällen jag beskriver har jag nämligen aldrig aldrig aldrig blivit ens tillsagd, och jag menar att jag verkligen borde blivit det.

det måste handla om attityd, jag vet inte annrs.

chilla ner lite grabben, så kmr det nog lösa sig.

SverigeTomten sa:

Alright polarn. Du är nog en kool kis.

Hika upp för Alta (låt oss hålla oss till Alta) med snöskor hoppas jag (om du har splitboard kommer du nog upp i liften om du har tur)..
Sen så skriver du mig ett PM om hur du, som erfaren rebell åkt ifrån skid-patrullanter, lyckats åka ifrån Altas patrull.
Ger dig tre år annars är du en hycklare.

H-T sa:
antagligen är det lite "finare" folk som åker där och de uppskattar inte snowboardåkare. dessa lite "finare" har ju mer pengar och spenderar troligen mkt mer pengar än vad unga "normala" snowboardåkare gör och därför har dessa idiotiska skidorter bestämt sig för vilken målgrupp de satsar på. de äckliga svinen med pengar
Vad fan har det med överklass att göra?
Det har INGENTING med pengar att göra.
De skidåkare som spenderar säsonger i Alta gör det till en viss grad att de inte kan spendera mycket pengar på annat än skidåkning.

"de äckliga svinen med pengar"
Ball rad. Varför är folk äckliga svin som har pengar? För att de jobbar hårt så de sen kan spendera en säsong i Alta och pumpa puder medans du hänger i parken i flottsbro?

Jag har ingenting emot snowboardåkare. Hälften av de jag åker med här är snowboardåkare. Snowboard är större i USA än i Sverige, klart som fan att de har klagat på att de inte får åka på en ort som Alta.

Hur fan kan ni (vissa av er) säga hur dåligt det är av dem att bannlysa snowboardåkare, när ni sedan trycker ner på skidåkare och kalla skidåkare överklass?

Annars så är det ju så att om ett företag vill nicha sig så är väl det helt ok, jag menar även fast det finns berg som man inte får åka snowboard på så tillåter de flesta att man får det. ÅK DIT ISTÄLLET!

Tänk på att det var inte länge sedan det var FÖRBJUDET med skidor i alla "snowboard"parker.

H-T sa:
hahahaha idioter!
amerikanarna slutar aldrig bevisa bristen på intelligens, det började med valet av bush till president, vem vet var det slutar...
bush vann ju inte egentligen, dom fuskade ju i florida.. mongo..

btw så fattar jkag inte varför ni dampar så när de itne berör er, eller är ni där ofta eller? och isf kan ni ju välja nått annat berg,

oscarius sa:
H-T sa:
De skidåkare som spenderar säsonger i Alta gör det till en viss grad att de inte kan spendera mycket pengar på annat än skidåkning.

Ball rad. Varför är folk äckliga svin som har pengar? För att de jobbar hårt så de sen kan spendera en säsong i Alta och pumpa puder medans du hänger i parken i flottsbro?

Jag har ingenting emot snowboardåkare. Hälften av de jag åker med här är snowboardåkare. Snowboard är större i USA än i Sverige, klart som fan att de har klagat på att de inte får åka på en ort som Alta.

Hur fan kan ni (vissa av er) säga hur dåligt det är av dem att bannlysa snowboardåkare, när ni sedan trycker ner på skidåkare och kalla skidåkare överklass?
lugna dig. för det första så sa jag att det \\\"antagligen\\\" var så, alltså var jag inte säker utan en gissning efter att ha sett filmerna där de poachade de nämna skidorterna. och där såg jag endast skidåkare som knappt kunde svänga och som var iförda pälsar etc. som kostar mycket pengar. och jag fattade det som att dessa skidorter valt att ha det så eftersom dessa människor inte ville ha snowboardåkare och därför kom de tillbaka till alta. och att det var anledningen till förbudet. men visst, jag kan ha jättefel, men det var så jag såg på saken.

alltså menade jag inte de personer som jobbar hårt en hel somamr/höst för att ha råd med en säsong där. jag menade de personer som kommer dit med sina stora plånböcker och kräver att snowboardåkarna inte får vara där, och därför kallar jag dom för äckliga svin, för att de inte vill ha snowboardåkare \\\"därför att\\\". alltså inget riktat mot dessa personer som sliter för att ha råd. men visst, jag borde kanske veta mer om människorna som åker i alta innan jag uttalar mig, men det går inte alltid att vara perfekt.

till slut, jag är själv skidåkare och kallar knappast skidåkare för överklass. det var de människor som redan är överklass som råkar ha skidor under fötterna jag menade.

alwaysCrash sa:
H-T sa:
hahahaha idioter!

btw så fattar jkag inte varför ni dampar så när de itne berör er, eller är ni där ofta eller? och isf kan ni ju välja nått annat berg,
haha, och? han är ju president, alltså vann han? vad fan spelar det för roll om de fuskade?
säg inte mongo, jag har svårt att stå emot nedsättande mellanstadie-uttryck :(

oscarius sa:
SverigeTomten sa:

Alright polarn. Du är nog en kool kis.

Hika upp för Alta (låt oss hålla oss till Alta) med snöskor hoppas jag (om du har splitboard kommer du nog upp i liften om du har tur)..
Sen så skriver du mig ett PM om hur du, som erfaren rebell åkt ifrån skid-patrullanter, lyckats åka ifrån Altas patrull.
Ger dig tre år annars är du en hycklare.

H-T sa:

Nae, jag är nog inte så cool som du tror, oscarius.
För det första så är det inte säkert att jag åker till USA, sen är det så att pengar växer inte på träd. Men jag måste säga klart och tydligt att jag vill helst inte bråka med folk, framför allt inte med skidpatrullen (Respekt för patrullen).
Jag är inte den som trivs i bråkiga miljöer.
Sen är det så att vissa patruller har misstagit person och trodde att det var jag som var brottslingen. Men jag måste erkänna att två ggr av nio så har jag bett om det (och då får man såklart skylla sig själv). Men det här som hände i sälen skulle aldrig ha hänt om min kompis inte hade klantat sig med patrullen.

eliasca sa:
På vissa ställen i USA förbjuder man snowboardåkning..
Måste nästan vara ett brott mot mänskliga rättigheter, eller?
http://www.alta.com/Newsite/images/skiers_mtn_th.jpg
spana in bilden nere till vänster på första sidan; www.alta.com

För övrigt så har Burton även gjort detta till en rolig grej och utlyst en tävling om att filma när man åker på dessa ställen, läs mer på;
www.burton.com
Det är nog INTE speciellt många ställen som har förbjudit snowboardåkning och det kommer nog inte komma fler förbud precis. Det här är väl inget nytt precis. Kollar man i amerikanska snowboard tidningar/siter så är det typ tävling från Skidorterna om vilken ort som har den största kampanjen om att få dit Snowboard åkare ( enbart riktat till snowboardåkare i snowboardtidningar osv.) och skidåkare. Snowboard är trots allt rätt mycket större i Usa än Sverige.

Senast ändrad:
Haha en till fucked up lag. Har för mej att det är i en stat i USA där man inte får gå i cowboy hatt i nedförsbacke i solnedgången. Fråga mej INTE varför ;)

H-T sa:
alwaysCrash sa:
H-T sa:
hahahaha idioter!

haha, och? han är ju president, alltså vann han? vad fan spelar det för roll om de fuskade?
säg inte mongo, jag har svårt att stå emot nedsättande mellanstadie-uttryck :(
haha de spelar ju en jävla roll eftersom du säger att de valde bush.. neard

bra gjort av burton, mest töntiga berg då, bra att dom är lite rebell.
Antagligen så är de bara för att dom inte kan åka snowboard själva så blir dom avundsjuk..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp