SverigeTomten sa:
Du, jag har åkt på "ett provocerande sätt" många gånger, så mycket så att skidpatrullen i flertal skidorter har jagat mig (Jag vet att jag kan ställa till det ibland men det är inte min mening) Jag har blivit jagad totalt 9 gånger varav en gång vart jag tagen och fick betala en bota, haha. Men jag kan säga "stolt" att jag har åkt från tre stycken skidpatrull-åkare samtidigt i sälen, snacka om adrenalinkick när en av patrullisten skrek till mig "Jag ska döda dig snorunge!" Anledningen av allt detta ståhej var att jag kastade en snöboll rakt i fejjan åt ena skidpatrullen därför att de bannlös min kompis... han åkte nämligen vårdslöst i skidbacken... OBS! min kompis var skidåkare.
Jag lär inte vistas där under ett bra tag... i alla fall inte i år.
Alright polarn. Du är nog en kool kis.
Hika upp för Alta (låt oss hålla oss till Alta) med snöskor hoppas jag (om du har splitboard kommer du nog upp i liften om du har tur)..
Sen så skriver du mig ett PM om hur du, som erfaren rebell åkt ifrån skid-patrullanter, lyckats åka ifrån Altas patrull.
Ger dig tre år annars är du en hycklare.
H-T sa:
antagligen är det lite "finare" folk som åker där och de uppskattar inte snowboardåkare. dessa lite "finare" har ju mer pengar och spenderar troligen mkt mer pengar än vad unga "normala" snowboardåkare gör och därför har dessa idiotiska skidorter bestämt sig för vilken målgrupp de satsar på. de äckliga svinen med pengar
Vad fan har det med överklass att göra?
Det har INGENTING med pengar att göra.
De skidåkare som spenderar säsonger i Alta gör det till en viss grad att de inte kan spendera mycket pengar på annat än skidåkning.
"de äckliga svinen med pengar"
Ball rad. Varför är folk äckliga svin som har pengar? För att de jobbar hårt så de sen kan spendera en säsong i Alta och pumpa puder medans du hänger i parken i flottsbro?
Jag har ingenting emot snowboardåkare. Hälften av de jag åker med här är snowboardåkare. Snowboard är större i USA än i Sverige, klart som fan att de har klagat på att de inte får åka på en ort som Alta.
Hur fan kan ni (vissa av er) säga hur dåligt det är av dem att bannlysa snowboardåkare, när ni sedan trycker ner på skidåkare och kalla skidåkare överklass?