Vad tycker ni ?

• Trådstartare Trådstartare Morot
  • Start datum Start datum
M

Morot

Guest
Vad tycker ni ?
Funderar på att tattuera freerides snöflinga nåra cm nedanför nacken . Tror ni det skulle bli snyggt elr ? Elr ska man ha den någon annan stans , visa gärna era tattos om ni vill !

Ska man göra den i vit elr svart ?

Nya elr gamla freeride flingan ?

Underarmen elr axeln ?

KAN NÅ^N VISA MIG DEN GAMMLA FREERIDE FLINGAN ?

Senast redigerad av en moderator:
Vad tycker ni ?
Tycker att det skulle vara mycket snyggare på armleden typ, fast det där måste du bestämma själv dock :p

Vad tycker ni ?
Setermaan sa:
På nacken skulle det nog se rätt gay ut om ajg ska va ärlig.
Men varför inte underarmen eller halsen, som Shiest D ;)
Underarmen tror jag det blir , men är lite nojig eftersom det är den första gaddningen att man ska ångra sig på ett sånt ställe, typ när man blir äldre!

Vad tycker ni ?
be tatueraren fixa en fejk tatuering (sån som man hade då man va liten), sen kan du bara pröva dej fram och se vart du tycker den passar bäst.

Vad tycker ni ?
har oxå haft funderingar på freeride flingan. funderade på att sätta den på på sidan, mellan rygg och mage.. den är riktigt snygg så den gör väl sig överallt på kroppen :)

Vad tycker ni ?
har för mig jag har sett en kille här på freeride som har den tatuerad på underarmen. ska kika om jag kan hitta den bilden :)

hur stor har du tänkt att du ska ha den btw?
svart eller i färg?

Vad tycker ni ?
Suger ju rätt skarpt att sno befintliga motiv/loggor.
"Åh kolla, han har gaddat förförra freerideloggan på underarmen" Töntfaktorn är ungefär 300 på en skala 1 till 10...

Mitt tips är att göra lite efterforskningar om snöflingor och göra ett stim 3-7st stellar dendriter (googla på det) på t.ex. överarmens insida.

Men ta en rejäl funderare på det först. Typ ett år eller två.

Vad tycker ni ?
marer sa:
har för mig jag har sett en kille här på freeride som har den tatuerad på underarmen. ska kika om jag kan hitta den bilden :)

hur stor har du tänkt att du ska ha den btw?
svart eller i färg?
Aa kolla det !

Vad tycker ni ?
Jag Tänkte , kan någon få tag på hur den gammla freeride flingan såg ut ?

Jag har också tänkt om jag drar den i vitt på underarmen !

Vad tycker ni ?
Pohjo sa:

Nu vill jag inte vara trådens superpessimist, men vitt är väl den sämsta färgen av alla att tatuera med??

Vad tycker ni ?
Pohjo sa:
Nojlas sa:
Pohjo sa:

Nu vill jag inte vara trådens superpessimist, men vitt är väl den sämsta färgen av alla att tatuera med??
Men jag tänkte då är den inte så jävla synlig !
Tror inte på den idén faktiskt. De flesta tatuerare varnar för vit färg har jag hört. Bättre att sätta tatueringen på ett mer diskret ställe??

Vad tycker ni ?
skipower sa:
krow sa:
hur ska du få en tatuering om du är 16?
Om man har målsmans godkänande får man det ! :)
Japp , pappa har alltid sagt nej att jag inte får , sen skratta han och sa, du är så jäcla latt så när du får din första lön får du tattuera dig , då skaffade jag ett jobb och jobba en månad sen sa jag upp mig ! Så nu ska jah tattuera mig !

Vad tycker ni ?
Pohjo sa:
felix sa:
Hallå, har du sökt eller???

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=31283

Snart går väl varenda freeridemedlem runt med freerides logo tatuerad.
Hna gjorde den aldrig !
Kanske inte, men som medlem från 2004 borde du lära dig använda sökfunktionen =)
En vit tattuering är dessutom bland det fulaste som finns, visst beror det på hur den blir men att resonera som så att den "syns mindre" känns konstigt. Varför då göra en tatto?

Nej, nu låter jag besserwisser. Ser inget fel med en freeride-flinga egentligen. Den är ju dessutom rätt snygg, och skulle nog kunnde bli riktigt stilren på vaden. Gillar man dessutom snö, brädåkning, skidåkning eller liknande har den ju ett fint personligt meddelande.

Det enda negativa jag ser, är att du är 16 år. Hormonerna sprutar, och ena dagen vill man vara hårdrockare medans man andra dagen upptäcker att man är emo. Vänta några år, och känn efter om detta är det du verkligen vill. Laser finns ju, men är dyrt och kan lämna fula märken vad jag vet.

Dock går du ju till freeridehistoria om du gör det!

Ah, förresten... Här är Nojlas tatuering, det är därför han inte vill att du gör någon och speciellt inte en vit för det blir så random då. Men du får ju lite inspiration iallafall, så du ser hur en vit kan bli. Hoppas det är okey för Nojlas att jag postar hans vänsterarm!

5foeg9.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Vad tycker ni ?
felix sa:
Pohjo sa:
felix sa:
Hallå, har du sökt eller???

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=31283

Snart går väl varenda freeridemedlem runt med freerides logo tatuerad.
Hna gjorde den aldrig !
Kanske inte, men som medlem från 2004 borde du lära dig använda sökfunktionen =)
En vit tattuering är dessutom bland det fulaste som finns, visst beror det på hur den blir men att resonera som så att den "syns mindre" känns konstigt. Varför då göra en tatto?

Nej, nu låter jag besserwisser. Ser inget fel med en freeride-flinga egentligen. Den är ju dessutom rätt snygg, och skulle nog kunnde bli riktigt stilren på vaden. Gillar man dessutom snö, brädåkning, skidåkning eller liknande har den ju ett fint personligt meddelande.

Det enda negativa jag ser, är att du är 16 år. Hormonerna sprutar, och ena dagen vill man vara hårdrockare medans man andra dagen upptäcker att man är emo. Vänta några år, och känn efter om detta är det du verkligen vill. Laser finns ju, men är dyrt och kan lämna fula märken vad jag vet.

Dock går du ju till freeridehistoria om du gör det!

Ah, förresten... Här är Nojlas tatuering, det är därför han inte vill att du gör någon och speciellt inte en vit för det blir så random då. Men du får ju lite inspiration iallafall, så du ser hur en vit kan bli. Hoppas det är okey för Nojlas att jag postar hans vänsterarm!

http://i29.tinypic.com/5foeg9.jpg
Bra svarat och tack , på vaden funkar ju , men EMO kommer jag aldrig bli , hatar EMOS ! Men fattar vad du menar , men iallafall ska jag tattuera mig , och jag tyckte att freeride flingan skulle passa eftersom det symboliserar mitt brinnande intresse !

Vad tycker ni ?
Det är en väldigt oseriös tatuerare som tatuerar någon som är under 18 även om den har målsmans godkännande. En hemma tatuerare eller? H*n kan omöjligt vara med i SRT då dom inte godkänner att man tatuerar människor under 18 år och då skulle jag passa mig...

Du bör nog fundera ett tag till, och du ska inte tatuera i vitt, blir inge snyggt...

Jag har själv en tatuering på underarmen, min första tatuering som jag gjorde för några månader sedan. Då hade jag funderat i 2 års tid, nästa blir om några månader...

Fan va stor bilden avrt, äh orka bry sig...

Senast ändrad:
Vad tycker ni ?
jag har fan också börjat fundera på en snöflinga om man nu ska tattuera sig, men tror bak på skulderbladet eller kanske på armen?

en polare gjorde en snöflinga på vristen, blev jäkligt nice de me.. svårt val! du ska ju trots allt leva me den hela livet sen^^

Vad tycker ni ?
gör den nya flingan synligt ?=) de skulle va najs
btw. jeppenator, tror ingen skulle bli såhemskt förvånad om du skulle tattuera in en freerideflinga nånstans =)

Vad tycker ni ?
jag har en snöflinga på underarmen å gjorde den i svart. det är min första å jag är sjukt nöjd med den. men jag gjorde ingen freeride logga utan det var min systers pojkvän som ritade den men den liknar freerides logga. hör av dig om du vill se hur den ser ut.!

Tillbaka
Topp