Vad väger en parkbräda?

frankel

Ny medlem
Vad väger en parkbräda?
Tjaaa!

Känns som min bräda väger bly. Den är dessutom hård som attans, så det är lite tricky att göra boadslide. I puder är den verkligen toppen!

Vad ungefär väger en parkbräda? Och hur mycket bör man lägga på en parkbräda, endast park då eftersom jag redan har k2an i pudern!

tjopp på er!

Vad väger en parkbräda?
Jag köpte för inte så längesen en capita stairmaster som från vad jag har hört funkar utmärkt som park/jibb bräda och även lite mer all-round. den kostar runt 3500 vilket är lite billigare än de flesta andra. som sagt kan jag bara utgå från vad jag hört då jag inte fått tillfälle att testa den än. ha det gött

Vad väger en parkbräda?
Min Forum Destroyer 156 och Ride 161 vägde nästan identiskt när jag sålde dom. 2.9kg st.
Lägg inte för mycket pengar om du bara ska ha brädan till park. Åkegenskaperna är inte sååå viktiga då men du kanske ändå vill satsa på någon som inte är pissmjuk. Jag tror stairmastern är ett grymt val. Har du mer pengar kanske Rome Graft eller Bataleon Evil Twin...

Vad väger en parkbräda?
Bara brädorna då? Inte inkl bindning?
Jag vill ha en bra mkt mjukare bräda än den jag har iaf. Går knappt att åka på nosen på min ^^ Okej tackar för svar!

Min bräda är upp till näsan dessutom, så den är ju inte optimal att jibba med som sagt vilket som !

Vad väger en parkbräda?
Rome graft verkar ju vara en renodlad allroundbräda. Frågan är vad man borde sattsa på. Blev ju bra sugen på bateleon evil twin när man läser tråden om den. Min k2a bräda är väldigt skön i puder, även fast den är en aning för lång.

Jag är 181 cm, vad bör jag köra på? Väger ca 73 kg.
Bataleon Evil Twin verkar ju galen!

Vad väger en parkbräda?
frankel sa:
Rome graft verkar ju vara en renodlad allroundbräda. Frågan är vad man borde sattsa på. Blev ju bra sugen på bateleon evil twin när man läser tråden om den. Min k2a bräda är väldigt skön i puder, även fast den är en aning för lång.

Jag är 181 cm, vad bör jag köra på? Väger ca 73 kg.
Bataleon Evil Twin verkar ju galen!
Bara för att det står allround i produktbeskrivningen ska du inte tro det....
Rome Graft är bland de absolut mjukaste brädorna jag känt på...Till och med mjukare än Forum Manual som är en renordlad railbräda.

Men om du gillar mjuka brädor och "bara" väger 73kg så kan den vara något! Jag har hört mycket bra om den. Då förra årets modell, tror den är lite mjukare tills i år.

Vad väger en parkbräda?
så du tror på rome graft?
k2 brädan då vad ska jag göra med den hehe ? den är verkligen super i offpisten!

Vad väger en parkbräda?
min väger nog 20 kg känns det som ;) Blir paff när man kullar rullar å så tar de upp brädan med en hand som den väger ett kg :/

Någon som har något mer tips om längd på brädan? 181 cm, väger 73 kg.

Står mellan:

Rome Graft
Bataleon Evil Twin
Stairmaster

Vad väger en parkbräda?
Det jag tänker mest på är nog rome graft, men bataleon evil twin står också med på listan.
enligt en försäljare så skulle jag hag 157. vilket dock känns lite långt.

Vad väger en parkbräda?
Jo i know its good. Har ju en k2 bräda till pudern men, ändå jobbigt att behöva byta så mkt om man ska pressa rails eller puder?

Vad väger en parkbräda?
Bindningarna kan väga en del också beroende på i vilken prisklass de ligger. Billiga bindningar väger oftast tyngre än dyra.

Vad väger en parkbräda?
Jag gillar mina bindningar, kostede 2300 för 5 år sedan. Ride ex series, verkar inte som de tillverkas längre. Inte hittar jag dem någonstans iaf. 5 år är ju ett tag, frågan är om man borde byta dem också. Tror dock det är mest brädan som göre.

Vad väger en parkbräda?
nya bindningar är jo alltid bra om du vill få ut allt av din nya bräda, oftast finns det jo kvar en massa av av förra årets bindningar till halva priset...

Vad väger en parkbräda?
Nja, inte riktigt det finns allt kvar lite... om du kollar på stan så fråga personalen om dom har kvar något från förra säsongen, så brukar dom oftast plocka fram nåt. annars finns det en massa kvar på online-butikerna som t.ex. bluetomato eller hot-zone... boardstore kan också ha några kvar men Junkyard har slut tror jag...

Vad väger en parkbräda?
Hehe du är aktiv du ingooo, tackar för det! Ska checka de sidorna, frågan är bara vad man ska köra på då? Diggar mina förra som sagt, kanske ngt hårda, men fortfarande riktigt sköna.

Jag har strl 43 i bootsen, salomon F22 för övrigt. Min k2 recon riser är upphöjd vid bingindarna, men det borde väl inte vara ngt problem med evil twinen, alltså om det finns risk för skrap i backen med "tårna"? Det sägs ju dessutom att man kan pressa på riktigt hårt med denna bräda, så det får ju inte va kontakt med bootsen i backen då.. :/

Tillbaka
Topp