CeciliaSvensson
Ny medlem
Vad var fel med hyrskidorna?
Jag hade tills i fredags ett par Fischer Rx2 150 cm som jag trivdes väldigt bra med och kände mig säker i backen med. Sedan var det nån jävel som snodde dem i Branäs, och jag blev tvungen att ha hyrskidor resten av helgen. Hyrskidorna var ett par Head Shape One 150 cm, och de funkade inte alls för mig att åka på. Jag är inte så bra på att åka, gillar blå backar, åker gärna relativt långsamt och gillar att svänga mycket. Hyrskidorna började wobbla i fram- och bakkant vid svängar om jag inte åkte extremt långsamt och gick egentligen bara någorlunda bra vid åkning rakt fram och små svängar och var då å andra sidan rätt svåra att få stopp på. Helt hopplösa vid isiga partier där jag vill ha kontroll och åka långsamt då de mer gled och halkade ovanpå snön i fram- och bakkant och inte greppade bra alls. Jag hade trott att alla nybörjarskidor var i princip likvärdiga, men nu vet jag inte vad jag ska leta efter för nya skidor för att hitta ett par som beter sig som mina gamla Fischer, och inte som de hyrda Head. Kan någon förklara beteendet?