Vadå skidkläder i tunnelbanan?

Jag körde lite längdskidor till jobbet med ändamålsenlig klädsel, till skillnad från de stackare (stockholmare) med odugliga skodon och jackor så mådde jag finfint.

roc_20130211.gif

http://rocky.vitkor.se/2013-02-11/

Så här skrev en hipsterbekant till mig på Facebook tidigare idag:

--------
Dricker pissljummet snabbkaffe i en skidbacke. Folk tittar snett på mig eftersom jag varken bär pjäxor eller överdragsbyxor - att rocka stuprörsjeans och rött läppstift i denna församling är inte ett jobb för veklingar. Jag vägrar låta fashion dö! Not on my shift, det säger jag er bara. Trevlig söndag, kompisar! Mvh skidfantasten
--------

Det är ungefär så - fast omvänt - man ser ut om man har skidkläderna på sig innanför tullarna. Åka skidor i jeans?

Kan tillägga att golfparaplyer hör hemma på golfbanor, inte någon annanstans och framförallt inte i stan eller tunnelbanan!

Asså ... de här "Tunnelbanekläderna", hur ser de ut och var köper man dem? Är det någonting jag kan ha på mig när jag kliver på tåget hemma i Dalarna eller byter jag om på Centralen?

/MM

Mountain_Man sa:
Asså ... de här "Tunnelbanekläderna", hur ser de ut och var köper man dem? Är det någonting jag kan ha på mig när jag kliver på tåget hemma i Dalarna eller byter jag om på Centralen?

/MM
Du byter om på centralen. De köps med fördel på H&M, Indiska eller annan dylikt barn-arbetar-och-överprisad-butik-med-kläder-som-totalt-saknar-form-och-funktion-men-ändå-kostar-pengar-butik. Det meckiga är sen när man ska ut ur tbanan nån annan stans och måste byta om IGEN. T-banekläderna är bara för tbanan.

åh gud inte den här tråden i år igen ;)

*det hällregnar, alltså tar jag skaljackan*

golfparaplyer är dock ett jävla otyg.

De stora carbonfibergolfparaplyerna har ju en otrolig "tak to weight ratio" så jag förstår inte varför man ska lämna de hemma.

Fred-o sa:
De stora carbonfibergolfparaplyerna har ju en otrolig "tak to weight ratio" så jag förstår inte varför man ska lämna de hemma.
Men hur tjock är du egentligen? Tar upp alldeles för mycket plats för att användas på en trottoar. För att inte tala om risken att peta ut ett öga på sina medmänniskor!

bootfitta sa:
Fred-o sa:
Men hur tjock är du egentligen? Tar upp alldeles för mycket plats för att användas på en trottoar. För att inte tala om risken att peta ut ett öga på sina medmänniskor!
Medmänniskors ögon är överskattade.

Fred-o sa:
för att dom är freaking gigantiska och de flesta trottoarer i den enda svenska stad som begåvats med tunnelbana är för smala för mängden människor som går på dem. :)

Fred-o sa:
Folk som skriver carbonfiber hör hemma på en svensklektion, inte på ett skidåkarforum eller i stadsmiljö ute bland folk!

la_grave sa:
Fred-o sa:
Folk som skriver carbonfiber hör hemma på en svensklektion, inte på ett skidåkarforum eller i stadsmiljö ute bland folk!
Är det inte bättre att ge lite konstruktiv kritik än att bara sprida hat hela tiden?

Vilket ord hade varit accepterat, i stan att använda?
Vilket/vilka ord hade varit bättre att använda på ett "skidåkarforum"?

Fred-o sa:
la_grave sa:
Fred-o sa:
Är det inte bättre att ge lite konstruktiv kritik än att bara sprida hat hela tiden?

Kålfiber, alternativt titanal. Kålfibrer är hiskeligt nyttiga och titanal är aldrig fel.

Fred-o sa:
la_grave sa:
Fred-o sa:

Känner du dig kränkt eller? Hör av dig till CO (curlingombudsmannen) eller KO (kränkombudsmannen) så kan du bli arbetsbefriad i upp till ett år för att bearbeta ditt trauma med terapi.

"kolfiber".

Heddious sa:
Fred-o sa:
för att dom är freaking gigantiska och de flesta trottoarer i den enda svenska stad som begåvats med tunnelbana är för smala för mängden människor som går på dem. :)
Det går ju annars att titta upp och anpassa sig när man råkar möta folk?

I övrigt funderar jag mest på om det här med att bo innanför tullarna kan jämföra med någonting? Kanske med att bo innanför tullarna

Vad innebär det här med att bo innanför tullarna? Är det sånt folk man ser springa förbi en när man som förvirrad nordbo försöker hitta rätt färg på underjordstågen? Dom har ofta en telefon(iPhone) i ena handen och en chailatte i andra men lyckas trots det fippla upp SL-kortet och ta sig genom spärrarna. Antar att man måste ha bott innanför tullarna hela livet för att bemästra detta! Har även sett en och annan springa runt kittad till tänderna med tighta arcteryx-kläder men det kan väl inte vara någon som bor innanför tullarna? Hur långt måste man åka för att komma till tullarna? Måste man deklarera om man har handlat alkohol eller tobak och ska utanför tullarna? Hur är det med skidkläder, måste man deklarera om man handlat kläder för flera tusen även om dom sitter för tight?

MVH

Gudrunnator sa:
Vad innebär det här med att bo innanför tullarna? Är det sånt folk man ser springa förbi en när man som förvirrad nordbo försöker hitta rätt färg på underjordstågen? Dom har ofta en telefon(iPhone) i ena handen och en chailatte i andra men lyckas trots det fippla upp SL-kortet och ta sig genom spärrarna. Antar att man måste ha bott innanför tullarna hela livet för att bemästra detta! Har även sett en och annan springa runt kittad till tänderna med tighta arcteryx-kläder men det kan väl inte vara någon som bor innanför tullarna? Hur långt måste man åka för att komma till tullarna? Måste man deklarera om man har handlat alkohol eller tobak och ska utanför tullarna? Hur är det med skidkläder, måste man deklarera om man handlat kläder för flera tusen även om dom sitter för tight?

MVH
Du behöver inte deklarera något, så lugn bara. "Tullarna" är bara ett annat ord för kreditgrindar.

ahoolmgren sa:
Gudrunnator sa:

MVH
Du behöver inte deklarera något, så lugn bara. "Tullarna" är bara ett annat ord för kreditgrindar.
Jag vänder mig emot att driva med Chailatte. Chailatte är tammefan helt fantastiskt. Den bästaste av lattar. "Det blir aldrig slattar kvar av chailattar", som jag brukar behaga schämta.

I övrigt har du rätt i sak, kan jag tycka.

Vid osäkerhet:
Du vet att du är innanför tullarna när, schäärgård och schaaampagne uttalas likadant.

@la_grave
Vaaaaaar äääär du? Alla it-projekt, speciellt innanför tullarna, är frysta och väntar på budget till nästa år. Så att skylla på arbete går då rakt inte för sig.

Senast ändrad:
Jibberisch sa:
@la_grave
Vaaaaaar äääär du? Alla it-projekt, speciellt innanför tullarna, är frysta och väntar på budget till nästa år. Så att skylla på arbete går då rakt inte för sig.
Låter som du arbetar i offentliga sektorn. Samhall kanske?

@la_grave
Åja! Åja!

När vi ändå talar om mode, är det okej att visa sig i Gränna-inspirerade, pösiga skjortor utanför tullarna? Innanför tullarna?

Kan vi etablera någon sorts iso-standard här?! Eller är allting exakt så subjektivt som jag inte hoppas?!

Jibberisch sa:
@la_grave
Åja! Åja!

När vi ändå talar om mode, är det okej att visa sig i Gränna-inspirerade, pösiga skjortor utanför tullarna? Innanför tullarna?

Kan vi etablera någon sorts iso-standard här?! Eller är allting exakt så subjektivt som jag inte hoppas?!
Den här tråden handlar inte om "mode".

Läs mer här http://goo.gl/oIm7uq

Tillbaka
Topp