seveneleven
Ny medlem
Vadå skidkläder i tunnelbanan?
fyllo:D
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du byter om på centralen. De köps med fördel på H&M, Indiska eller annan dylikt barn-arbetar-och-överprisad-butik-med-kläder-som-totalt-saknar-form-och-funktion-men-ändå-kostar-pengar-butik. Det meckiga är sen när man ska ut ur tbanan nån annan stans och måste byta om IGEN. T-banekläderna är bara för tbanan.Mountain_Man sa:Asså ... de här "Tunnelbanekläderna", hur ser de ut och var köper man dem? Är det någonting jag kan ha på mig när jag kliver på tåget hemma i Dalarna eller byter jag om på Centralen?
/MM
Poängbedömning:Fred-o sa:Kränkt?
Men hur tjock är du egentligen? Tar upp alldeles för mycket plats för att användas på en trottoar. För att inte tala om risken att peta ut ett öga på sina medmänniskor!Fred-o sa:De stora carbonfibergolfparaplyerna har ju en otrolig "tak to weight ratio" så jag förstår inte varför man ska lämna de hemma.
Medmänniskors ögon är överskattade.bootfitta sa:Men hur tjock är du egentligen? Tar upp alldeles för mycket plats för att användas på en trottoar. För att inte tala om risken att peta ut ett öga på sina medmänniskor!Fred-o sa:De stora carbonfibergolfparaplyerna har ju en otrolig "tak to weight ratio" så jag förstår inte varför man ska lämna de hemma.
för att dom är freaking gigantiska och de flesta trottoarer i den enda svenska stad som begåvats med tunnelbana är för smala för mängden människor som går på dem.Fred-o sa:De stora carbonfibergolfparaplyerna har ju en otrolig "tak to weight ratio" så jag förstår inte varför man ska lämna de hemma.
Folk som skriver carbonfiber hör hemma på en svensklektion, inte på ett skidåkarforum eller i stadsmiljö ute bland folk!Fred-o sa:De stora carbonfibergolfparaplyerna har ju en otrolig "tak to weight ratio" så jag förstår inte varför man ska lämna de hemma.
Är det inte bättre att ge lite konstruktiv kritik än att bara sprida hat hela tiden?la_grave sa:Folk som skriver carbonfiber hör hemma på en svensklektion, inte på ett skidåkarforum eller i stadsmiljö ute bland folk!Fred-o sa:De stora carbonfibergolfparaplyerna har ju en otrolig "tak to weight ratio" så jag förstår inte varför man ska lämna de hemma.
Kålfiber, alternativt titanal. Kålfibrer är hiskeligt nyttiga och titanal är aldrig fel.Fred-o sa:Är det inte bättre att ge lite konstruktiv kritik än att bara sprida hat hela tiden?la_grave sa:Folk som skriver carbonfiber hör hemma på en svensklektion, inte på ett skidåkarforum eller i stadsmiljö ute bland folk!Fred-o sa:De stora carbonfibergolfparaplyerna har ju en otrolig "tak to weight ratio" så jag förstår inte varför man ska lämna de hemma.
Vilket ord hade varit accepterat, i stan att använda?
Vilket/vilka ord hade varit bättre att använda på ett "skidåkarforum"?
Känner du dig kränkt eller? Hör av dig till CO (curlingombudsmannen) eller KO (kränkombudsmannen) så kan du bli arbetsbefriad i upp till ett år för att bearbeta ditt trauma med terapi.Fred-o sa:Är det inte bättre att ge lite konstruktiv kritik än att bara sprida hat hela tiden?la_grave sa:Folk som skriver carbonfiber hör hemma på en svensklektion, inte på ett skidåkarforum eller i stadsmiljö ute bland folk!Fred-o sa:De stora carbonfibergolfparaplyerna har ju en otrolig "tak to weight ratio" så jag förstår inte varför man ska lämna de hemma.
Vilket ord hade varit accepterat, i stan att använda?
Vilket/vilka ord hade varit bättre att använda på ett "skidåkarforum"?
Det går ju annars att titta upp och anpassa sig när man råkar möta folk?Heddious sa:för att dom är freaking gigantiska och de flesta trottoarer i den enda svenska stad som begåvats med tunnelbana är för smala för mängden människor som går på dem.Fred-o sa:De stora carbonfibergolfparaplyerna har ju en otrolig "tak to weight ratio" så jag förstår inte varför man ska lämna de hemma.![]()
Du behöver inte deklarera något, så lugn bara. "Tullarna" är bara ett annat ord för kreditgrindar.Gudrunnator sa:Vad innebär det här med att bo innanför tullarna? Är det sånt folk man ser springa förbi en när man som förvirrad nordbo försöker hitta rätt färg på underjordstågen? Dom har ofta en telefon(iPhone) i ena handen och en chailatte i andra men lyckas trots det fippla upp SL-kortet och ta sig genom spärrarna. Antar att man måste ha bott innanför tullarna hela livet för att bemästra detta! Har även sett en och annan springa runt kittad till tänderna med tighta arcteryx-kläder men det kan väl inte vara någon som bor innanför tullarna? Hur långt måste man åka för att komma till tullarna? Måste man deklarera om man har handlat alkohol eller tobak och ska utanför tullarna? Hur är det med skidkläder, måste man deklarera om man handlat kläder för flera tusen även om dom sitter för tight?
MVH
Jag vänder mig emot att driva med Chailatte. Chailatte är tammefan helt fantastiskt. Den bästaste av lattar. "Det blir aldrig slattar kvar av chailattar", som jag brukar behaga schämta.ahoolmgren sa:Du behöver inte deklarera något, så lugn bara. "Tullarna" är bara ett annat ord för kreditgrindar.Gudrunnator sa:Vad innebär det här med att bo innanför tullarna? Är det sånt folk man ser springa förbi en när man som förvirrad nordbo försöker hitta rätt färg på underjordstågen? Dom har ofta en telefon(iPhone) i ena handen och en chailatte i andra men lyckas trots det fippla upp SL-kortet och ta sig genom spärrarna. Antar att man måste ha bott innanför tullarna hela livet för att bemästra detta! Har även sett en och annan springa runt kittad till tänderna med tighta arcteryx-kläder men det kan väl inte vara någon som bor innanför tullarna? Hur långt måste man åka för att komma till tullarna? Måste man deklarera om man har handlat alkohol eller tobak och ska utanför tullarna? Hur är det med skidkläder, måste man deklarera om man handlat kläder för flera tusen även om dom sitter för tight?
MVH
I paradiset, vid Hagas ängder?Heddious sa:tullarna är bullcrap som mäklare gillar att babbla om. jag hade hellre bott utanför dem.
Låter som du arbetar i offentliga sektorn. Samhall kanske?Jibberisch sa:@la_grave
Vaaaaaar äääär du? Alla it-projekt, speciellt innanför tullarna, är frysta och väntar på budget till nästa år. Så att skylla på arbete går då rakt inte för sig.
Varför gör du inte det då? Eller har du tjänstebostad på Slottet och det ingår i plikterna att du är där huvudelen av tiden?Heddious sa:tullarna är bullcrap som mäklare gillar att babbla om. jag hade hellre bott utanför dem.
jag jobbar på det.la_grave sa:Varför gör du inte det då? Eller har du tjänstebostad på Slottet och det ingår i plikterna att du är där huvudelen av tiden?Heddious sa:tullarna är bullcrap som mäklare gillar att babbla om. jag hade hellre bott utanför dem.
Den här tråden handlar inte om "mode".Jibberisch sa:@la_grave
Åja! Åja!
När vi ändå talar om mode, är det okej att visa sig i Gränna-inspirerade, pösiga skjortor utanför tullarna? Innanför tullarna?
Kan vi etablera någon sorts iso-standard här?! Eller är allting exakt så subjektivt som jag inte hoppas?!
Skiftlägeskänsliga användarnamn!?!?Heddious sa:@la_grave jag tror det är större chans att
@Jibberisch svarar om du stavar hans användarnamn som det stavas, oavsett om det är rätt eller inte. den andre jibberish har inte varit inloggad på nio år![]()