Vadå skidkläder i tunnelbanan?

Men figursydda byxor har du? Eftersom du är 195cm lång kan det vara svårt att hitta stilrena byxor som inte gör att det ser ut som att du står och väntar på tidvattnen...

felix sa:
Men figursydda byxor har du? Eftersom du är 195cm lång kan det vara svårt att hitta stilrena byxor som inte gör att det ser ut som att du står och väntar på tidvattnen...
Nja, ofta går det bra att köpa hundrastorlekar och lämna dem till en skräddare som lägger in och lägger ner. Och de är måttsydda, inte figursydda. Lite skillnad där...

haha, detta var den löjligaste tråden jag sett. Folk får väl ha på sig vad fan dom vill..

la_grave sa:
Nojlas sa:
Jag tycker heller inte om folk som inte kan hantera servetter på bättre krogar...
Titta vad jag hittade!

http://www.dn.se/blogg/etikettfragan/2011/01/13/etikettspalten-servettratt/

Bara att hänvisa tölparna som lägger servetten på tallriken eller drar laviner i Val d'Isère till denna artikel. Jag är övertygad om att Ribbing har ett och annat att säga om lavinhyfs. Någon som kan formulera en fråga och skicka in?
Bra! Tack! Jag ska skriva ut tusen exemplar av den och kasta den i ansiktet på alla servettmissbrukare (samt bönder och samhallsarbetare) som inte kan hantera en servett på en bättre restaurang.

Nojlas sa:
la_grave sa:
Nojlas sa:
Jag tycker heller inte om folk som inte kan hantera servetter på bättre krogar...
Titta vad jag hittade!

http://www.dn.se/blogg/etikettfragan/2011/01/13/etikettspalten-servettratt/

Bara att hänvisa tölparna som lägger servetten på tallriken eller drar laviner i Val d'Isère till denna artikel. Jag är övertygad om att Ribbing har ett och annat att säga om lavinhyfs. Någon som kan formulera en fråga och skicka in?
Bra! Tack! Jag ska skriva ut tusen exemplar av den och kasta den i ansiktet på alla servettmissbrukare (samt bönder och samhallsarbetare) som inte kan hantera en servett på en bättre restaurang.
Seriöst? Tror du vi bönder och samhallsarbetare kommer att göra nåt annat än att säga tack och snyta oss med den. Servett som servett. Och ja, jag lägger den på tallriken sen!

GNU sa:
Nojlas sa:
Seriöst? Tror du vi bönder och samhallsarbetare kommer att göra nåt annat än att säga tack och snyta oss med den. Servett som servett. Och ja, jag lägger den på tallriken sen!
* * *
la_grave sa:
Hade ju varit bättre om de haft stora skyltar FÖRSTA DAGEN PÅ ARBETET, PRAO, NOLLA UNDER UPPLÄRNING eller liknande på sin personal så man slapp fästa vikt vid deras åsikter. Borde även göra prylarna lite billigare när de kan ersätta sin personal med Samhall-anställda med lönebidrag.
la_grave sa:
Det är bara bönder (och uppenbarligen skidåkare alternativt så är många Freeridemedlemmar bönder - ytterligare forskning krävs)
;)

Nojlas sa:
GNU sa:
Nojlas sa:
* * *
la_grave sa:
Hade ju varit bättre om de haft stora skyltar FÖRSTA DAGEN PÅ ARBETET, PRAO, NOLLA UNDER UPPLÄRNING eller liknande på sin personal så man slapp fästa vikt vid deras åsikter. Borde även göra prylarna lite billigare när de kan ersätta sin personal med Samhall-anställda med lönebidrag.
la_grave sa:
Det är bara bönder (och uppenbarligen skidåkare alternativt så är många Freeridemedlemmar bönder - ytterligare forskning krävs)
;)
Försök inte Nojlas. Alla vet att du och la_grave är samma person!

GNU sa:
Nojlas sa:
GNU sa:
* * *
la_grave sa:
la_grave sa:
;)
Jag måste medge att jag inte förstod poängen, oavsett om den var rolig eller inte så lustig, med Nojlas inlägg. Handlade det bara om att GNU inkluderade två lite distinkta substantiv jag använt i olika inlägg? Eller är det något annat?

För övrigt är jag besviken på responsen på mina inlägg från inatt. Eller lyckades jag med dem slå spiken i skidkläder-innanför-tullarna-kistan och övertyga de som, fåfängt, opponerade sig?

la_grave sa:
För övrigt är jag besviken på responsen på mina inlägg från inatt. Eller lyckades jag med dem slå spiken i skidkläder-innanför-tullarna-kistan och övertyga de som, fåfängt, opponerade sig?
Du övertygade dem definitivt att tycka precis som du.

la_grave sa:
GNU sa:
Nojlas sa:
GNU sa:
* * *
la_grave sa:

;)
Jag måste medge att jag inte förstod poängen, oavsett om den var rolig eller inte så lustig, med Nojlas inlägg. Handlade det bara om att GNU inkluderade två lite distinkta substantiv jag använt i olika inlägg? Eller är det något annat?

Och vad det gäller Nojlas så tror jag bara att övertydligt förklarade för en samhallbonde.
För övrigt tror jag fortfarande att Nojlas och la_grave är samma person.

la_grave sa:
Jag måste medge att jag inte förstod poängen, oavsett om den var rolig eller inte så lustig, med Nojlas inlägg.
Jag förstod det inte heller, faktiskt. :rolleyes:

la_grave sa:
Jag tror visst att du vann. Grattis.

Nojlas sa:
GNU sa:
Och vad det gäller Nojlas så tror jag bara att övertydligt förklarade för en samhallbonde.
Nope, men däremot har jag efter lite forumgrävande starka misstankar om att skaparen bakom la_grave är samma som skaparen av koala-tråden https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=72689

Ja, det finns ju likheter med en tråd om fel storlek på kläderna...

la_grave sa:
SverigeTomten sa:
Jag flyttade till norrland för att slippa alla konstiga människor i 08. Och det gjorde jag helt rätt i. Ingen bryr sig om hur man ser ut här i Umeå, folk är jordnära här.
jibbtor sa:
Här uppe i de norra delarna av vårt kära Sverige är klä sig som ingen annan, göra konstiga saker, bryta mönster osv vardag. Och det är rätt skönt att ena dagen glida ut i ett par jeans och en kofta, varav följande dag rulla in på skolan iklädd skidjacka och tillbehör som får folk att tro man ska bestiga berg.
DJElo sa:
haha,haller med om de flesta i denna trad.. VARFOR BRY SIG?? nu nar jag bor i wellington pa en liten o som heter nya zeeland alskar jag den totalt relaxade installningen..ibland nastan fooor relaxad :P ba ha pa dig vad du vill,folk chillar iaf ;) shorts,flip flops, hoody nar det regnar=vardagsstil for kiwi guys :) I love it
Hur är det med bjälken i era egna ögon? Går man ut välklädd på stan på resp ställe ni bor i kommer den (oftast (kulturellt) inavlade) lokalbefolkningen titta snett på - det kan jag garantera. Så mycket var det med den toleransen eller avslappnade inställningen. Tolerans mot alla som är likadana som en själv.
Intressant med normkritiskt synsätt på klädval när det gäller tolerans från folkmängder. Är det verkligen den individuella stadsbon som skrivit klädkoden att speciella jackor anpassad för staden ska bäras?
Har även hört uttrycket att vissa skidjackor endast är stadsjackor då dessa inte har så bra material i förhållande till vad fjällväder kan kräva.

Tål att funderas på.

Senast ändrad:
Jag tycker att det är jättekul att folk klär sig olika. Hihi.. Jag är utav den tron att mångfald (i detta fall bland jackor) är bra för vårt samhälle. Kan vi inte bara sluta att hata på varandra? Ge varandra en kram istället.. Kramkram! Det blir så mycket mysigare för oss alla.

Jag går runt i en väldigt färgglad och stor (Armada Fuze Lime XL, jag är 173cm) jacka, jag tycker bara det är kul! Flera människor jag inte har någon aning om vilka de är har kommenterat den positivt :P Jag går även runt i en 30cm lila mössa och ett par blå, rutmönstrade WeSC-hörlurar. Dessutom är jag jävligt snygg.

Apropå Foxxi så är det sjukt fult med folk som åker omkring på hörlurar/snäckor på berget. Det hör inte hemma i naturen.

I Åre hamnade jag bakom någon som hade högtalare på utsidan av ryggsäcken och spelade gangster-hip-hop för hela liftkön. Inte så häftigt. Dessutom kass musik.

la_grave sa:
Apropå Foxxi så är det sjukt fult med folk som åker omkring hörlurar/snäckor på berget. Det hör inte hemma i naturen.
Instämmer helt. Måste dessutom vara dåligt glid på dessa? Eller Skullcandy har kanske bäst glid? Kanelsnäckor är bra att använda som stighudar i och för sig!

la_grave sa:
Apropå Foxxi så är det sjukt fult med folk som åker omkring på hörlurar/snäckor på berget. Det hör inte hemma i naturen.

I Åre hamnade jag bakom någon som hade högtalare på utsidan av ryggsäcken och spelade gangster-hip-hop för hela liftkön. Inte så häftigt. Dessutom kass musik.
Fast nu handlade det ju tråden inte alls om vad man hade för klädsel när man åkte skidor, eftersom det redan finns typ 10000 såna trådar. Det handlade om vad man gick runt i "på stan", och när jag går runt i allmänheten så brukar jag lyssna på musik ur mina hörlurar. Jag gillar hip hop, och tycker du ska skita fullständigt i vad jag lyssnar på för musik.

Jag går runt i min skidjacka på stan. Har aldrig märkt av att det skall vara något konstigt med det heller.
Du heter möjligen inte Bo och är min gammla Fotolärare? Han hade en tendens att klaga på folks kläder och han gick ALLTID runt i kavaj.

Kanske är det något 08-problem?

ajusteee sa:
Jag tycker att det är jättekul att folk klär sig olika. Hihi.. Jag är utav den tron att mångfald (i detta fall bland jackor) är bra för vårt samhälle. Kan vi inte bara sluta att hata på varandra? Ge varandra en kram istället.. Kramkram! Det blir så mycket mysigare för oss alla.
Ja mångfalld ska det vara. Har tänkt på hur roligt det skulle se ut samt även vara om flera olika jacktyppersoner samlas under en lunchrast i en tunnelbanetätorts stadspark och börjar rulla runt i den gosiga snön. Jag skulle tycka att det vore en rolig idé för att ta reda på vilken person som passar bäst i en stadspark. Om det är personen med en stadsjacka eller om det är personen med en skidjacka. Sen efteråt kan alla bara krama varandras jackor. :)

Senast ändrad:
Den här tråden har verkligen avslöjat hur märklig demografi det är som använder Freeride - bondläppar som är mediokra skidåkare. Om man nu ändå ska bo på landet kan man väl se till att man blir duktig på det man kan göra där.

Hasse_Lindborg sa:
la_grave sa:
Apropå Foxxi så är det sjukt fult med folk som åker omkring hörlurar/snäckor på berget. Det hör inte hemma i naturen.
Instämmer helt. Måste dessutom vara dåligt glid på dessa? Eller Skullcandy har kanske bäst glid? Kanelsnäckor är bra att använda som stighudar i och för sig!
Hasse drar till med en spellflame. Tungt. Den kändes verkligen. I både mage och hjärta.

Asså du måste verkligen vara en sån som tror att du är bättre än andra?
Du vet alla har olika klädstil det är också inom skidåkning, kollar du på Big mtn så har man helst en onepiece eller liknande, i parken större kläder & i pisten normal-fit & det är samma sak på stan.

Men när du säger att folk som har skidkläder på sig på stan är bondläpar så börjar jag ifråga sätta din IQ, åker du längre upp i vårt avlånga land så blir det kallare och man måste klä sig varmare. Det finns också väldigt många duktiga skidåkare här uppr!(Nu menar jag att det inte finns i den övriga delan, för det finns det)
Vi vill sticka ut ur mängden och vad rör det dig vad andra har på sig? Stanna på stureplan så är du nöjd.

Men kom inte och säg att ungefär halva freeride är bondläppar för att dom har på sig skidkläder, Men jag förstår verkligen inte hur fan du tänker! Håll din åsikt till dig själv och tig!!

J-Litfeldt sa:
Du vet alla har olika klädstil det är också inom skidåkning, kollar du på Big mtn så har man helst en onepiece eller liknande, i parken större kläder & i pisten normal-fit & det är samma sak på stan.

Men när du säger att folk som har skidkläder på sig på stan är bondläpar så börjar jag ifråga sätta din IQ, åker du längre upp i vårt avlånga land så blir det kallare och man måste klä sig varmare. Det finns också väldigt många duktiga skidåkare här uppr!(Nu menar jag att det inte finns i den övriga delan, för det finns det)
Vi vill sticka ut ur mängden och vad rör det dig vad andra har på sig? Stanna på stureplan så är du nöjd.

Men kom inte och säg att ungefär halva freeride är bondläppar för att dom har på sig skidkläder, Men jag förstår verkligen inte hur fan du tänker! Håll din åsikt till dig själv och tig!!
Så ja. Jag tror apan fått nog med bananer för idag. Om vi slutar göda honom kanske han tynar bort och försvinner.

GNU sa:
J-Litfeldt sa:

Så ja. Jag tror apan fått nog med bananer för idag. Om vi slutar göda honom kanske han tynar bort och försvinner.
Man kan ju alltid hoppas!

Är det inte så att om man är jagsvag så söker man sig till en gruppidentitet? Och bor man i en storstad och dessutom är inflyttad så har man svårt att känna tillhörighet. Då klär man sig som den subkultur man önskar tillhöra för att känna trygghet och samhörighet. När man går i centrala Sthlm och känner sig vilsen så kanske man ser någon annan med skidjacka och då känner man att man ingår i ett sammanhang. Och man kan gå i skidjacka och se ner på dom som inte är friluftsklädda och tänka: -Du kanske tjänar 3ggr min årslön på en månad men jag kan iallafall åka ifrån dig i Tandådalens "brantaste" backe.. Och undvika känna sig underlägsen och lite ledsen?

Dustbin_Dan sa:
Är det inte så att om man är jagsvag så söker man sig till en gruppidentitet? Och bor man i en storstad och dessutom är inflyttad så har man svårt att känna tillhörighet. Då klär man sig som den subkultur man önskar tillhöra för att känna trygghet och samhörighet. När man går i centrala Sthlm och känner sig vilsen så kanske man ser någon annan med skidjacka och då känner man att man ingår i ett sammanhang. Och man kan gå i skidjacka och se ner på dom som inte är friluftsklädda och tänka: -Du kanske tjänar 3ggr min årslön på en månad men jag kan iallafall åka ifrån dig i Tandådalens "brantaste" backe.. Och undvika känna sig underlägsen och lite ledsen?
Du, Tandådalens brantaste backe, den är inte att leka med. Inget jag vågar ge mig på i alla fall.

GNU sa:
Dustbin_Dan sa:
Du, Tandådalens brantaste backe, den är inte att leka med. Inget jag vågar ge mig på i alla fall.
Därav citationstecken kring brantaste för att antyda att den egentligen inte är åkbar. Förutom vid extremt gynnsamma förhållanden...

Jag tror att la_grave hade kommit ut ur sitt nötskal om han dykt upp i kiruna för här uppe bland alla lappj*vlar, bönder, traktorchaufförer och gruvarbetare så klär man sig efter eget tycke, väder och absolut inte som en nollåtta som inte törs klä sig som man själv tycker utan följer media och mode?! vem fan orkar med det egentligen.

Man blir dömd för vad man har på sig. Om La_grave väljer att dra alla skidklädesbeklädda individer innanför tullarna över samma kam och stämpla dem som bondtölpar så fine. Jag vet i alla fall att jag har mer stake i mig än att jag viker mig sådana, inskränkta ideal som han verkar stå för. Jag blir bara glad när jag inser att jag sticker ut ur mängden, istället för att se ut som precis alla andra innerstadsbor som sportar exakt samma, patetiska mode.

*edit: jag förstår inte ens varför jag blir lite arg, la_grave har uppenbarligen något slags kromosomfel.

Senast ändrad:
Jane6 sa:
Man blir dömd för vad man har på sig. Om La_grave väljer att dra alla skidklädesbeklädda individer innanför tullarna över samma kam och stämpla dem som bondtölpar så fine. Jag vet i alla fall att jag har mer stake i mig än att jag viker mig sådana, inskränkta ideal som han verkar stå för. Jag blir bara glad när jag inser att jag sticker ut ur mängden, istället för att se ut som precis alla andra innerstadsbor som sportar exakt samma, patetiska mode.

*edit: jag förstår inte ens varför jag blir lite arg, la_grave har uppenbarligen något slags kromosomfel.
+1

Nojlas sa:
GNU sa:
Nope, men däremot har jag efter lite forumgrävande starka misstankar om att skaparen bakom la_grave är samma som skaparen av koala-tråden https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=72689
Vi har fortfarande inte fått någon kommentar på att la_grave och david_bo är samma person?

Går i min Goldwin jacka även när jag ska på teater i Fjollträsk
Kommer aldrig köpa en stor och tung rock i ull
Köper man en Goldwin står den sig genom åren
Min är från 2002 och ser fortfarande ut som ny

Senast ändrad:
Och vadå, stadsmode? Ullrockar och shit? Skidjacka eller Suit up!

!

Tillbaka
Topp