Vadderingar!

Vadderingar!
Ja vi snackar snowboard. På diskar man får från exempelvis burton med bl.a. deras cartelbindningar så finns det såvitt jag har förstått det en sorts vaddering som fyller någon stötdämpningsfunktion (om jag inte är helt lost?) Det är alltså vadderade diskar jag pratar om.

Hade varit bra om någon kunde verifiera det :P

Vadderingar!
jag vet vad du menar. har själv inte några eftersom det inte ingick när jag köpte mina (custom). men jag har för mig det står mer om detta i en annan tråd, så testa sök.

Vadderingar!
Visst har jag sökt, även jag har custom och undrar om det egentligen gör så stor skillnad ifall man t.ex. tillverkar ett par egna.

Vad heter det förresten på engelska? :P disc-VADDINGS? :D

Vadderingar!
hah.. disc-vaddings! bra där.
dom där "vadderingarna" är väl mest gulliga saker som gör att det ser frech o dyrt ut. tvivlar på att man märker ett jota. kör själv med burtons uni-disc utan det mjuka.

Vadderingar!
Men jag vill se hur det ser ut, så jag tycker att någon ska vara riktigt jävla vänlig och ta en bild på sina disc-vaddings!

Vadderingar!
Fattar inte var vadderingen egentligen skulle sitta..
På mina Cartel (2 år gamla) finns det då ingen vadderingen på diskarna.. kan ju bero på att ja bytt diskar tre gånger pga brädbyte, men ändå..
Kör nu med burton uni-disk och fattar därför inte hur vadderingen skulle kunna vara till nån nytta..
Man (jag) har ju ändå vadderingen på den del av bindningen som foten står på, alltså vid tårna o hälen, disk-delen är ändå inte i kontakt med foten så varför skulle man då vilja ha extra vaddering där?

Skulle man nu inte vara nöjd med sin tå/häl-vaddering o vill sätta dit en lite upphöjning av vaddering i mitten av foten (vilket för övrigt låter ganska obekvämt) så går det nog som föregående skribenter skrivit lätt att göra egna med hjälp av en stycke claes ohlsson och lite fantasi...
Tror o andra sidan inte att det spelar nån direkt roll för ens åkning om man har mer eller mindre vaddering.. inte så att man går från 180's till mistyflips pga av vadderingen ändå..

Good luck!

Vadderingar!
så här ser vadderingen ut

och är man lite händig så skulle man väl kunna ordna med såna själv...
fast o andra sidan är det inget jag har märkt nån skillnad av när jag har åkt...

Vadderingar!
Men som sagt.. man nuddar ju inte disken med foten (i mina Cartel iaf) i och med att man har vadderingar under torna och helen (som bilden visar). Vadderingarna po diskarna gor ju bara att man for lite bettre kontaktyta mot bindingen men spelar det serskilt stor roll anyway?
Kenns ju bara som en overskattad "lyx-kensla" grej...

Vadderingar!
Om du nu abslout vill testa så klipp sönder ett liggunderlag, gör hål o sätt fast...
Kör själ på ett par Cartel ´06-´07 och håller me tooj...inget man märker av direkt, men tanken är ju god att få hela foten att röra brädan.

Tillbaka
Topp