Vågar inte hoppa större hopp....

erikosterman

Ny medlem
Tjena undrar om ni har några tips på hur jag ska våga hoppa större hopp. Om det finns något sätt att komma över rädslan....

"Just fuck it and huck it."
Hoppa i lite större och större och större, öka lite men säkert.
Hur många år har du åkt?

Har du nån kompis som vågar hoppa och väger ungefär lika mycket kan du åka bredvid honom så att ni har samma fart till hoppet så ska det nog gå bra. Förutsatt att det är ett nog brett hopp att göra så då såklart! Försök att inte få bakvikt heller! När du väl har hoppat en gång så kommer du kunna köra igen, och igen, och igen. Första gången kan vara läskigt, men man vänjer sig nästan på en gång!

det är bara att hänga på några som har hoppat tidigare under dagen. tänk också på att du förmodligen har bättre glid på morgonen en när solen kommer fram. om du kör några gånger med någon lär man sig snabbt att läsa av vilken fart man behöver på olika hopp

:D

Som andra säger, åk efter någon första gången så du vet ungefär hur mycket fart du behöver inför hoppet. Tänk på att inte få för mycket bakvikt och sätta sig ner som ofta kan hända när man kommer in till en ny stor kick. Låt dig inte skrämmas av kicken när du kommer fram vilket kan va lätt när man testar ett nytt hopp. Jag brukar bara peppa igång mig själv och tänka ''kör bara kör'' ''nu gör jag de, bara att köra, tveka inte'' :)

Tackar för alla svaren , jag har hoppar mest blå/gröna hopp i 5 år nu och har aldrig vågat testa nya hopp så tackar för svaren.

1. Acceptera att det är läskigt som fan.
2. Inse att om du inte gör det kommer du ångra dig.
3. Gör det bara.
4. Inse att det inte var så farligt som du trodde.

Åk med någon som behärskar den lite större storleken. Samt det bästa tipset jag kan ge dig. Kolla hur mycket fart alla andra åkare kör med och se vart dom landar sen tar du lite mer fart själv :)

Åk med någon som behärskar den lite större storleken. Samt det bästa tipset jag kan ge dig. Kolla hur mycket fart alla andra åkare kör med och se vart dom landar sen tar du lite mer fart själv :)

Som de sagt innan! och bara bestämma sig att man ska klara det! Tvekar man går det aldrig! :)

Senast ändrad:
det är bara att hoppa. Det måste göras om man vill komma någonstans. det ä fan läskigare att hoppa rakt än att snurra i stora hopp. Men det är bara att dra ballen i gruset och tänka på att om du dör, så dör du medans du åker skidor. Det är i alla fall lite posetivt :)

Tillbaka
Topp