Vågsurfing i dammen i köpenhamn med dynamit :)

fillejaco

Ny medlem
Kolla in denna sköna filmsnutt från quicksilver... Surfar på vintern i en av köpenhamns små insjöar på vågen från en dynamitladdning... haha

Kolla in här...
läs mer på... www.eb.dk

enjoy!

är inte riktigt. är ihop klippt. Alltså fejk. Sen så ska detta inte ligga här utan i amatörfilmer annat så jag flyttar denna..

//H

haha, synd bara att det är fejk :(

om de här skulle ha varit äkta skulle jag aldrig mera tala illa om danskar..!!! de såg grymt ut..:D

Hurfan lyckas man med något sådant? Villken jävla ligistklan.
Tror inte konstaplarna blir så glad över sånt, och villken rejäl jävla laddning det måste ha varit. Sjukt!

Jaha, där lurade ni allt BigAir. Dryga jävlar, jag som just höjde min respect för Danskarna något enormt!

jag som inte håller på med redigering&klippning har endå svårt att se att den är fake.

vart ser ni att den är oäkta?

Killarna har erkänt det. Sen så kommer det aldrig en sån svallvåg som du kan surfa på efter dynamit i vatten.

//H

Var erkände killarna? Kanske killarna åkte fast och slank undan med att den var "fake"!?

Om det är någon som har varit i Danmark och stället denna "dynamit" sprängdes på så skulle ni förstå att det är fake. Är som att spränga en dynamit i Göteborg vid Stora teatern ungefär. Och som sagt skulle krävas en enorm sprängladdning för att bygga en våg som skulle gå att surfa på.

Det är en reklamfilm gjord av Saatchi & Saatchi.

Så det är som som har erkänt det helt enkelt.

//H

Jo, nog förstår jag att det är fake men vill verkligen inte tro det. Tänk hur extremt det hade varit om det var på riktigt..

er det fake? vet om andre som har prøvd det tidligere. ikke første gangen den ideen er satt ut i
virkeligheten. tøft sier jeg bare. dynamitt=sinnsykt tøft. surfing = morsomt. totalt
dynamitt+surfing=sinnsykt tøft og morsomt!

Senast ändrad:
om det ikke er fake, er det hvertfall jævlig bra å finne en surfspot hvor bølgene går ut fra et sentrert punkt i midten. man ser hvordan bølgene beveger seg utover fra ett punkt på filmen.

og det er absolut ikke umulig å lage en bølge med nok dynamitt. så lenge det blir grunnere innover mot land vil det bli generert en bølge når det er nok energi i bevegelse.
om noen er så sikker på at det ikke er mulig, hvorfor ikke prøve det ut?

ekdahl sa:
jag som inte håller på med redigering&klippning har endå svårt att se att den är fake.

vart ser ni att den är oäkta?
titta noga så ser du att när 2 klipp tonar över varandra ändra ganska mycket...

Senast redigerad av en moderator:
vågen är rak, dynamiten hade dödat snubben, dammen är 30 cm djup... men det är fortfarande förbannat bra gjort!

Tillbaka
Topp