Vågsurfing Nya Zeeland!

keith

Medlem
Vågsurfing Nya Zeeland!
Jag befinner mig nu i Gisborne på Nya Zeeland. Min plan är att surfa och undrar nu vart? Wainui beach som ligger 10min norr om Gisborne ska vara bra, men de är inte så jätte mycket vågor där för tillfället. Raglan ska också vara bra, men tror kanske att de kan vara lite för tufft där då vågorna blir i största laget.
Någon som vet något om Wainui? Eller finns det något annat bra ställe som kan passa? Har vindsurfat och Kitesurfat så detta ska bli första gången för vågsurfing.

/Keith

Vågsurfing Nya Zeeland!
Skriv ett inlägg här isstället http://surfsverige.se garanterat större respons där!

keith sa:
Jag befinner mig nu i Gisborne på Nya Zeeland. Min plan är att surfa och undrar nu vart? Wainui beach som ligger 10min norr om Gisborne ska vara bra, men de är inte så jätte mycket vågor där för tillfället. Raglan ska också vara bra, men tror kanske att de kan vara lite för tufft där då vågorna blir i största laget.
Någon som vet något om Wainui? Eller finns det något annat bra ställe som kan passa? Har vindsurfat och Kitesurfat så detta ska bli första gången för vågsurfing.

/Keith

Senast ändrad:
Vågsurfing Nya Zeeland!
Lägg ett par kronor på "New Zealand surfing guide". 600 sidor info och tips. Annars...så stannar du bara var som helst du ser vågor mellan Okito och Tatapouri och paddlar ut. Wainui beach som du nämner är också schysst. Är du nybörjar så spring ner på stranden mitt i Gisborne och hyr en bräda. Finns massa surfshoper med bra personal som har mkt tips runt om Gisborne.

Raglan är bra, men kan bli väl stort och croweded när swellet ligger på. Taranaki området tyckte jag hade mer snälla beachbreaks. men som sagt...köp boken och hoppa in i bilen.

Tillbaka
Topp