Val av skida, all mountain

JBlomstrand

Ny medlem
Tjena, ska åka iväg och säsonga nu till vintern och letar efter ett par allmountain skidor att komplettera till puderlaggen. Är 198cm lång, väger 96kg. Har kollat mycket på mantra, bonafide, bridge, men känner att jag ska skulle behöva lite hjälp att vidga mina vyer. Det jag vill med skidorna är att de ska vara riktigt bra pist (carving) skidor som tål höga hastigheter och rappa svängar. Det ska ändå inte vara helt omöjligt att ta sig ut utanför pisten, så då antar jag att man skulle vilja ha en midja på lite under 100? Har tidigare åkt Stormriders men skulle vilja prova något nytt. Tips?

Jag inleder tipsomgången med Hendryx 917, Kästle FX 94/104, Extrem Project 100 och Black Crows Camox...

Gjorde en säsong på rossignol S3, fantastisk skida som går på alla underlag! 98 i midja. Vet dock inte vilka längder dem finns i. Även hört gott om Kästle FX.

xSooLx sa:
Jag inleder tipsomgången med Hendryx 917, Kästle FX 94/104, Extrem Project 100 och Black Crows Camox...
Åh Camox är sjukt fina!
Vill även lyfta fram Project 110 för den delen. Bra drag i den skidan så fort det finns utrymme för det :)

Tillbaka
Topp