val cenic

val cenic
Vad är bra?
Är det bra med mycket trängsel, röjig afterski snorbranta kalfjäll? I så fall är Val Cenis kass.
Men föredrar man lugna gatan, bra men inte alltför dramatiska backar med skidåkning även i skyddad skogsterräng för dåligt väder. Relativt bra skogsåkning utanför pisten.
Då är det bra.
Val Cenis består av 2 byar Lanlseboutg och Lansvillard. På ett avstånd av ca 2 km emellan.
Nån svensk resebyrå försökte för några år sen att saluföra orten. Men det slog tyvärr inte. Hippfaktorn var förmodligen för låg.Men åker man hit bör man även besöka de små pärlor som finns i grannskapet

 
val cenic
Byarna suger rätt fett, det fanns en cowboypub / disco i nån av dem för några år sen, som var ganska schysst men det var också allt.. skogsåkningen i Termignon, en av de pärlor som nämns ovan är riktigt bra, men det går att hitta schysst åkning också i systemet i dalgången. Billigt som fasen var det också där då iallafall..
 

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp