VAL CENIS: Hur är denna researrangör? www.SkidresorAlperna-Skitours.se

henlöf

Medlem
Hej
Har du åkt med denna "privata rese arrangör".
De har annons på blocket
Tacksam om du skriver två rader eller ger ett betyg på 1-5.

Håller med ovanstående. Hemsnickrad sida, inga kontaktuppgifter, big no no. Jag bokade dock en gång (2014) med snow-trex.se, de var sjukt prisvärda (och seriösa), har kikat nu med och det verkar fortfarande vara det, kanske kan vara något att kika på.

Fram till 2018 var det väl krav på försäkring för alla paketresearrangörer. Då borde man ju ganska enkelt kunnat kolla upp företaget ifall de har en sådan. Med nya lagen vet jag inte hur det ser ut.

Sen om man är på jakt efter att kapa priser genom att använda obskyra reseföretag förstår jag inte varför man inte bara bokar själv? Det är verkligen inte svårt idag att sätta ihop sin egen alpresa. Gör man det får man helt annan flexibilitet också och man kan oftast ta med mer bagage på flyget och välja flygtider själv osv.

Fram till 2018 var det väl krav på försäkring för alla paketresearrangörer. Då borde man ju ganska enkelt kunnat kolla upp företaget ifall de har en sådan. Med nya lagen vet jag inte hur det ser ut.

Sen om man är på jakt efter att kapa priser genom att använda obskyra reseföretag förstår jag inte varför man inte bara bokar själv? Det är verkligen inte svårt idag att sätta ihop sin egen alpresa. Gör man det får man helt annan flexibilitet också och man kan oftast ta med mer bagage på flyget och välja flygtider själv osv.

Hur löser man transfer själv?

Tåg/buss/hyrbil? Jag har personligen alltid kört hyrbil. Dels gillar jag att kunna stanna och käka som jag vill och dels så tycker jag att man lär sig omgivningen och får en mer "autentisk" upplevelse jämfört med att bli skjutsad.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp